{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

Problem med ridestier :/ {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg står i lidt af et dilemma og håber i kan hjælpe mig eller om i har oplevet noget lignene.

Der hvor vores heste er opstaldet stod der får først, og da vi lukkede hestene ud kom en dame der bor overfor omkring 20 m fra folden og brokkede sig over at der lige pludselig skulle stå to grimme heste, det er så det, vi er ligeglad, hun skal ikke bestemme hvilke dyr der skal stå hvor osv.

Men vores dilemma er nu, at der ligger en offentlig ridesti op forbi vores fold og hendes hus, og den deler sig faktisk og går på begge sider af hendes hus. Stien er mærket som ridesti og det hele.

Hver gang vi kommer forbi på hestene får vi sådan et fur over at hestene træder stien op og forstyrre hende. Hun kan endda finde på at gemme sig ved lågen og skræmme dem.

Vi har taget diskussionen med hende flere gange og vi har også hørt inde fra vores stald og set, at hun sviner andre ryttere der komme til, hvilket ikke er fair da det er det stien er beregnet til.

Har i prøvet noget lignene? og hvad vil i gøre i situationen? for det er efterhånden trættende at starte og slutte en hyggelig ridetur med en diskussion eller at hun skræmmer livet af vores heste. Kan man evt melde det et sted? (foruden politiet, da hun er en gammel lidt forstyrret dame, og det ville være synd)

På forhånd tak og undskyld at indlægget er blevet så langt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problem med ridestier :/
  • #1   23. jul 2010
    Henvend dig til kommunen, politiet eller noget i den dur, forklar problemet og find ud af om du evt. kan få dem til at komme ud til hende eller ringe og fortælle hende at det ER en ridesti og heste derfor har lov til at være der.

Lytter hun ikke, så ville jeg anmelde det - hun kan vel anmeldes for at forstyrre et eller andet og nej det er ikke synd selvom hun er gammel, hun skal ikke have lov til at bestemme fordi hun er gammel og forvirret.

• #2   23. jul 2010 Ja det er desværre nok det der skal til, er bare bange for at kommunen ikke vil tage det seriøst, og nej hun skal ikke styrre det hele, men det virker ikke som om hun er helt klar i hovedet smiley

Og politiet gør sgu nok heller ikke så meget, det er jo bagatel sager for dem, selvom det er røvirreterende at sådan en som hende skal ødelægge min og andre rytteres oplevelse af vores sommerture, især fordi det påvirker hestene sådan at hun skræmmer dem

• #4   23. jul 2010
    Nabokrig er også en bagatel men der må politiet også involveres til tider og andre ting hvor mennesker bare opføre sig upassende uden at gøre noget meget kriminielt.

Optag det evt. eller andet så i har beviser og hun ikke kan sige " Næ, det har jeg da ikke sagt? " imens hun står og klapper hesten.

• #5   23. jul 2010 Super det tror jeg vil prøve, også at komme i kontakt med de andre ryttere og tage den den vej over smiley

For jeg ved at en vi kender har en hest som helt nægter at gå forbi dem, fordi den forbinder hende og forskrækkelserne med noget virkelig grimt, og den rytter må hoppe af og trække forbi, fordi hendes hest går helt amok

• #6   23. jul 2010 Så du vil mene at jeg skal prøve at optage hende og gå den vej til politiet?

For ja hun vil nok benægte når det kommer til stykket, men ja hun har jo selv valgt at bo på landet lige op til en skov, og den sti har altid været beregnet til heste og gående.
    KIunne forstå det hvis vi galoperet vildt forbi, men gør vi ikke, det foregår altid i skridt

• #7   23. jul 2010
    Optagelsen er bare for beviser, in case hun nu benægter det - da det ellers er jeres ord imod hendes.

Ville virkelig ikke finde mig i det da hun virker ret ligeglad med hvad i mener smiley

• #8   23. jul 2010 nej det er nemlig det, det har stået på i laaang tid, og nu gider jeg bare ikke mere, men ja optager hende næste gang og så samler jeg rytterne i området og går til kommunen eller politiet, vender det også med de andre, og så må vi se hvad der sker smiley

Kommentér på:
Problem med ridestier :/

Annonce