tossede hest {{forumTopicSubject}}
Puha Mistery var godt nok lidt af en mundfuld i dag..
var nær aldrig kommet op på hende.. Hun er sådan lidt meget speciel i temperamenet og man kan ikke bare gøre forskellige ting med hende..
I dag startede hun også ud med at blive bange for sin sadel og hoppe hele vejen over gårdspladsen..
Hun fortsatte så også inde i ridehallen..
troede aldrig jeg ville komme på ryggen af hende i dag.. men efter 15-20 minutters trækken og stoppen virkede det alligevel som om at hun faldt ned, så jeg tog mod til mig og hoppede op..
det gik heldigvis også godt, men havde da nær opgivet det helt i dag..
Hun kan nemlig være über sensibel så intet skal røre hende før hun går baserk... men vi overlevede da..
kig evt forbi min video fra i torsdag, der var hun sød..
dec 2006
Følger: 72 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.248
er total misundelig... Mistery skal helst ikke stå stille mere end maks 3-4 dage så er hun går hun næsten amok når jeg skal op igen..
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 422
min irish cob, som er en meget rolig hest, der helst ikke laver mere end højst nødvendigt... og løber bestemt ikke uden at være blevet bedt om det...
gav sig på folden til at lave 8 taller, i skridt, trav og galop... med fint bøjet nakke og super fine bevægelser... hun lignede en rigtig fin dressur hest... hun manglede bare rytteren... hun blev ved i ca. 15 min og skiftede fint mellem gangarterne... så jeg blev helt bange for at hun havde slået hovedet
dec 2006
nu er det næsten normalt når mistery er sådan, hun plejer bare ikke at være helt så voldsom..
ej hvor spøjst
dec 2006
okay..
Mistery er "desværre" bare sådan i temperamenet også selvom hun bare æder græs..
Dog er jeg sikker på at det også kan vendes til noget positivt i dressuren, så jeg opgiver hende ikke med det samme
Hun smed mig jo også af under tilridning hvor det kostede en brækket lændehvirvel..
dec 2006
det er jo det.. og det at hun er så følsom er jo en god ting når vi skal træne øvelser og samling.. men må nok indrømme at jeg kæmper lidt med angsten efter styrtet, for det sætter sku nogle tanker i gang..
Puha godt det ikke skete da.. det er absolut ikke særlig morsomt!
dec 2006
hehe sikke en laban
de har altså nogle skøre ideer ind i mellem..
har besluttet mig for at jeg vil ride mistery 5-6 dage i træk nu for at se om det ikke kan hjælpe lidt på det.. Hun plejer maks at blive redet 3 dage i træk..
dec 2006
sep 2004
Følger: 51 Følgere: 106 Heste: 8 Emner: 62 Svar: 442
jeg har en araber dreng som lige er fyldt 2 år i sidste måned.
Jeg har ALDRIG haft denne race før eller haft med dem at gøre, da jeg har ment de ville være for varme til mig, men helt overasket fungere det faktisk rigtig godt, og han får mig godt nok til at grine den lille dreng..
bla. i ¨sidste uge hvor vi legede lidt og trænede.
har forsøgt længe at få ham til at træde op på paller, men de er simpelhen for farlige og han går helst 20 m uden om dem..
men at blive pakket ind i plastic og blive rørt med det over alt, ja det er
da bare vildt sjovt og spændende..
hehe tossede hest
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.725
tossede hest