{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

Galop - Nægter når der er andre heste? {{forumTopicSubject}}

Jeg har siden september lånt en super skøn haflingerhoppe på i år 7 år. Da jeg fik hende op var hun praktisk talt ikke til at få til at galoppere. Hun kunne med god vilje sættes i gang med et ordentligt bukkespring, og så tage 2-3 bukkegalopspring fremad, og så ville hun falde i trav igen. Hun virkede lettere traumatiseret over galoppen, og virkede til at blive gal og frustreret når hun blev bedt om at galoppere.

Min første indskydelse var selvfølgelig balancen, kombineret med at hun skulle kunne lide at galoppere igen. Så jeg startede ud med at pille mine sporer af, og droppe at ride med pisk, da tidligere rytter red med hestesporer og dressurpisk, og jeg så dette som potientiale til frustrationen. Så lærte jeg hende anspringet uden at bruge ben, så hun ikke sparkede efter schenklerne.

Det gik langsomt fremad, og da hun begyndte at reagere positivt tog jeg ponysporer på igen, uden hun lod sig påvirke. Stille og roligt stoppede hun af sig selv med at bukke, og så begyndte distancen at blive længere.

For en måned siden begyndte jeg så at ride en masse alene. Hun har altid haft et meget stærkt flokinstint, og ville egentlig bare træne hende i at være alene, men jeg fandt hurtigt ud af, at da jeg først havde vænnet hende til at være alene, var hun også super sød at ride alene.

Når vi er alene kan hun springe an til begge sider uden at bukke det mindste. Hun kan galoppere op imod 15 runder i træk på begge volter. Det har jeg så selvfølgelig udnyttet og trænet en masse, og ville nærmest kalde hende ret stabilt galopperende.

Men i dag blev jeg så nødt til at ride mens der var to andre i ridehuset. Og hvad gør dyret så? Hun bukker konstant, vil kun galoppere få skridt, med mindre hun får lov til at galoppere i røven af en af de andre, hvilket jeg bestemt ikke vil vænne hende til. Så nu sidder jeg sådan og er ret frustreret. Kan jo ikke være heldig at ride for mig selv hele tiden, men hvordan pokker lære jeg hende at ignorere de andre når hun skal galoppere? Jeg er sikker på det er hendes flokinstikt, og mener bestemt ikke hun er fræk eller skaber sig. Men synes heller ikke det kan være mig der skaber problemet, da jeg ikke rider anderledes..

Så film af galop alene i min profil, så ved i hvordan hun galoppere når hun er rimelig okay. Og nej, det er ikke perfekt eller noget, men i skulle vide hvad vi startede med ;P

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Galop - Nægter når der er andre heste?

Annonce