{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
524 visninger | Oprettet:

træning {{forumTopicSubject}}

Hej jeg håber der er nogen der kan hjælpe Mig og min kusine med vores hest. Vi kan rigtig godt lide at ride på vores hest men vi har et problem og det er han har astma men vi har fået noget der hjælper på ham men så er det jo det at han hvis nogen gange bare spiller syg og så er det lidt svært at finde ud af om han er syg eller om han ikke er men når vi nu kommer ud og hilser på ham på folden så har han det rigtig godt og hiver ikke efter veret men så når vi hat givet ham sadel på eller hvis vi skal ride uden sadel så når vi kommer op på ham så begynner han at hive efter veret vi er ikke sikker på om han er syg eller han bare spiller syg er der nogen ide om hvad vi kan gøre ved det ???? Håber i vil Hjælpe os ...... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  træning
  • #1   15. okt 2005 jeg tror at han spiller syg..
    for ellers ville du jo ikk være lige
    når i skal ride på ham..
    ellers har han det jo fint..
    såå jeg tror han tar pis på jer..

• #2   15. okt 2005 Få hesten udersøgt ved en rigtig dyrlæge.

Du kan få 117 meninger fra almindelig dødelige mennesker, men det er ikke godt nok - der skal fagfolk til!

• #3   18. okt 2005 Så få fat i en ny dyrlæge... en hest med astma.. er ikke noget at spøge med.. hvordan ville i ikke selv have det hvis i havde astma og blev tvunget til at løbe.. ikke ret godt tror jeg ikke.. astma kan være temmelig alvorlig.. hvordan man kurrere en hest med astma ved jeg ikke.. men jeg kan ikke helt tro at man må ride dem for hårdt fordi at de jo ville komme til at anstrenge sig.. og kommer derfor til at hive efter vejret og det er synd.. det kan jo også meget tænkes være noget i vejret der gør at når de skal ud og ride den begynder på at hive efter vejret.. det samme i stalden pga støv.. der er mange grunde..

en hest tænker ikke sådan at idag der gider jeg altså ikke ud og arbejde.. så nu spilder jeg altså syg.. det er en hest.. ikke et menneske..:)

Så få fat i en helt ny dyrlæge og se hvad han siger.. det er skide synd når en hest står og hiver efter vejret.. det er ikke rart for noget væsen overhovedet..

Hilsen stine

• #4   18. okt 2005 Jemmen jeg tro på at han spiller sug fordi hvis han så bliver sloppet fri så kan han løbe rundt som jeg ved ikke hvad så det kan ikke heldt passe at det er fordi vi redder han spiller altså syg og jeg ved godt hvrdan det er at have astma så men vi praser ham helder ikke fordi når vi springer skal man bare sige kom så sætter han selv i trav og galloop bagefetr springet. Håber du vil se det jeg skriver til dig Stine

• #5   19. okt 2005 Hej Theis Jeg er ikke heldt sikker på med hvad du mener smiley men vil du ikke lige skrive det en gang til så ???

• #6   19. okt 2005 hmm okay.. men du må også tænke på at det også kan være fordi at når man rider på den.. så kommer der jo det ekstra vægt som han skal bære på.. ikke at i er store *GG* misforstå mig nu ikke.. men hvis eks en hest er halt.. så er det også bedst at trække hesten fordi de så ikke bliver belastet..

Men jeg tror nu stadig ikke helt på at den spiller syg.. men ofte kan heste godt "glemme" lidt at de har det dårligt eller halter.. mm.. det har jeg da oplevet når de bliver sluppet fri eller kommer på mark..

Men få nu ringet efter en ny dyrlæge.. det er da dumt at lade værre.. i er jo selv i tvil om hvad i skal forholde jer til med den dyrlæge der kiggede på hesten.. man skal ikke ignorer sådan et problem som astma.. den kan jo godt komme til at lide af det, hvis i tror den spiller syg..

Stine:)

• #7   19. okt 2005 Tak skal du have vi kender kun en god dyrlæge og det er lidt langt at køre så det bliver rimmeligt dyrt men vi vil prøve at får fat i noget hvidløg og så om det hvirker også men nu må vi se og jeg kanb godt forstå hvad du mener men du bude så ikke være så slæmt når vi så rider uden sadel min kusnie som har halv part på ham når hun rider hiver han mere efter vejet og vi væger lige meget så det kan jo ikke være det så jeg synes altså det er meget underligt jeg ved ikke med jer ????

• #8   20. okt 2005 hmm ja det lyder underligt kan jeg godt høre.. men altså jeg syntes det stadig er for dumt af jer at lade være med at tilkalde en dyrlæge.. det ville jeg ikke vente med hvis det var min hest.. der kan være utrolig mange grunde til hvorfor den hiver efter vejret og hvornår den ikke gør det.. det kan være pga luften.. for meget støv i stalden, det kan være halmen og høet.. eller den generalt bare ikke har det særlig godt.. om ikke andet tror jeg at den skal i en form for pencilin eller noget for dens astma..

Det er bestemt ikke sjovt at høre en hest der hiver efter vejret.. det er temmlig uhyggeligt.. Og jeg tror at for i ikke ringet efter en dyrlæge kan det blive værre for den..

Stine

• #9   21. okt 2005 okay.. men har i så også fortalt hvordan den hiver efter vejret i perioder..? men okay.. det kan jo være det hjælper med det i får nu, men det jeg mente med dyrlæge var at i jo ikke stoler på den dyrlæge i ringede til.. der må være nogle grunde til at den i perioder hiver.. det er der jeg syntes den er lumsk fordi i heller ikke selv ved hvorfor den gør det, i tror jo at den driller jer.. hvad nu hvis det er ved at blive værre.. uden i selv ved det?

Stine

• #10   21. okt 2005 Han hiver ikke så meget mere og han er blivet beder på bannen og han hoster ikke så meget...... smiley

Kommentér på:
træning

Annonce