{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

Nægter Galop {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er

Gismo nægter simpelthen at gå i galop. Når man be'r ham om det, kaster han med hovedet eller stopper op.
Og kan ikke finde ud af hvorfor han nægter det hele, for det har intet at gøre med udstyr for han gør det osse når vi bare rider i grime og uden sadel. Og han har da heller ikk nogle problemer med at galopere på marken, eller løsspringe, så det virker ikk til at på nogen måde har ondt.

Men kunne være rart at høre om nogle af jer HG'ere havde et forslag til hvorfor han gør det og/eller hvordan han kan lære at galopere igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nægter Galop
  • #1   21. maj 2008 har han kunne med dig på??

  • #2   21. maj 2008 *kristina* A: Ja, har kunnet galopere på ham, så han kender fuldt ud signalerne.

  • #3   21. maj 2008 hmm få ham tjekket af kioprkter.. han kan være låst i ryggen.. og hvis din vagt så trykker ham i ryggen så kan det være han bare slår med hovedet for at blive fri...

  • #4   21. maj 2008 derfor kan han jo godt have ondt når du sidder på ham. Passer hans sadel?

  • #5   21. maj 2008 ¨˜”°º•MyPreciousRegina•º°”˜¨ : Ved jeg, men han gør det når vi rider uden sadel, og har ikk rigtig redet med den på det sidste, for lige at få den tjekket efter. Og han har ingen problemer hverken i skridt eller trav.

    xx-sh-xx det er mig smiley : Det er så ikke fordi han er doven, og han har da osse kunnet galopere uden problemer, men nægter det toltalt for tiden og rider så på mark, og har ikke rigtig kunnet se om det er det samme på tur, da der ikk er mulighed for at galopere..


  • #6   21. maj 2008 *kristina* A : Kunne jo tænkes det var sådan noget, undre mig bare over det kun er galop han nægter.

  • #7   21. maj 2008 fordi det måske er en anden takt og bærring der kræves der... jeg har lige haft kiopraktor til min og på det tidspunkt havde han ca været redet i 1½ mdr men på trods af det var han låst 2 steder og havde en nakkehvivel i klemme...

    før var han besværlig at ride på venstre volte men der er aldrig noget.


  • #8   21. maj 2008 det kan sagtens bare være drenge streger, du må bar kæmpe indtil han gider .. ellers sæt ham i longe og galoper med ham i den et par runder og så tage den af og prøv igen ..

  • #9   21. maj 2008 *kristina* A : Kunne tænkes det kunne hjæpe, for synes snart jeg har prøvet alt. Men hvor kan man finde kiropraktorer henne..??? Og hvad er prisen ca. på sådan noget..???

    Anja smiley RIDEUDSTYR SÆLGES! PASSIER LENOX! : Tror næppe det er drenge streger. For det skiftede lidt fra den ene dag til den ande, og han har altid været glad for at få lov til at galopere.


  • #10   21. maj 2008 Ryggen bliver mere belastet af at ride bar ryg, og det lyder sandsynligt at din vægt trykker på noget der gør ondt, så jeg ville nok også få en kiropraktor til at checke..

  • #11   21. maj 2008 $ $$ Cowgirls have more fun $$ $ : Ved godt den blir mere belastet ved at ryde bar ryg, men tænkte at det kunne ligge i sadlen, så har ikk redet ham særlig meget, men istedet trænet fra jorden.
    Men tror i har ret i han faktisk har ondt et sted.


  • #12   21. maj 2008 Må indrømme at jeg tror det er for at være fræk. hvis han har fundet ud af at han slipper ved at gøre disse ting er det jo nemt for ham? Hvis du kunne slippe for at lave lektier, ved at lade som om du har ondt i hånden ville du nok også begynde at bruge den undskyldning hver gang, hvis det nu ikke havde nogen konsikvenser. og der er jo ingen konsikvenser for ham. Syntes du skal prøve at sætte ham lidt på plads først inden at du begynder på alt muligt. hvis han kan skidte og trave med dig på uden problemer kan han sku også galopere.

  • #13   21. maj 2008 annie B : Der er bare lige det at han ikk fik lov til at slippe hele den første måned, for han skulle i galop. Men må ligesom indse at det kun gjorde det meget værre.

  • #14   22. maj 2008 Er sadlen tilpaset af sadelmager?..

  • #15   24. maj 2008 at hesten har rygproblemer som og være låst kan sagtens kun ramme galoppen, det kan faktisk være sådan at det kun er på den ene volte også at den ikke kan, så jeg tror også du skal få den tjekkt om der er noget i ryggen.

    jeg har selv redet en hest som sagtens kunne gå venstre galop, men højre galop kunne den simpelthen ikke, der var massør til hesten og efter 3 gange kunne den galopere på begge volter, men da den havde været så låst i højre side af kroppen længe tog det tid og få rettet op, og da massagen ophørte gik det galt igen, så kan klart anbefale og prøve en kiropraktor i stedet, det er lidt dyrere, men ofte kan de nøjes med en enkelt eller to bahandlinger...

    kan anbefale Tove Due.


  • #16   25. maj 2008 Prøv med spore eller pisk:D

Kommentér på:
Nægter Galop

Annonce