575 visninger
|
Oprettet:
føl/ plag tillid og tricks ideer osv {{forumTopicSubject}}
jeg kunne godt tænke mig at høre alle jeres ideer og forslag til tricks man kan hygge med de små med... men også en forklaring på hvordan man gør..
også tillids øvelser og sådan noget... ALT man kan bruge..
fx.. løbe frit med sin hest... komme rnår man kalder... strigle den løst på stald gang ... at den løber når man har sagt fri osv
MEGET GERNE NOGET HORSEMANSHIP
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.756
Du kan synkronisere med din plag - det er rigtig godt og ikke så komplex
Start med at gå med hesten i et træktov - hesten ud mod barrieren på hovslaget self. Din skulder skal være lige ud for hestens skulder, og i skal bevæge jeres ben synkront (dine ben skal bevæge sig synkront med hestens forben altså).
Når du stopper op, så skal hesten også stoppe op - med det samme. Og bevare dens stilling ved siden af din skulder. Hvis den går videre, så tag din stick (en hård pisk er også fin) og stik op foran hestens hoved (pas på det ikke bliver for aggresive bevægelser - hesten skal ikke være bange for sticken!). Sticken skal virke som en forlænget arm, der stopper hesten. Når hesten så er stoppet, og evt er et lille stykke foran din skulder, skal du kører sticken rundt i små cirkler foran dens hoved, så du presser den tilbage - den lærer at vige fra tryk. Og så kan I gå videre når den er på den rigtige plads.
Det er en rigtig god øvelse
Man kan nå rigtig langt med den øvelse, det gjorde jeg med min gamle part. Til sidst løb jeg rundt på banen, uden han havde grime på eller noget, og han løb fint efter mig i galop, drejede når jeg gjorde osv.
Og så når din hest har lært at følge dig rigtig godt på den måde, kan du jo begynde at gå over nogle bomme med den, gå noget slaloom med den osv.
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
føl/ plag tillid og tricks ideer osv