{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

hjæælp min pony bukker {{forumTopicSubject}}

Jeg har en sød pony, som er rigtig følsom lidt ligesom en stor hundehvalp. Hun kan godt finde på at bukke hvis hun er utilfreds, eller hvis hun bliver holdt tilbage.
Hvad kan jeg gøre for at få hende til at holde op.

(hun trækker hendes bagben sådan ind under sig.) inden hun bukker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjæælp min pony bukker
  • #1   25. dec 2009 rid på hendes primisser så hun ikke bliver utilfreds eller ladvære med at holde hende tilbage smiley

  • #3   25. dec 2009 prøv og få en dyrlæge ud, det kan være noget i ryggen! stræk hende ud efter hver ridetime.

  • #4   25. dec 2009 Sandie: hvis jeg ikke holder hende tilbage af og til når jeg rider hende, så er det ellers bare rodeo ned igennem ridehallen (har prøvet).
    men det er mærkeligt for den ene dag kan hun være en engel, en anden dag gider hun måske ingen ting, og en tredje dag vil hun bare lege.

    Mathilde: Ja :-), jeg har nok også mistet modet lidt til at ride hende..... men har overvejet at få hende hen til et sted hvor hun bliver redet helt til ordenligt :-).

    Soffie: Har haft dyrelæge da min gamle ridelære sagde at der var noget galt med hendes ben.. Men der var abselut ingenting, hun var sund og rask.


  • #6   26. dec 2009 Ellers så start ud med nogle lette øvelser... leg med hende fra jorden, longer hende, træk nogle ture og så ellers bare skridte rundt på hende smiley
    så når hun har fået noget balance i longen og via leg, så kan du begynde at ride hende ordentligt, men start langsomt op

    jo mere tålmodighed - desto bedre resultat ^^
    det ved jeg fra min pony, jeg startede for hurtigt ud, så hun blev sur, bukkede, stoppede op osv. ... så begyndte jeg at træne tricks, horsemanship, longering (m/u. tov) og alt muligt! Nu når jeg rider hende så er hun meget gladere, vi skridter, traver og gallopere... ting som jeg aldrig troede skulle ske


  • #7   26. dec 2009 Og så for gud skyld lad være med at kræve hun skal gå i holdning!!! Det er en af de værste ting at bede en unghest om fra starten af.. roden til alt ondt.. rid hende for lange tøjler og lad hende finde balancen, så kommer holdningen med tiden!!! og det bliver så meget pænere at se på!!

    tro mig! Du skal nok få din drømmepony ud af hende.. men du skal gøre noget for det
    der er ingen der bare får noget forærende, og hvis man så endelig gør, så har man ikke selv gjort sig fortjent til det

    jeg har fået min drømmepony ud af en pony jeg ellers ikke forventede en skid af, og som jeg ønskede at sælge RIGTIG mange gange! Nu skal jeg ALDRIG af med hende


  • #8   27. dec 2009 Tusinde tak team vilddyr smiley
    Har du evt. nogle ideer til lege eller horsemanship?
    du kan skrive en pb. smiley hvis du vil.


  • #9   27. dec 2009 Selvfølgelig smiley

Kommentér på:
hjæælp min pony bukker

Annonce