{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
660 visninger | Oprettet:

Er shetlandsponyer kloge? {{forumTopicSubject}}

Meget enkelt spørgsmål, ja - Er shetlandsponyer kloge?
Jeg har længe overvejet, at få hest på trods af, at jeg ikke har gået til ridning i flere år.
Men det jeg skal bruge min kommende pony til i så fald, er klikkertæning for sjov og så bare et venskab med hesten.
Men hvor samarbejdsvillige er de her små krudtugler?
For jeg har nemlig fundet det sødeste lille føl til salg på nabogården, så jeg tænker, at nu har jeg chancen..
Tror i sådan en shetlandspony gider sådan noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 1.420 kr.
  • Underlimet vask er sluppet køkkenbordplade. Vask skal underlimes igen og vvs tilsluttes ig 1.530 kr.
  • Fejlfinde og installere opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Vinduespudser 400 kr.
  • (Gen)Opsætning af vask og vaskemøbel som er faldet ned 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er shetlandsponyer kloge?
  • #1   31. jan 2010 de er meget kvikke og lærenemme..

• #2   31. jan 2010 Jeg har hørt meget om, at de er frække og stikker af og hvad ved jeg. - Ligger det bare til dem, eller kommer det helt an på, hvem pony og ejer er eller hvordan?

• #3   31. jan 2010 den er hvad du gør den til smiley

• #4   31. jan 2010 Mischa:
    det er fordi at det ikke er børneponyer.. men folk tror de er nemme bare fordi de er små, og glemmer at opdrage på dem..

• #5   31. jan 2010 CC:
    Wau!
    Hvor er han bare sød!.. Og flot!
    Jeg bliver helt misundelig og har ufattelig meget lyst til,
    at købe den pony jeg har i tankerne..
    Det irriterer mig, at ejeren ikke svarer med det samme, haha! ;D
    Jeg kan se, at du også bruger klikkertræning og det ser jo ud som om
    det virker perfekt! smiley
    Er han ikke en stikke-af pony?
    Eller har nogen frække numre?

• #6   31. jan 2010 Janni:
    Det kan der være noget om..
    Men hvordan opdrage?
    Hvis du kan fortælle bare lidt om det..

• #7   31. jan 2010 de er utrolig kloge, meget lærenemme og samarbejdsvillige.

egon f.eks vil meget gerne bruge sit hovede, han er rigitg god til tricks trods vi ikke har trænet ret længe, du kan se en masse videoer af ham under min bruger.

• #8   31. jan 2010 Tinker:
    Det vil jeg gøre, tack..:)

• #9   31. jan 2010 Cc:
    Wau, det lyder rigtig hyggeligt.
    Håber på ejeren af min lille drømmepony snart kommer,
    så jeg forhåbentlig kan komme ud og se hende.:)

• #10   31. jan 2010 jamen de skal ligesom store heste være opmærksom på ens grænser.. osv..

• #11   31. jan 2010 http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=93209

en der også klikkertræner sin shetter.

min erfaring er at de små er lyn-hurtige til og lære langt hurtogere end store heste... man skal bare tage de små seriøst og glemme deres størrelse og behandle dem som heste.. hvis man gør det kan jeg intet problem se i shetlænderen heller ikke som børnepony.. jeg har 8 årige piger til og ride på min hingst uden problemer

• #12   31. jan 2010 Hvis jeg var dig, så tag ikke den første den bedste fordi den ser skøn ud. hvis du skal bruge den trick osv så ponyer lige så forskellige som hunderacer. nogle ponyer elsker at træne trick og elsker godbidder, ander harmonere bedre med skal der laves noget så det, nu og ikke alt for kompliceret opgaver.

En pony er måske ikke så dyr i foder, men når den er købt, koster smed og dyrlæge osv det samme som en større pony hest. og den skal vel ikke stå alene så enten har man to eller der skal betales opstalding.

Så ja du sagtens lave mange skønne ting med en lille pony. Men men vær helt sikker på i går i spænd, og det lige er den dit hjerte falder for.
    Og ikke bare tage den, fordi det nemt og hjælper naboen.
    Held og lykke med din nye pony når du får den.

• #13   31. jan 2010 og husk... hvis du køber en med stamtavle vil det være muligt og optræde steder som roskilde dyrskue, landskuet osv. i shetlandspony regi.. og til diverse arrangementer i foreningen...

• #14   31. jan 2010 Vores shetter er sku meget sød og klog!! Når vi lukker hende ud af stalden om morgenen suser hun selv hele vejen ned til folden og så vælger hun den fold hun helst vil gå på (vi har p.t 3 folde). Bestemmer hun sig for midt på dagen at skifte fold gør hun det... selv.... hun smutter lige under hegner fra den ene fold til den anden! Det skal lige siges at hun ALDRIG er løbet fra folden... bare der er andre heste dernede, så bliver hun sammen med dem! Vi syntes det er helt iorden at vores gamle dame går lidt rundt mellem de forskellige folde... og ALLE de andre heste kan lide hende, så det er ikke noget problem for os.
    Hun er også utrolig lærenem og børnevenlig.... hun elsker børn og kommer med det samme de kommer ned på marken og kalder på hende!
    Vi elsker vores shetlænder og ville aldrig bytte hende!!!

• #15   31. jan 2010
    Næ, det hele handler om opdragelse - som med alle andre dyr også deres forskellige personligheder smiley

• #16   1. feb 2010 Jeg synes bestemt at shetlænderen er en meget klog lille pony. Mit forslag til dig vil dog være at du køber en med stamtavle.
    Der er rigtig mange fine ponyer til salg med stamtavle til meget rimelige penge for tiden, og hvis du køber en med stamtavle kan du som Mette siger få lov at optræde til diverse skuer sammen med shetlænderforeningen. Og så kan du selvfølgelig stille til skuer og kåringer med din pony også. Man får bare så mange flere muligheder med sin pony, når den har en stamtavle.
    Se bare foreningens MEGET store liste af aktiviteter (der hele tiden vokser):
    (link fjernet)

Disse aktiviteter er dog kun for ponyer med stamtavle.

• #17   1. feb 2010 Shetlands ponyer er utrolig lærenemme (:
    Det syntes jeg ihvertfald.
    Træner engang imellem min nabo's shetter.
    Han kan løfte benene på komando ( Vinke)
    Neje, gå på pressening og på paller, små ticks men det tog ikke længe og lærer ham disse ting.
    Han kan dog værre fræk til tider, men det er fordi han for for lidt opmærksomhed (:

Kommentér på:
Er shetlandsponyer kloge?

Annonce