476 visninger
|
Oprettet:
Opvarnming trav - træning {{forumTopicSubject}}
Jeg er lidt forvirret s: jeg skridter op på lange tøjler i ca. 15 min, og så begynder jeg at arbejde med hende <b>MEN</b> er det bedst at begynde <i>der</i> eller skal man lige tage lidt opvarmning på "løse"tøjler i trav før man arbejder med hesten?
<b>en anden ting</b>
når jeg traver min hest "op", altså traver hende varm på "løse" tøjler, så er hun sindsyg hurtig. Jeg vil gerne lave letridning men så øger hun bare tempoet endnu mere da jeg ikke har redet letridning i lang tid s: skal jeg bare lade hende trave så hun kan "krudte af" eller ??
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Traver altid varm med løse tøjler - det er min måde at samle hesten.
Traver varm ind til hun er afslappet og søger frem og ned selv, laver overgange i masse vis. Begynder derefter at samle hesten med halve parader, så mere vægt kommer på bagparten og når der gør det så løftes hovedet automatisk også længere op.
Så det er en del af det at samle for mig - går ikke pludselig fra lange til korte tøjler.
Til nummer to så tænker jeg at din hest er vant til konstant kontakt og vægt i tøjlerne i traven ( altså et kontsant stopsignal ) men når det forsvinder og du ikke længere holder den tilbage så løber den.
feb 2008
Følger: 73 Følgere: 70 Heste: 1 Emner: 447 Svar: 1.933
mar 2006
Følger: 114 Følgere: 118 Heste: 8 Emner: 36 Svar: 460
Hvis din hest er for hurtig i starten, så lav nogle halve-parader?
En halv-parade og så ros.. (: Gentag 100 hvis det skal være, men, det hjælper altid.. Decibell har os spurtet afsted, men et par halve-parader og en masse ros, gjorde en del (:
feb 2008
Følger: 73 Følgere: 70 Heste: 1 Emner: 447 Svar: 1.933
Opvarnming trav - træning