{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
525 visninger | Oprettet:

op med hovedet og spæner {{forumTopicSubject}}

Jeg har en "låne" hest Fyran.

Hun vil helst ikke gå ordenligt. hun flyver op med hovedet og når jeg prøver at galopere flyver hovedet op og hun spæner.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. en træner på kalle siger at hun gaber. jeg har prøvet at sramme næsebåndet helt ind. intet resultat. chambon. hun kan ikke gå op med hovedet med spæner stadig. Hun har lige fået ordnet tænder, det kan ikke være det.
Hvad skla jeg gøre? Jeg er ked af at skulle aflevre hende tilbage. hendes ejer har ikke haft den slags problemer med hende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  op med hovedet og spæner
  • #1   12. dec 2005 Tag en martingal på . Hvis en dag hun vil løbe igen så prøv at dreje hende rundt ( Det må ikk være glat el. noget lign hun kan styrte i/på . ) For så kan hun ikke løbe vildt afsted med dig . Den volte du lave behøver ikk være sån en lille en , det er fint med en 20 m volte , for så kan hun også bøjes lidt mere . Ved ikk om det hjælper men det gjorde det på min ene pony smiley

• #2   12. dec 2005 Jeg rider hende ofte med langetøjler men også til tider med korte tøjler. hun går pænets hvis jeg har ike for korte tøjler og har henderne langs halsen. Martingal hjælper ikke.
    Jeg får undervisninger, eller retter fik af vores berider, men han siger bare starm tøjlerne. det undervisning han giiver hjælper ikke et hak, jeg kan ikke bruge det på hende. Håber at kunne finde en der kan undervise så jeg kan forstå det. smiley

• #3   12. dec 2005 Trykker sadlen måske?

• #4   12. dec 2005 Jeg syntes jeg har prøvet alt. det udstyr jeg har til hende har jeg lånt af hendes ejer, så det er ikke det der er problemet.
    jeg havde ellers fået hende til, at gå ordenligt og ikke spæne sådan i galoppen. jeghar haft hende i knap 3måneder. i starten var det også galt i trav, så hvem ved, måske med lidt kamp og tålmodighed. så må jeg se om der kan blive råd til undervisning ved mette. men det koster 85kr for en halv time. smiley

• #5   12. dec 2005 Jeg har haft rigtig mange problemer med at min ene hest har gjort det samme. Det var på grund af at sadlen ikke sad helt rigtigt (den hest er nemlig extremt følsom, og brokker sig lige med det samme hvis der er noget der ikke sidder prefekt).

• #6   12. dec 2005 Jeg får mette til, at kikke på udstyret i morgen. så er da helt sikker på det ikke er der problemet er.

• #7   12. dec 2005 Hvis det er sadlen der ikke ligger helt godt (det tyder det på det er), så kan problemet sagtens være så lille at det virker som om sadlen ligger fint. Prøv evt at mærke hestens ryg igennem lige efter du har været ude at ride. Giver den sig i ryggen er det fordi sadlen ikke passer.

• #9   13. dec 2005 Prøv med et geleunderlag under sadlen..

• #10   13. dec 2005 Jeg vil ikke sige, at ridelæren ikke passer til mig, emn mere at jeg ikke er helt med på det han forslår, da det slet ikke hjælper.
    Jo hun kan sagtens gå til bidet i alle gangarter. hhar også kunnet få hende til at gå ordenlig i gallop engang men det var kun 2.runder. Hun driller. slipper jeg tøjlen og lader hvaer at kæmpe med hende er hovedet bare i sky.

• #11   13. dec 2005 ER hun rigtig træt går hun stadig på samme måde, ellers nægter hun simpelhen at bevæge sig mere.
    Hun nedlægger simpelthen arbjedet i protetst. *gg*

• #13   13. dec 2005 Jeg skal til at ride hende nu, så får jeg lige Mette til at kikke på hende.
    jeg ved ikke lige hvad der sker i hendes hoved. Syntes hun er blevet hård efter at dyrelægen var her. nu må vi se...

• #14   13. dec 2005 Jeg har lige fået denne besked fra en der kender hendes ejer.
    Jah,, og jeg kender Fyran(: Eller som hun kaldes Fyran..
    Og ja den tid hvor jeg har stået sammen med hende i Hørning har hun altid løbet med hovedet oppe.. Hun er meget følsom for ben.. og ja hun kan løbe i gallop,, men hvis du ike har ben ved.. plejer hun at gå meget pænt.. og hun kan godt bøje i nakken.. Men som jeg husker vil hun godt ha hovedet oppe..

(: Men ellers er hun utrolig rar hest..

Men det hvertfald hva jeg ka huske.. har aldrig selv redet hende.. men har en veninde der skulle prøve hende.. og hun lagde nemlig ben Godt til, og der skal jeg sku love for hun løb.. men så hende ikke løbe med Katrine(:
    ----------
    kan jeg lære hende at jun ikek skal løbe? jeg er ikke så rutineret længere, så akn jeg lære det ved at få undervisning mon?

• #15   21. dec 2005 hvis det er meget slemt kan det være du skal få tjekket ryggen. heste løber ofte hvis de har ondt - og hvis hun så bliver ophidset viser det sig mest i galoppen.
    jeg er ikke sikker på at du kan få helt styr på det ved at ride hende. nu har jeg ikke set hende osv. men min mor har også haft en der gik højt med hovedet osv. som din. den havde ondt i nakken pgr.a. ondt i ryggen og nakken som kom fra en skæv rytter og sadel.
    hun kom i longeterapi hos e der hedder Gitte naldal. men det kan jo blive lidt svært med sådan noget når hun ikke er din egen.
    men prøv at longere hende. når du longerer er det vigtigt at hun får skulderen ud og at hun sænker hovedet. hun vil nok løbe hurtigt i starten men prøv om du kan få hende til at slappe af og trave roligt. longeringen skal helst kun foregå i trav. det ville helt klart være bedst hvis du kunne longere i en ring- bare lav en af de der tynde hejnspæle og halmsnor- det er bare for at hun ikke skyder bagpaerten ud . held og lykke med hende
    smiley

• #16   23. dec 2005 iiiih du godeste - hesten skal bare makke ret - øh det skal da nok give en harmonisk equipage.

er der nogen der har tjekket tænderne på den hest? og ryggen??

Derefter skal der ikke kæmpes- der skal arbejdes mod et mål med små delmål.

At stramme tøjlen og holde ved hjælper jo ikke hesten til at søge bidet stabilt og frem for alt AFSLAPPET.

MAn skal ikek køre sin hest rigtig rigtig træt for at vise at man kan godt, og for at vise at hesten bestemmer.

At kæmpe med sin hest - glem det - i vinder ikke hesten er stærkere end jer.

Nej det der skal at til er en sundhedsundersøgelse hvor alt - og jeg MENER ALT bliver tjekket på den hest - derefter begynder arbejdet for en BLID hånd, og hesten "bukker" ikke bare nakken fordi den hives derned med diverse chamboner og krims og krams - det skal komme gennem hele ridningen, arbejdet med løsgørenhed og bæring og afskub bagfra - det andet der - det tyder bare på uvidenhed.

få den hest tjekket af dyrlægen og rid så med hjernen - ikke med overarmene!

Kommentér på:
op med hovedet og spæner

Annonce