{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Bom træning/cavalettis {{forumTopicSubject}}

Søger ideer, råd og vejledningsom så mange andre :-))

Jeg vil rigtig gerne øve travbomme med min hest men nu har han bare ikke rigtig flair for det.. :-I Hvad stiller man så op? Uanset afstan tempo og så videre så lykkes det ham gerne at træde på en bom eller to alligevel..

Mit formål med Bomtræning, bomtræning og mere bomtræning. Jo flere muskler han har til at løfte benene med, jo lettere er det for ham at gøre det og jo mere naturligt bliver det for ham at få bagfusserne ordenligt med og bruge motoren bagved..

Men som skrevet oven over så lykkedes det der bomtræning ikke rigtig for os.. Nogen ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bom træning/cavalettis
  • #1   28. sep 2009 Nøjes med at longere den over i starten, hvis den ikke rigtig har balancen og styrken til også at bære en rytter over, samtidig med at den skal koncentrere sig om bommene smiley

    Min er virkelig kluntet på benene, og han løfter dem ikke særlig meget smiley Men vi har bare trænet og trænet, - ca. 3 gange om ugen har jeg longeret ham med indspændinger over bomme i 30-40min ad gangen, og det har virkelig gjort underværker! Når den er begyndt at finde ud af det fra jorden, kan du jo prøve mens du sidder på smiley

    Mvh. Michelle


  • #2   28. sep 2009 Jeg ville også starte op med at longere over bomme, men absolut ikke med indspændinger på. Hesten skal have lov til at strække hals, når han traver over bommene.

    Og så ikke for langtid af gangen i longen, som jeg er ret sikker på, at du godt ved smiley

    Start bare med en bom, og læg så flere efterhånden som han har lært at komme over 1 uden at træde på den.
    God fornøjelse...


Kommentér på:
Bom træning/cavalettis

Annonce