{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af seletøj. {{forumTopicSubject}}

<b>Overskriften burde være tilstækkende x)</b>

Jeg har brug for hjælp igen, denne gang er det vigtigt. Jeg skal have skåret tingene ud i meget <b>små</b> papstykker (sorry jeg er en smule krævende, men ellers spørger jeg bare om det samme 2 sekunder efter).

Det handler om min pony, som skal køres til. Selen må ikke ligge forkert, det samme med bagtøjet, vognen osv.

1. Hvad skal jeg bruge helt præcist? bagtøj, seletøj osv?
2. Hvilken sulky/vogn er bedst?
3. Hvor finder jeg den bedste kvalitet?
4. Kan jeg godt bare bruge en normal bringsele i starten, eller <b>skal</b> det være en saletsele?

Takker for hjælpen på forhånd x)
- skriv hvis I ikke fatter det :D:D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til valg af seletøj.
  • #1   16. nov 2009 Det samme som Camilla.

• #2   16. nov 2009 Synd man ikke kan ændre det, små venner.

• #3   16. nov 2009 Det er da ikke mit problem, du kunne have lavet det rigtigt i forvejen?

• #4   16. nov 2009 Sissse:

Tak, jeg prøver at se om dét er noget smiley

• #5   16. nov 2009 Hvis du gad læse de andre kommentare (tak), så vidste du at jeg faktisk har fattet det!

Jeg kan ikke ændre på det!

• #6   16. nov 2009 Sissse:

Tak smiley

• #7   16. nov 2009 Slapsvans:

Hvad nu, hvis det tilfældigvis er sådan, at jeg ikke vidste det?!

• #8   16. nov 2009 Hvis du har mere at brokke dig over, så skriv PB

• #9   17. nov 2009 Overskriften er blevet ændret af HA'erne smiley

• #10   19. nov 2009 Hvis du vil køre med e to-hjulet vogn, skal du have en salet-sele. Og jeg vil til hver en tid anbefale at bruge omgangstøj (bagtøj) hvis der køres med en vogn uden bremser og/eller i kuperet/bakket terræn.

Ang at det skal ligge rigtigt, må du få en erfaren kusk til at hjælpe med tilpasningen. Det kan ikke gøres efter en forklaring fra nettet, og du skal vel alligevel have en til at hjælpe med tilkørslen, og så kan han/hun jo hjælpe med det osse.

Sele i fornuftig kvalitet kan fåes en del steder, f.eks. her: www.net-op-as.dk
    Men det afhænger jo af hvad du er villig til at give. En god sele koster det samme som en god sadel. Så køber du en sele til 1000kr ja så er kvaliteten tilsvarende en sadel fra harald nyborg. Man får hvad man betaler for. Du behøver self næppe den dyreste sele på markedet, men for en sele af rimelig kvalitet, skal du regne med at sætte et par tusinde (eller mere) af. Og så snakker vi stadig forholdsvist billige seler.
    Du kan evt overveje at kigge efter en brugt sele. I fjordhestestørrelse skulle de ikke være helt umulige at komme til.

Hvilken vogn du skal vælge, afhænger igen meget af hvad du vil give. Jeg ville til hver en tid foretrække en 4-hjulet vogn fremfor en sulky, da det ganske enkelt er mere behageligt at køre med sådan en. Men de koster osse mere.
    Og så ville jeg droppe de gummivogne der kan købes billigt en del steder, både af sikkerhedsmæssige hensyn, men osse fordi det igen er noget mere behageligt at køre i en ordentlig vogn.
    Men vil man bare køre en sjælden gang imellem, er det self osse voldsomt at købe en vogn til så mange penge. I så fald ville jeg kigge på en 2-hjulet.

Kommentér på:
Hjælp til valg af seletøj.

Annonce