310 visninger
|
Oprettet:
Dårlig holdning, grundet stor gang... {{forumTopicSubject}}
Hmm ja.. Jeg får undervisning på MØR 1 gang om ugen, dog ikke på Selkis.. I torsdags red jeg en hest, med forholdsvis stor gang, i hvert fald for mig der er van til ponyer.. Jeg sad ikke særlig godt, og mine fødder og schenkler kunne slet ikke sidde stille. Jeg krummede ryggen, og spændte sikkert alt for meget i musklerne..
Jeg skal også ride ham næste gang, og jeg håber på at nogen kan give nogle gode tips/ idéer til hvordan jeg kan forbedre min holdning, så jeg ikke sidder som en sæk kartofler.. (:
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.112
Den står på longearbejde uden sadel. Få en til at longere dig og se er det ellers bare i gang med "slaveridning" som jeg kalder det XD
Når man rider uden sadel sidder man tit i stolesæde lige som i en dressursadel - så vær opmærksom på at det ikke bliver en dårlig vane til når du putter sadel på igen=)
okt 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 447
Det er nok fordi jeg er lidt forfængelig, at jeg har skrevet indlægget. Det er jo bare rideskole osv, men jeg vil ikke sidde og ligne en nybegynder, når de andre på holdet ser mega godt ud. xD Og det er jo også god træning, at jeg sidder godt på en hest med stor gang. d:
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Af med bøjlerne, glem hestens holdning og fokuser kun på at slappe af. Hesten må gerne komme med i et lunte tempo så du kan følge med i starten.
Ellers så er det op i let ridning og øve sig med at sidde ned på fx. kortsiden eller fra et bogstav til et andet og øge den periode når man bliver bedre.
Også ingen spore på hvis man ikke kan sidde stille med benene, gør mere skade end gavn.
sep 2007
Følger: 59 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 289 Svar: 3.652
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
Det hjalp mig meget.. jeg smider altid bøjlerne når jeg begynder at føle mig som en sæk kartofler, for så er man tvunget til at sidde rigtigt:)
okt 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 447
Krikken.. Jeg rider heller ikke med sporer på sådan en stor en, det kan jeg slet ikke håndtere..
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
Dårlig holdning, grundet stor gang...