{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
567 visninger | Oprettet:

4-års hoppe - uddannelsesniveau?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle derude..

Jeg vil lige hører jer hva man kan forlange af en 4-års??
Altså hvilke øvelser osv??
Både i spring og dressur..

Da jeg fik hende for fem måneder siden var hun rå, så hun er redet i omkring 3-4 måneder sammenlagt..

Hva ville i forvente af sådan en hest??

Spørger fordi jeg overvejer at sælge/bytte..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  4-års hoppe - uddannelsesniveau??
  • #1   22. jul 2009 Skridt, trav og galop. Bum. Synes ikek en hest skal kastes ud i for mange øvelser, før den er 5.

• #2   22. jul 2009 LC-niveau i dressur og spring, da det er det den må gå til stævne. At den har lyst til at arbejde og at den reagere for hjælperne.

• #3   22. jul 2009 Synes LC i dressur.. Altså 20 meter volter, skråt igennem... Stille og roligt...Spring - kommer an på hvordan den er i dressuren og om hvordan balancen er... Hvis du let kan springe den an på begge volter, rette gallopen og den har en superfin balance kan du godt springe en LC, hvis den ikke synes det er meeeget svært, og ikke viger udenom eller finder på andre ting...

• #4   22. jul 2009 Rijeh&Thor..
    Det er lige præcis det hun kan gå nu.. Hun kan springe omkring 50 cm godt nok, men hun er ikk presset ud i noget.. Hun tager alt så stille og rolig.. :O)

Ida T..æ.
    Hun kan gå Lc dressur, men ikk i spring..
    Hun er jo kun redet i tre-fire måneder og vil ikk presse hende..
    Ved bare ikk lige hvordan jeg skal vænne hende til at springe 100 cm.
    Hun er nemlig stadig ikk helt styrbar ude på den store græsbane..

• #5   22. jul 2009 Ida&Natasja..
    Altså hun vil meget gerne springe indenfor, men alt vores spring foregår udenfor..
    Hun trækker fint på springene, men men men, hun er lidt usikker når hun kommer derhen. som om det er for højt til hende..
    Hun har ikk den bedste balance ude på springbanen, men indenfor er der ingenting.-

Kan det være fordi der er for meget plads udenfor??

• #6   22. jul 2009 Jeg er af den indstilling, at når en hest er 4, så skal den kunne gangarterne, altså anspring og sådan, og stopsignal.

Samling osv osv, må også godt være påbegyndt - men schenkelvigninger, versader, kontragalop og alle de dersens øvelser, dét er først i 5årsstadiet.

• #7   22. jul 2009 Det kan muligvis være fordi hun i ridehytten har en barriere at 'støtte' sig opad... Tag det stille og roligt med springene.. Og få noget rutine i hesten og lad den synes at det er sjovt,. Det er super at hun trækker på springene, bare hun ikke løber fra dig smiley Synes det er vigtigt at kunne ride hesten overalt - så du kan jo tage det stille og roligt uden for og lave nogle bomøvelser og evt. minihop - noget hun synes er let. Så for hun nogle gode oplevelser og lidt mere selvtillid.

//Natasja smiley

• #8   22. jul 2009 Hun går pænt samlet uden tvang..
    Bare det jeg sætter mig op og røre tøjlerne så går hun i holdning..
    Er ved at lære hende at slappe mere af når hun skridter, for hun tripper og samler sig under lod nogen gange, som om man bare har ved hende..
    Men mine tøjler er løse, og har slet ikk ved dem..

Hva kan det skyldes*??

• #9   22. jul 2009 Jeg har en fireårig hingst, der er redet siden han var 2,5 (grundet kåring) og han er først blevet redet seriøst indenfor det halve år. Og jeg rider ham næsten hver dag, 20-30 minutter, og han går versader og schenkelvigninger i skridt og trav, går stabilt i skridt og trav, og så springer og bomtræner vi gerne en gang om ugen.

• #10   22. jul 2009 Jeg rider min meget frem og ned, eller så godt man kan, da hun selv stiller sig meget højt, uden jeg har bedt hende om det..

Jeg mener også selv at man skal tage det stille og rolig, da alt er nyt for hesten..
    Men springer på hende 1 gang hver 14. dag..
    Og hun nyder det rigtig meget..
    Hvis der er noget hun ik forstår, så venter jeg hellere 14 dage mere end at presse hende til det..

• #11   22. jul 2009 Det er meget forskelligt hvor meget heste man kan rumme.. Men ang. springning, synes jeg at hesten skal kunne springe uden rytter - det er trods alt lidt lettere for den smiley

• #12   22. jul 2009 LB dressurøvelser & LC spring (:
    Min 4-års har været redet siden januar, men pga en del skader/pauser, er hun ikke så langt endnu. Hun kan gå LC-dressur, men er påbegyndt versader. Hun har kun sprunget 3 gange og MAKS 40 cm [-:

• #13   22. jul 2009 Ikke alverden... bare grundridning... start og stop, 3 gangarter, rigtigt anspring de fleste gange, store volter, parader (ikke perfekte)

• #14   22. jul 2009 I hvert fald ikke mere end LC-øvelser i dressur...

i spring ville jeg ikke gøre mere end bomme og måske små kryds på 20-30cm

Har selv en unghest der er 5 nu og er først begynde at træne hende seriøst efter hun blev 5 - og det kan jeg tydeligt mærke på hende, at hun har haft rigtig godt af.

• #15   22. jul 2009 Jeg rider 4-års, og den har været redet i ca. 4 måneder nu, inkl. tilridning.
    Den er stabil til biddet, arbejdslysten og ivrig. Kan gå volter fra 20-10 meter, øgninger i trav, galop anspring, skråt igennem osv. og er påbegyndt schenkelvigning i skridt.
    Den har endnu ikke sprunget med rytter på.

• #17   23. jul 2009 Tror godt nok jeg er bagefter med min træning så..
    Hun kan gå stabilt til bidet men reagere ikk prompte på mine signaler..
    hun kan ikk det mindste schenkelvigning endnu..

Er jeg bare for langsom til at lære min hest det??

• #18   23. jul 2009 Sølvmule kiksen
    Nej, synes det er fint det hun kan pt.
    Den jeg rider er bare ekstrem lærenem, også derfor den kan de øvelser som den nu kan, så bare tag det med ro.

• #19   24. jul 2009 Nej overhovedet ikke. Heste er jo meget forskellige! smiley Min Zorro, tilred jeg selv sidste sommer da han blev 6 år, nu er han syv, og vi tager det meget stille og roligt - vi rider skridt, trav, gallop, overgange, parader, skridtschenkelvigninger og så selfølgelig skråt igennem og den slags smiley Vil hellere træne at han skal gå korrekt med sin krop, end at han kan alle mulige fancy øvelser :b

• #20   24. jul 2009 Min er også lærenem men vil helst ikk presse hende ud i noget, da jeg helst vil have en afstresset hest smiley

Kommentér på:
4-års hoppe - uddannelsesniveau??

Annonce