{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
310 visninger | Oprettet:

Dårlig holdning, grundet stor gang... {{forumTopicSubject}}

Hmm ja.. Jeg får undervisning på MØR 1 gang om ugen, dog ikke på Selkis.. I torsdags red jeg en hest, med forholdsvis stor gang, i hvert fald for mig der er van til ponyer.. Jeg sad ikke særlig godt, og mine fødder og schenkler kunne slet ikke sidde stille. Jeg krummede ryggen, og spændte sikkert alt for meget i musklerne..
Jeg skal også ride ham næste gang, og jeg håber på at nogen kan give nogle gode tips/ idéer til hvordan jeg kan forbedre min holdning, så jeg ikke sidder som en sæk kartofler.. (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig holdning, grundet stor gang...
  • #1   29. aug 2009 Uha der har jeg været da jeg skiftede til hest =)

Den står på longearbejde uden sadel. Få en til at longere dig og se er det ellers bare i gang med "slaveridning" som jeg kalder det XD
    Når man rider uden sadel sidder man tit i stolesæde lige som i en dressursadel - så vær opmærksom på at det ikke bliver en dårlig vane til når du putter sadel på igen=)

• #2   29. aug 2009 Jeg har uheldigvis og desværre ingen mulighed for at ride uden sadel. Ellers tror jeg det ville være en rigtig god idé.
    Det er nok fordi jeg er lidt forfængelig, at jeg har skrevet indlægget. Det er jo bare rideskole osv, men jeg vil ikke sidde og ligne en nybegynder, når de andre på holdet ser mega godt ud. xD Og det er jo også god træning, at jeg sidder godt på en hest med stor gang. d:

• #3   29. aug 2009
    Af med bøjlerne, glem hestens holdning og fokuser kun på at slappe af. Hesten må gerne komme med i et lunte tempo så du kan følge med i starten.

Ellers så er det op i let ridning og øve sig med at sidde ned på fx. kortsiden eller fra et bogstav til et andet og øge den periode når man bliver bedre.

Også ingen spore på hvis man ikke kan sidde stille med benene, gør mere skade end gavn.

• #4   29. aug 2009 xD Jeg KAN ikke ride stor hest! Jeg kan overhoved ikke følge med når der går andet end skridt smiley

• #5   29. aug 2009 Smid bøjlerne.. og så glem hestens holdning lidt, og fokuser på dig selv lidt..

Det hjalp mig meget.. jeg smider altid bøjlerne når jeg begynder at føle mig som en sæk kartofler, for så er man tvunget til at sidde rigtigt:)

• #6   30. aug 2009 Tusind, tusind, tusind tak alle sammen. Det vil jeg prøve.. (:
    Krikken.. Jeg rider heller ikke med sporer på sådan en stor en, det kan jeg slet ikke håndtere.. smiley

• #7   31. aug 2009 Som flere nævner skal du slappe af.. men det er også vigtigt at hesten går afslappet ellers er det enormt svært at sidde på den..

Kommentér på:
Dårlig holdning, grundet stor gang...

Annonce