{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  3 rings bid ??
  • #1   6. feb 2010 det er skarpere alt efter hvilke ringe du sætter tøjlerne i... i den yderste er det meget skarpt... i den inderste er det ligesom normalt bid

• #2   6. feb 2010 hvorfor skal man dog bruge et skarpere bid ?? er det hvis nu ens hest ikke er så følsom i munden ( min er MEGET) SÅ HENDE SKAL DER TAGER BLØDT I

• #3   6. feb 2010 er det ydereste hvor det så er skarpest som et kandar ??

• #4   6. feb 2010 på et treringsbid bliver det aldrig det samme om du så sætter det op i øverste da den stadig kan "vippe", men ja, den bliver hårdere og hårdere jo længere ned du sætter den. og man brugere skarpere hvis hesten er "hård" i munden. Min fx, hvis jeg springer med normalt bid løber hun og det bliver farligt!

på kandaren er det den yderste ja, da det er et stangbid.

• #5   6. feb 2010 Som de andre siger bliver det skarper og skarper for hver ring..

Jeg mener at 3-rings er en rigtig dårlig ting.. for hvis din hest er hård i munden, smider man sådan et på, så bliver den hårder, så skifter man bar hul osv. og til sidst er den så hård i munden at man ikk kan stoppe den uden at flå den i munden:(

Det er det samme som hvis ens hest ikk lystre på ens schenkler, så propper man spore på, så bliver den imun overfor dem, så propper man størrer og størrer på, til sidst er der intet der virker og man står med en schenkeldøv hest..

Jeg rider selv med spore, men det er pga. meget svage schenkler, men tilgengæld kan jeg sagtens ride ham uden spore, netop fordi at når jeg har spore på bruger jeg så lillet et pres at han kun mærker det som hvis jeg ligger schenklen til (ved godt det ikk er det samme, men mener bar at det er virkelig lidt jeg rører ham med dem)

• #6   6. feb 2010 Tjaa. Jeg rider med 3-rings bid og jeg kan sagtens stoppe hesten uden at flå hende i munden.

• #7   6. feb 2010 Katrine ja endnu.. men hvorfor ikk bar bruge et alm. bid hvis du godt kan stoppe den??

• #8   6. feb 2010 Jeg vil give Kathrine ret i at et 3-rings bid at der ikke er noget i vejen med at ride med. Jeg har tidligere selv sprunget med det på min pony, hvilket var positivt. Når jeg red med almindeligt trensebid løb den, ingen afstande passede. Den kunne gå afstande som passede til 5 hestegalopskridt på 4 galopskridet, og den kunne finde på et springe dobbeltspring til et galopspring som tempospring. Det gav en hel masse dårlige spring, og gjorde at jeg sad og bremsede helt hen til springene i stedet for at ride der hen. Da jeg så skiftede bid kunne jeg stoppe den op lige efter springen, og derved få den til at vente. Det betød at jeg nu kunne få afstanden til at passe, og at jeg kunne ride hen til springen istedet for at bremse.
    Det syntes jeg altså var mere fair over for hesten. Nu springer jeg den igen på almindelig trensebid, eller det er så noget tid siden jeg har sprunget den.

• #9   6. feb 2010 Jeg tænker lidt, eftersom i ikke ændrer jeres ridning når i skifter bid, hvorfor tror i så lige de stopper/er så lydige lige pludselig? Kunne aldrig drømme om at putte sådan et i munden på min hest.

Kan ikke se hvorfor man ikke kan indlære de halve parader i stedet. Men okay, i det mindste hiver i vel ikke i så skarpt et bid.

• #10   7. feb 2010 Jeg tænker lidt over, hvorfor I ('Ida' og 'Line P og Snehestene') ikke undrer sig over at deres heste pludselig var meget lette at stoppe med treringsbid, da alle jo ved, at treringsbid er skarpere end alm. bid, ligemeget om man sætter det i den første ring.
    Det er jo helt sikkert fordi at det skærer mere i hestens mund, også selvom I måske ikke rider med hård hånd.
    Der skal jo ikke særlig meget til før det gør ondt i hestens mund, så I kan jo ikke selv mærke når I gør den ondt.

Ligesom Tinne siger, hvorfor stoppper I ikke op og finder ud af hvad problemet er? Hvorfor hesten løber? Hvis hesten ikke hører efter dig når du siger stop, er det mangel på respekt - eller frygt. Så skal man finde grunden til problemet og løse det - ikke bare skjule problemet ved at putte et skarpere bid i munden på hesten.

• #11   7. feb 2010 Kristine p: Nu er det altså ikke et bid som er meget hårdere end et alm. bid. Ponyen løber fordi den er meget tændt på en springbane, der er intet broblem i at stoppe den i dressur. Og da jeg red med det trænede jeg self. også stadig stop i spring. Som skrevet er det jo ikke fair for hesten at den får en masse dårlige spring, fordi afstanden ikke passer, og jeg sidder og bremser helt hen til springene. Så heller det andet bid, og få god og ordentlig ridning ud af det smiley

• #12   7. feb 2010 ASSI: Jeg er altså ikke dum, men jo nok fordi at biddet er lidt hårdere, og derfor skal der mindre til at den reagere.

• #13   7. feb 2010 Nemlig, biddet er nemlig hårdere = det gør mere ondt i hestens mund. Er det virkelig sådan at du vil ride din hest? Stoppe den ved at påføre den smerte?

• #14   7. feb 2010 Samlet set kommer det jo til at give den samme tryk/mindre tryk, fordi jeg tager mindre ved biddet smiley

• #15   7. feb 2010 Jamen det er jo skarpere som man kalder det, så selvom trykket måske er en smule mindre, gør det stadig mere ondt i hestens mund fordi trykket evt. ligger på en anden måde osv. smiley

• #16   7. feb 2010 ASSI: Har jeg ikke skrevet tidliger at jeg stadig trænede stop? Desuden springer jeg på alm. trensbid nu , når jeg springer.

• #17   11. feb 2010 Jeg springer nu altså også med 3 rings bid!

• #18   7. jan 2012 Ej bidet er ikke hårdere end hånden der fører tøjlen. Min hest er enormt følsom og går med det portugisiske stangbid som ses højere oppe på siden. Man rider jo for meget længere tøjler hvilket gir hesten meget mere ro i munden - kontra dem der rider med alm bid og har en konstant træk i tøjlen, se evt hvordan hestens mundvige blir påvirket! Og ved sådan et træk presser hesten tungen op i ganen og bidet laver skader. Der er lavet undersøgelser der viser en række ganeskader på elite heste redet med alm. bid ! Men kan man ikke føre en rolig hånd, en lang tøjle og iøvrigt ikke har en hest der reagerer korrekt på de øvrige hjælpere, så bør man nok holde sig langt væk fra de " farlige " bid smiley

Kommentér på:
3 rings bid ??

Annonce