{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
187 visninger | Oprettet:

aktivitet efter bedækning {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har engang hørt, at man ikke må belaste sin hoppe ret meget lige efter den er blevet bedækket - passer det?

Det jeg tænker på, er lange travture og evt. galop.
Derudover skal hun løsspringe (14. dage efter 1. bedækningsdag) - er der mon risiko for at hun "taber ægget" eller hvad der nu sker når de mister "føllet"?

Hun er lige bedækket i lørdags og skal kåres d. 1 og 2. april - det var mest mht hvor hårdt jeg kan træne med hende inden?

Mvh Lise

www.lisehauge.webbyen.dk

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  aktivitet efter bedækning
  • #1   20. mar 2006 Jeg fik at vide at inden hun blev scannet drægtig på 21. dag må man ikke arbejde for hårdt med den.
    Da chancen for at kaste er størst der.
    Og så kan man ride som har lyst indtil ca 3 mdr inden folingen så skal man til at tænke over hvad man laver.

• #2   20. mar 2006 Da vi snakkede med dyrlægen da Stjerneskud skulle ifoles sidste år var det indtil 21 dag, og så igen okring 30-32 dag (hvs jeg husker rigtigt) man skulel arbejde let.

Under alle omstændigheder ville jeg lade være at løsspringe hende 14 dage efter bedækningen - de taber ikke ægget eller føllet, men det sætter sig ikke fast i slimhinden hvis ikke der er nogenlunde ro (fik jeg engang forklaret)

Jeg ville nok vælge at kåre hende senere på året hvis løsspringningen er en del af kåringen (er det sadelkåring?) eller vente til næste år.. når nu hun er blevet bedækket er det jo ikke en mulighed at vente med det til efter kåringen, som jeg ellers ville have foreslået som bedste mulighed :o)

HDH
    /Alex

• #3   20. mar 2006 Tak for det.

• #4   20. mar 2006 Snakkede med dyrlægen i sidste uge om det da min hoppe også skal ifoles. Hendes svar var at den bare skulle trænes som den plejer, så der er åbenbart flere meninger om det..

• #5   20. mar 2006 Jeg fik at vide af min dyrlæge at jeg bare ikke måtte overbelaste hende. Og at hun ikke måtte få stress.. Ellers kan jeg ride som jeg plejer..

Kommentér på:
aktivitet efter bedækning

Annonce