{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
604 visninger | Oprettet:

har lige nogle spørgsmål? {{forumTopicSubject}}

så en video på youtube med en der red dressur, han red ligesom en langsom trav hvor hesten løftede benene højere, det så rigtig flot ud, hvad hedder det?

og hvad hedder der når hesten laver det der"gadedrenge hop) der hvor den skifter galop?

og er de to ting meget svære at lære

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  har lige nogle spørgsmål?
  • #1   12. aug 2009 Det første er passage,
    Den anden er changementer for hvert galoptrin, og ja, det er to ting som er svært at lære korrekt (:

• #2   12. aug 2009 ok syntes det ser så flot ud så syntes det kunne være sjovt at lære, men ja det bliver lige lagt på hylden så hehe :o)

• #3   12. aug 2009 hvorfor vil du lægge det på hylden bare fordi det er svært at lære? hvis du er vilig til at træne, lytte og blive trænet af en træner der ved hvordan man træner korrekt, er det ikke umuligt at lære, selvfølge er det ikke øvelser alle ryttere og heste har lige let ved, men ikke umuligt...

• #4   12. aug 2009 nej det er rigtigt, men lige nu der er der ikke nogen der kan træne osv, skal først finde et sted hvor vi kan komme til undervisning :o) og så har jeg nok en hel del at lære inden, men ja vil da gerne lære det når det er muligt :o)

er der nogen racer som har svære ved det end andre, tænker på f.eks freja er mere robust end f.eks arabere er, vil hun have svære ved det? eller har det ingen betydning

• #5   12. aug 2009
    Alle heste kan lære det. Men det kræver flere år at nå dertil da hesten skal nå at opbygge muskler og kunne samles så meget.
    Passage er den næst mest samlede øvelse.

Så det er først noget du ville kunne om godt nogle år :o).

• #6   12. aug 2009 ok :o) men gør heller ikke noget hvis jeg ikke lære det, syntes bare det var flot, og syntes det kunne være sjovt hvis jeg kunne :o) men ja det er ikke så vigtigt at lære :o)

• #7   12. aug 2009 jamen så har du da fået dig et fremtidigt mål med din ridning smiley

God kamp...

hilsen Marie-Louise (som stadig kæmper)

• #8   12. aug 2009 ja lige nu leder jeg bare efter et sted i nogelunde køre afstand hvor vi kan komme og træne en gang i ugen måske, så bare vi lære det grundlæggende er jeg glad, men ja helt klart vil da lære så meget som man nu kan rumme hehe :o)

skal man egentlig have stamtavle eller ren race for at må stille op til stævner eller hvordan er reglerne får at må det?

• #9   12. aug 2009 heidi M : Nej det skal man ikke, men du skal være medlem af en rideklub for at kunne starte stævner;)

• #10   12. aug 2009 ok er i gang med at finde et sted hvor vi kan være medlem og få undervisning :o)

• #11   12. aug 2009 ang. dit spørgsmål omkring racer, ja der er racer der har mere anlæg for disse meget samlede øvelser end andre, heste af spansk type altså PRE, andalusere, lippezanere mm. har lettere ved dem, de fleste heste af varmblodstypen har også rimelig let ved det, men som sagt kraver det meget styrketræning at hesten kan sætte sig så meget at den kan gå passage, piaff osv. en heste type som din vil nok ikke få vildt svært ved at samle sig men derimod få det svært i de frie gangarter og i de sideførende da øvelsen ikke vil se ud af helt så meget fordi hun er lidt tungere.
    du kan sagtens ride stævner på hende, det må alle bare man er medlem af en klub, og ved større stævner skal hesten også registreres.
    Hilsen Tina der også kæmper

• #12   12. aug 2009 ok mange tak, ja for hun virker som om hun er meget villig til at lære nye ting, så tror faktisk hun kan lære meget, hvis man får den rette træning, men ja målet er egentlig "bare" at kunne det som man f.eks laver til en alm dressur stævne og at man sidder rigtigt osv

har filmet mig selv når jeg red så man kan se fejl bedre og lagde mærke til jeg red med forkorte tøjler, syntes ikke det virkede sådan da jeg red på hende, men bliver lækkert når vi finder et sted hvor vi kan modtage lidt træning, også så hun for noget udfordring :o)

• #13   12. aug 2009 undervisning er altid godt, bare du kigger dig godt for og finder en træner der ligger stor vægt på styrketræning fremfor at haste frem og få en sur og tvær hest

• #14   12. aug 2009 ja det skal frem for alt være hyggeligt og sjovt for freja og mig, og gider ikke en træner som bruger ufinde metoder for at nå hurtigt frem eller noget i den stil. ikke alle trænere er ens og det skal være en man stoler på og som man syntes underviser på den måde man selv acceptere :o)

• #15   15. aug 2009 Fornuftigt at du vil lære alt det grundlæggende først. Så for du meget mere glæde af de svære ting når den tid kommer. Og det skal den nok, hvis man knokler for sagen.

• #16   19. aug 2009 ja det er nemlig lige det :o)

Kommentér på:
har lige nogle spørgsmål?

Annonce