{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Underhals+Ingen bagpart? {{forumTopicSubject}}

Hej min pony hoppe 15år, dsp, 147høj, hun har ingen muskelr i ryggen, og extrem underhals, og bruger ikke bagparten i ridningen rigtigt, hun går ikke med hovede3 toppe som, de fleste med underhals gøre, havd an det skyldes, og hvordan får jeg den væk?
Og hvordan får jeg ryg muskler på+ hende?
og hvordan får jeg hende til at bruge bagparten, ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underhals+Ingen bagpart?
  • #1   5. feb 2010 Jeg har redet min hest frem og ned, hvilket har hjulpet rigtigt meget...

• #2   5. feb 2010 hun bliver også redet frem og ned?

• #3   5. feb 2010 jeg ville nok træne hende en del i longen, så hun lærer at gå rigtig fra jorden af, inden hun får belastning på ryggen, da det på den måde er endnu hårdere for hende

• #4   5. feb 2010 Enig med Janni...

En masse arbejde fra jorden, i longe og over bomme.

• #5   5. feb 2010 Lyder som min Joey, da jeg købte ham.. Oo Jeg har reddet med inspændinger af den milde grad, som forhindre ham i at gå højt med hovedet uden at klemme ham sammen. Og bandager, og pisk. Pisken har jeg holdt hans bagparti igang med. (Det er evt. en god idé at du bliver longeret på hesten, det har hjulpet mig og Joey godt igang, fordi du så kan koncentrere dig om hest og holdning, fordi den bliver holdt på en pænt volte imens..) Jeg har desuden longeret ham rigtig meget, hvilket allerede har givet ham en meget bedre galop og balance! Og jeg har kun haft ham i lidt over et halvt år! smiley
    Volter, volter og volter, den har jeg fået skreget ind..

- Få en til at se dig ride og komme med kommentare imens:) Min søster er med ude og rette mig når jeg ridder, og det har givet mig en bedre holdning, som gør at jeg kan støtte min pony meget mere smiley

• #6   5. feb 2010 Og han har fået en del flere muskler i ryg og nakke siden jeg købte ham smiley

• #7   5. feb 2010 enig, jord arbjede med indspøndninger pasoa eller hvad man nu er til.

en ting er helt sikkert, underhals kommer når hestn bliver redet med sænket ryg og hovedet i sky.

desværre er det sådan at mange ikke kan skældene imellem om hesten bare lukker sammen i genachen eller im den renfaktisk bøjer i nakkeledene.

en hest der bare lukker i gamachen skyder underhalsen frem og derved forstærker musklen der.

• #8   5. feb 2010 Jeg er enig i, at det er en god ide at starte med longering. Jeg ville gøre det uden indspængings ting, da det bare trækker hovedet ind og pessao vil jeg aldrig komme på en hest. Det eneste jeg har hørt om der er godt at longere med er en rigtigt læder chambon (mener det er det man klader den...)

• #9   5. feb 2010 Når jeg longere, bruger jeg en elastik chambon, da de´n giver efter, men har kun longeret hende 2 gange med den, er de tnoget jeg skal gøre oftere?

• #10   5. feb 2010 Hvis hesten spænder mod tøjlen, kan den også sætte muskler på underhalsen, fordi spændingen kommer "nedefra og op". Den behøver ikke gå med hovedet i sky for at dette sker.
    De spænder særligt i underhalsen ved for meget tryk på tøjlen, så hvis du fornemmer, at hun spænder op så snart du tager i tøjlen, vil det nok være en god ide at få hende frem og ned uden den store kontakt til tøjlerne i noget tid...

• #11   5. feb 2010 Hvordan rider du den? smiley

• #12   5. feb 2010 Jeg skridter varm på løsetøjler, og rider den med løse tøjler, hele tiden, lirker i tøjlen, og tager svagt igennem på udvendige engang imellem, og støtter op med pisken på bagdelen for at få hende med ordentligt, og det er den måde jeg rider,

• #13   5. feb 2010 Hvad gør hun hvis du ikke lirker? Stikker hun så hovedet i vejret?

• #14   5. feb 2010 En hest bør søge naturligt ned, og gør den ikke det, er der noget gjaldt med ridningen - eller i værste fald hesten. En chambon tvinger hesten ned i ''holdning'' og jeg har aldrig nogensinde set en hest gå afslappet for en chambon. En hest der ikke går afslappet bygger de forkerte muskler op.

Jeg vil foreslå dig at træne den fra jorden - selvfølgelig uden tvangsstøjler/indspændinger.
    Men ellers.. Ja..
    http://www.blueberryhill.dk/ v. Susan Kjærgård. Det har hjulpet begge mine heste i løbet af et halvt år til at få KANON flotte muskler, samt den lækreste gang. Der er også faldet den største ro over dem, og vi har fået et meget tættere bånd til dem, samt - det jeg synes allerbedst om! - de er blevet så meget mere glade og trives meget mere end nogensinde (:

• #15   5. feb 2010 nej vis jeg ikkd lirker går hun med hovedet ned og slaper af,

• #16   5. feb 2010 Det er nok din ridning den er gal med.. :S En hest skal ikke bygge muskler på underhalsen, og skal arbejde bagfra.. Alt samling skal stamme fra hestens motor.. altså bagparten... Du skal have din hest aktiveret bagfra, og ingen pille/nykken i tøjlerne... det dur ikke, og vil få din hest på forparten..

Hesten skal søge ned og frem på en naturlig måde, og uden tvang... De fleste heste reagere godt, på ved at støtte hesten på tøjlerne, ved at du lige kan mærke at hesten suger på bidet, og at du arbejder med hesten for bene, for den redet frem og tilbage..

Det bedste ville nu være at få noget undervisning.. smiley

• #17   5. feb 2010 jeg forstår bare ikke, hun har ingen muskler på bringen og er en pind, men på bagdelen kan man bare se musklerne, det er virkelig overdrevet, sådan en stor bagdel hun har,

• #18   27. sep 2013 Undervisning. Vi kan jo ikke se dine fejl og mangler. Men tydeligt efter hvad du skriver er den helt galt. Måske hesten er låst et sted og derfor bruger sig forkert måske udstyret ikke passer optimalt. Måske du har lært at ride sidde helt forkert!

Underviser ud og gennemgå udstyr hest og find ud af hvad der gået galt.

Kommentér på:
Underhals+Ingen bagpart?

Annonce