{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

"bakker væk" under jordtræning ? {{forumTopicSubject}}


Hej kloge HG mennesker :b

- Hvis man stiller sig ved siden af hesten, og den så lige så stille bakker væk så den står med hovedet ved siden af en (og ikke skulderen) - Hvad kan det så betyde ?

Kan det være, at hesten bare er forvirret over ens signaler, når det kun er ved træning fra jorden det sker?
Eller hvad kan det være ?
Den hest jeg lige hentyder til her, har kun prøvet at blive trænet fra jorden 2 gange i alt - så den er selvfølgelig ikke sikker på signalerne osv. endnu. (Den er selvfølgelig blevet longeret mange gange, men det er ikke lige den slags jordtræning jeg mener)

Eller hvorfor kan det være ?

Under ridning HADER hesten at bakke. Enten nægter den at bakke og står og "dirre" i hele kroppen, eller også løber den nærmest baglæns - Jeg ved at det sted denne hest bleb tilredet osv. brugte det at bakke som en straf!

Derfor forstår jeg ikke helt, hvorfor den bakker væk. Er det for at få "mennesket" lidt på afstand, eller er det mon bare fordi den er forvirret ? :b
Den er fuldstændig rolig når den bakker væk, og helt rolig i øjnene, så det virker bare som om den reagere lidt som mennesker gør, hvis andre mennesker kommer for tæt på..

hmm..

Hvad tror i ? :b


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "bakker væk" under jordtræning ?
  • #1   25. jul 2009 **
    Jeg ved at det sted denne hest bleb tilredet osv. brugte det at bakke som en straf! = Jeg ved, at det sted denne hest blev tilredet osv. der brugte de det at bakke som en straf under ridningen.



  • #2   25. jul 2009 Mange heste kan (ligesom mennesker) bedst lide at stå lidt væk fra andre heste/mennesker, med mindre de selvfølgelig står og nusser. Så jeg tror bare at hesten prøver at blive i sit eget rum, samt at respektere dit, ved ikke at gå for tæt på - nyd det, for det er mere praktisk end en hest, som vader på ens tæer, fordi den ikke har forstået at der skal være afstand :b

  • #3   25. jul 2009 Det er - som de andre siger - fordi den vil respektere at "du har dit område". Den skal bare have lidt længere tid til at finde ud af at lære signalerne at kende smiley

  • #5   26. jul 2009 Marlene:

    tak for svaret (: Denne hest har dog IKKE ondt nogen steder, hun er passet med fast kiropraktor og massør.. (:



  • #7   27. jul 2009 Marlene B:
    Så kald det en "fornemmelse" i stedet for en følelse. Hvis heste ikke holder afstand til hinanden på folden, så inkasserer de da også ofte et spark eller bid fra de andre. Du kan da ikke påstå at det er tilfældigt hvor heste befinder sig afstandsmæssigt i forhold til hinanden? Dette er jo tillært adfærd, dvs at de efter erfaringer de har gjort sig, holder den afstand de finder nødvendigt.
    Ligesom at denne hest måske har haft en ejer før, der synes 2-3 meter var passende. Så hver gang den nye ejer stopper op, sørger hesten for at have et godt stykke afstand til ejeren, fordi den har lært, at den ellers bliver bedt om at bakke alligevel.


Kommentér på:
"bakker væk" under jordtræning ?

Annonce