{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

min travhest og balance {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt til rideundervisning med min travhest. Vi kan desværre ikke ride galop endnu, da min travhest har en dårlig balance. Vi øver volter, ride ligeud, og bøje hals i rolig trav tempo.
jeg ville høre om i havde nogle øvelser til at øge hendes balance eller måder at øve hendes galob på?

hjælp gerne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min travhest og balance
  • #1   11. mar 2010 jeg vil vente med at træne galoppen indtil du kan komme udendørs, så vil jeg tage den med ud i terrænet, hvor du kan galoppere lige ud i længere strækninger end et ridehus er. Og ellers er kuperet terræn super balancetræning.

  • #2   11. mar 2010 jannie:

    det vil jeg prøve. så har hun også mere plads til at bevæge sig på i terrænet.


  • #3   11. mar 2010 min traver har en smule med balancen endnu... det vi gør er at træne 5m volter ved hvert bokstav... sådan så du rider 8 5 meter volter for hver omgang du rider i ridehuset... Dette gøres i trav.
    Når balancen ikke er så god, så bliver volterne ikke præcise eller pæne.. men gør det så godt i nu kan og bliv ved med at øve dem.. stille og roligt vil det blive bedre.. Bare husk at støtte hende godt op, både med tøjlerne og benene...

    Vi er nået så langt nu så vi øver 5m volter i galoppen også.. Hvis din traver slet ikke er vant til galoppen ville jeg også vente med at træne balancen i gallopen indtil du kan komme ud hvor der er mere plads... Derude ville jeg så træne volterne.. gøre dem roligt mindre og mindre i takt med at hesten bliver bedre...
    Håber du klan bruge svaret til noget


  • #4   11. mar 2010 Nu kunne jeg aldrig finde på at ride 5 meter volte på en hest, da jeg simpelthen mener de er for små - mindre end 8 meter skal de i hvert fald ikke være - det er blot min mening.. Nu har jeg selv en unghest 4 år, som også skal have mere balance, skal den ind på så små volter, er det da klart den "vælter",synes ikke det er fair at byde en uden balance så småt...

    I ridehuset ville jeg nærmere træne slalom, ride inden for hovslaget - da den så ikk har barrieren at støtte sig op ad og derfor skal udvikle sin egen balance, jeg vil også ride mange volteskift og slangegange og andre buer - men igen, IKKE for små. Der til skal du huske, du skal støtte en hest uden balance, men stadigvæk heller ikke støtte den så meget, så den hviler på din tøjler, og på den måde finder balance. Den skal også kan balancere med sin egen vægt for løsere tøjler.


  • #5   11. mar 2010 Små volter, samt versader..

    Men du kan også øve at ride indenfor hovslaget.. kun lige ½-1 meter indenfor, og hold den der.. rid så alle de øvelser du plejer, UDEN at ramme hovslaget på noget tidspunkt.. dette hjælper også på balancen, da hesten ikke har barrieren at støtte sig op af..


  • #6   12. mar 2010 ja en round pen.. men ikke de der 5 meters volter..
    en traver er ikke bygget til "dressur" som folk ser på detidag, de skal rides frem og dyb.. for ellers har de let til tøjlehalthed.. ellers vil det ihvertfald komme til attage rigtig lang tid inden den har bygget de rigtige kræfter op til at gå dressur på højt plan..
    min egen har jeg øvet på en mark, eller en round-pen. men det fungere bedst på marken, for først er vi ligeglade med farten og den måde det ser ud på. det vigtigste er at vi får den til at galopere, og så bagefter når den har lært at reagere på signal, kan man begynde at tænke på udseendet.

    Du kan OGSÅ træne det med din traver i longen først, altså give den et klart signal, f.eks. når jeg longere min i galop bruger jeg kysse lyden smiley og når den har lært det fra jorden , og ved hvad det betyder, er det nemmere oppe fra sadlen.. XD


  • #7   12. mar 2010 p.s. det har også hjulpet mig meget at ride inden for hovslaget, da min støttede sig meget op af barriaren.. smiley

    held og lykke smiley


Kommentér på:
min travhest og balance

Annonce