{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Træning af ældre astma pony {{forumTopicSubject}}

Har købt en pony på 17 år med astma. Det fik han konstateret for 4 år siden, og har stået stille indtil nu hos tidligere ejer. Jeg har været oppe på ham 2 gange. Bare skridt 10 min. Kunne godt bruge nogle forslag til et genoptræningsprogram for ham. Hvor meget kan jeg tillade mig at ride ham om ugen? Og hvilke øvelser vil være gode for at varme ham op? Han er blevet meget stiv i benene af at stå stille længe, plus han er jo en ældre herre nu. Så vil helst ikke overbelaste ham.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af ældre astma pony
  • #1   8. dec 2009 tror slet ikke jeg ville ride sådan en hest, andet en skovture.

  • #2   8. dec 2009 Når han kommer i form kan du sagtens ride ham 4-5 gange om ugen smiley
    Self, skal han ikke presses helt vildt hver gang, det er der jo ingen heste som har godt af i længden.

    Mht. genoptræningsprogram kunne det måske være en idé at snakke med en ridelærer eller dyrlæge.
    Men bare starte med at skridte ham godt evt. 15-20 min. så 5 min trav. 5 min. skridt. 5 min. trav og så skridtes godt af igen?

    Så vil du nok ikke skade ham i hvertfald :). Men måske kun 2,5 min. lige de første dage. evt bare kun skridte de næste par dage og så i længere tid :).

    ^^
    Dog har jeg ikke vildt meget forstand på det!


  • #3   8. dec 2009 Tak for svarene.
    Vil også mene jeg godt kan ride ham, måske et par gange om ugen i starten og mest skridt. Indtil han er kommet i form igen. For man kan ikke mærke på ham at han er 17 år. Og heller ikke så meget at han har astma, udover at han hoster lidt en gang imellem. Men jeg må prøve at snakke med hans dyrlæge og så en ridelærer. Og hører deres mening smiley


Kommentér på:
Træning af ældre astma pony

Annonce