{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
476 visninger | Oprettet:

Opvarnming trav - træning {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt forvirret s: jeg skridter op på lange tøjler i ca. 15 min, og så begynder jeg at arbejde med hende <b>MEN</b> er det bedst at begynde <i>der</i> eller skal man lige tage lidt opvarmning på "løse"tøjler i trav før man arbejder med hesten?

<b>en anden ting</b>
når jeg traver min hest "op", altså traver hende varm på "løse" tøjler, så er hun sindsyg hurtig. Jeg vil gerne lave letridning men så øger hun bare tempoet endnu mere da jeg ikke har redet letridning i lang tid s: skal jeg bare lade hende trave så hun kan "krudte af" eller ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opvarnming trav - træning
  • #1   19. aug 2010
    Traver altid varm med løse tøjler - det er min måde at samle hesten.
    Traver varm ind til hun er afslappet og søger frem og ned selv, laver overgange i masse vis. Begynder derefter at samle hesten med halve parader, så mere vægt kommer på bagparten og når der gør det så løftes hovedet automatisk også længere op.

Så det er en del af det at samle for mig - går ikke pludselig fra lange til korte tøjler.

Til nummer to så tænker jeg at din hest er vant til konstant kontakt og vægt i tøjlerne i traven ( altså et kontsant stopsignal ) men når det forsvinder og du ikke længere holder den tilbage så løber den.

• #2   19. aug 2010 jeg kan godt ride i rebgrime på lange tøjler smiley

• #3   19. aug 2010 Jeg traver altid varm, dog ikk med løs tøjle, men får hesten til at lægge sig ned, og søge fremad.. Jeg laver en masse slangegange, volter og andet løsgørende..

Hvis din hest er for hurtig i starten, så lav nogle halve-parader?
    En halv-parade og så ros.. (: Gentag 100 hvis det skal være, men, det hjælper altid.. Decibell har os spurtet afsted, men et par halve-parader og en masse ros, gjorde en del (:

• #4   19. aug 2010 Okay, mange tak ^ smiley

Kommentér på:
Opvarnming trav - træning

Annonce