{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hælp mig lii!! ??
  • #1   22. sep 2005 med Lasso har jeg bare jobbet ham meget å holdt ham rolig, sammtidig som at jeg har fått ham til å plassere sine ben godt under seg å jobbe seg, så komr hodet etterhvert=) men Lasso er jo en veldig anneledes type hest, så jeg vet ikke om det vil hjelpe deg noe.. men lykke til =D

• #2   22. sep 2005 tak... jeg prøver! smiley

• #3   22. sep 2005 lidt blødgørende øvelser tror jeg ville gøre underværker..
    og lidt horsemanship hvor du skal pege ad hans bagpart, så skal han KUN flytte bagparten og ikke forparten.
    Og de der blødgørende øvelser går ud på at du skal finde noget du kan ride i cirkel om og så skal du (uden at læne dig til din udvendige side) lægge vægten over på den side og lægge dir indvendige ben til ham, og imens at du går alt dette skal han gå til biddet.
    Du kan også prøve at longere ham!
    Musse er blvet meget mere smidig efter jeg har haft hende i longen.
    Og mens at du rider rundt skal du samtidig have lidt mere fat i den indvendige tøjle.
    Og passe på din holdning.
    Du kan også gøre dette i 8 taller.
    der gælder de samme regler som når du skal ride i cirkel.
    Og husk at skifte vægten når du rider i 8 taller.

Hilsen Simone og Musse

• #4   22. sep 2005 til Simme: 1000- tak, det vil jeg prøve, men det er bare det at han ikke rigtigt kan finde ud af at gå i longe... smiley hehe
    og hvordan mener du med at jeg skal "pege" på hans bagpart, og hvordan forhindre jeg i at han ikke bare går rundt om mig?

knus miig...

• #5   25. sep 2005 Hejsa.... Du kan prøve det at du rider ind på en volte ca 15 meter volte.. ikke ramme hovslaget.. da hesten så vil støtte sig op af barieren.. så sørger du for at have bene ved hesten.. bøje hesten let af for din indvendige tøjle.. samtidige med at du støtter den op på din udvendige tøjle.. Men HUSK... at du skal give efter.. rigtig mange rytter.. kommer til at stramme tøjlen.. og glemmer derfor at give efter på tøjlen.. husker man ikke dette.. så får man en hest der stiver sig fordi at hesten ikke kan komme ned og få den løsgjorthed som den skal have.. jeg tror problemet ligger ved dig at du kommer til at holde fast ved din indvendige tøjle fordi du bare vil have "den ned med hovedet.." men det kan din hyppe ikke fordi du glemmer at give efter..

Dette har rigtig mange rytter problemer med.. og ofte er stivheden der fordi at man glemmer eftergivenhed.. men selvfølgelig er det ikke kun det..

Du kan også som andre skriver prøve at longer den i galop med indspændinger.. men husk ikke at spænde den helt vildt ind.. den skal stadig kunne blive lidt lang i halsen.. sørg for at have en god longe pisk med dig.. og gå bag hesten for at få den drevet frem.. Nu så jeg lige at du skrev at den ikke kan finde ud af det.. hehe.. smiley så prøv evt få den veninde til at gå rundt med den.. så den lære at gå på en volte..

Held og lykke.. smiley

Stine

Kommentér på:
Hælp mig lii!! ??

Annonce