{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Kan spring styrke galoppen? {{forumTopicSubject}}

Ja, endnu et emne om min galoptræning af min Haflinger Vinnie ;D

Jeg introducerede hende for tre uger siden for springning, og det vidste sig hurtigt at det var lige noget for hende. Teknikken og kordinationen er elendig, men lysten og fremaddriften er i top, så synes klart hun skal have lov til at fortsætte. Jeg har sprunget hende 3 gange nu, en gang om ugen, og i går prøvede vi første gang en kombination og kom op på 50 cm, hvilket ca er hvad jeg havde regnet med som maks, da jeg ikke er springrytter og højden ikke er det vigtigste.

Men nu kom jeg til at tænke på om det egentlig kan blive en fordel og hjælp i den almindelige galoptræning at lade hende springe små forhindringer, eller om det burde vente til galoppen er bedre på plads.

Som sagt hun skal ikke være springhest, så er ret ligeglad med om hun springer med den grimmeste teknik smiley

Jeg har her en lille video fra i går, så i lige kan se hende. Kommenter gerne, men husk lige jeg ikke er springrytter, og hun ikke er springhest.

http://www.youtube.com/watch?v=WB2ck-Ln5vc

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan spring styrke galoppen?
  • #1   22. apr 2010 ikk mange svar....

men hvis hun går som hun gør der ser jeg ingen grund til ikk at gøre det.
    hun sætter fint af og du godt med.

og hvis hun nyder så forsæt smiley
    held og lykke med hende

• #2   23. apr 2010 Jeg har en DV hoppe som var meget muskelfattig da jeg købte hende. Hun mangler stadig muskler og lidt balance (bæring).
    Vi er pt. igang med at træne galoppen. Jeg er begyndt på spring undervisning på hende. Dette har jeg gjort netop fordi hun virkelig skal bruge bagparten over springene (på en anden måde end i dressur træningen), derved bruge musklerne på en anden måde, der ud over syntes jeg det er en god afveksling fra dressuren (så hun ikke kører surt i det), hun syntes det er sjovt og man kan virkelig se en udvikling.
    Så jeg syntes godt du kan springe På din hyp, det giver dem lidt andre udfordringer. Selvfølgelig skal grundridningen i dressur være i orden, for at blive god til at styre rundt på en bane. Men som supplement synts jeg der er godt.

• #3   23. apr 2010 Tinne: Det tror jeg bestemt at det kan! :).

- men kombiner det med noget udendørs springning, da det virkelig sætter tempoet i vejret for mine. Giza er lyn hurtig indendørs, men endnu bedre til at bruge galloppen ordentlig udendørs, der kommer altså mere afskub og bæring når hun for støre strækninger at løbe på.

Lidt ærgeligt at jeg ikke har nogle billeder af Giza for tiden, men du kan jo se hende i weekenden, hun har fået så mange muskler og ikke mindst meget bedre kondition efter vi begyndte at springe og gav hende lidt mere fart. Når hun så har styrken til det, vil jeg naturligvis ride langsommere i galloppen så hun får mere styrke, men lige nu går det bare derudaf :).
    - tror virkelig ikke man skal være bange for at slippe dem og lade dem løbe her i starten, det har virkelig været positivt for Giza i hvert fald smiley

• #4   23. apr 2010 Ditte: Vinnie for også bare lov at løbe, ellers springer hun ikke igennem, så vælter hun bare det hele ned, hun har ikke så stor respekt for springene smiley Kan desværre ikke komme til at springe udendørs, men hun gør det nu også fint indendørs. Glæder mig til at se Giza igen, regner jo også med Artesia skal med til tylstrup og jetsmark, hun er også ved at være okay igen nu.

Anett: Lige min tanke, har jo hørt så meget om at anspring og overgange til trav styrker galoppen rigtig meget fordi de skal bruge bagparten og så tænkte jeg at springning vel også må styrke bagparten og måske træne hende i at få lidt luft under sin ellers flade haflingergalop.

Kelly: Tak, ja hun nyder det rigtig meget.

• #5   23. apr 2010 Det lyder godt! smiley .
    - men spring udendørs har været det der har hjulpet hende allerbest, dog arbejder vi meget på at rette hende lige ud lige for tiden i dressur, så det tager rigtig hårdt på hende, så hun går meget kort eller lettere stresset fremad s: . men det er heldigvis kun for en periode har jeg fået afvide, så skulle gejsten til normalt arbejde gerne komme tilbage igen! smiley

Kommentér på:
Kan spring styrke galoppen?

Annonce