{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Longering med pessoa ??
  • #1   21. mar 2006 Pessoa-liner.. bob bob.. Hvad er det nu lige det er?

• #2   21. mar 2006 Det er hvis rigtig godt . Vi havde Fordrag med Lisbeth igår , hun sagde hun brugte den .

Hun kaldte den for en utrolig dygtig "Rytter" for dens virkning er at når hesten begynder og kromme sig ind med næsen , så "driver" den så hesten går frem og ned til bidet og løfter ryggen .

Aner ellers ikk noget om den ( c:

• #3   21. mar 2006 Lisbeth , mener det var det hun hed (Dygtig dressurrytter der tager ud med Ridehesten (bladet) og fortæller om sig selv og stævner)

• #4   21. mar 2006 Sys det er VIRKELIG GODT !! Vil stærkt anbefale det til jer alle ! Jeg longserede Deshabell med den i går , og det gik bare rigtig godt . Den er rigtig god til at få dem til at gå dybt , og på bagparten . Deshabell var en hel anden hest i dag da jeg red hende . Hun gik rigtig godt på bagparten , og hun var meget nemmere at kontrollere .

Men vil råde dig til at få en der har rigtig god forstand på det til at hjælpe dig den første gang du skal have det på hende . Det er jo bedst at få det lært rigtig fra starten smiley

• #5   21. mar 2006 Hmm. Lyder jo som om det er fint.

Hvis hingstebassen går godt med det, tror jeg da at det skal prøves på Filippa.

Skal heller ikke selv til at makke med det. Får min træner til det. Hun ved hvordan det skal bruges.

• #6   21. mar 2006 ¨øhh...er det ikke det man kalder en "røvskupper"..hehe

• #7   21. mar 2006 Rikke F
    Heeh , ja det er det nok . Kunne godt forestille mig det , for dem går jo om og presser på bagparten (;

• #8   27. mar 2006 har rigtig god erfaring med det. Men man skal vide præcis hvad man foretager sig. Meget efektivt

• #9   27. mar 2006 jeg har brugt dem meget på min tidligere hest. Det er meget effektivt og det er en ENESTE indspændings"tøjle" der kan få hesten til at træde ordenligt ind under sig selv! (det er dokumentere) alle andre indspændingsystemer får kun hesten til at bøje nakken og har ikke som sådan nogen større positiv virkning i forhold til at få hesten til at gå samlet. kun til at tæne det at bøje nakken. Pessoa systemet får hesten til at bruge ryggen korekt og træde ind under sig med bagparten.

TILGENGÆLD kan jeg ikke anbefale at man bruger det hvis man ikke er vant til at longere eller ikke helt ved hvad man lave... Det kan gå meget galt hvis man overdriver (bruger det hver dag) eller hvis hesten på en eller anden måde for viklet sig ind i noget. derfor skal man også passe meget på med at bruge det (for meget) til ungeheste. De har jo ikke så udviklede muskler og de kan nemt få skade osv.
    SÅ hvis du har en til at hjælp dig og du passer meget på hvis du har en unghest OG du de første par gange måske har en skarp kniv i nærheden hvis hesten skulle gå helt i panik over det... bare for en sikkerheds skyld...

iøvrigt kan jeg sige at de har bedst effekt i trav og ikke så god effekt i gallop. jeg kan godt forklare lidt mere hvis du skulle få brug for det. bare skriv!

Kommentér på:
Longering med pessoa ??

Annonce