283 visninger
|
Oprettet:
Hælp mig lii!! ?? {{forumTopicSubject}}
jeg har en super skøn fjordhypz, der kan gå pænt og ordenligt med hovedet... men det kan han bare ikke i galop??? har er meget stiv i galop, hvad han slet ikke er i trav og skridt. jeg har næsten prøvet alt!
nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre??
på forhånd taaak!
nov 2004
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 159 Svar: 1.283
mar 2005
Følger: 129 Følgere: 129 Heste: 5 Emner: 188 Svar: 759
sep 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 2 Svar: 7
og lidt horsemanship hvor du skal pege ad hans bagpart, så skal han KUN flytte bagparten og ikke forparten.
Og de der blødgørende øvelser går ud på at du skal finde noget du kan ride i cirkel om og så skal du (uden at læne dig til din udvendige side) lægge vægten over på den side og lægge dir indvendige ben til ham, og imens at du går alt dette skal han gå til biddet.
Du kan også prøve at longere ham!
Musse er blvet meget mere smidig efter jeg har haft hende i longen.
Og mens at du rider rundt skal du samtidig have lidt mere fat i den indvendige tøjle.
Og passe på din holdning.
Du kan også gøre dette i 8 taller.
der gælder de samme regler som når du skal ride i cirkel.
Og husk at skifte vægten når du rider i 8 taller.
Hilsen Simone og Musse
mar 2005
Følger: 129 Følgere: 129 Heste: 5 Emner: 188 Svar: 759
og hvordan mener du med at jeg skal "pege" på hans bagpart, og hvordan forhindre jeg i at han ikke bare går rundt om mig?
knus miig...
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
Dette har rigtig mange rytter problemer med.. og ofte er stivheden der fordi at man glemmer eftergivenhed.. men selvfølgelig er det ikke kun det..
Du kan også som andre skriver prøve at longer den i galop med indspændinger.. men husk ikke at spænde den helt vildt ind.. den skal stadig kunne blive lidt lang i halsen.. sørg for at have en god longe pisk med dig.. og gå bag hesten for at få den drevet frem.. Nu så jeg lige at du skrev at den ikke kan finde ud af det.. hehe..
Held og lykke..
Stine
Hælp mig lii!! ??