{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.459 visninger | Oprettet:

Mia Lykke Nielsen {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der kender til Mia Lykke Nielsen?

Jeg var til kursus ved hende ude ved Nyt Hesteliv i går, hvor jeg lånte en af deres heste. Det var super fantastisk! Virkelig en god oplevese for mig!

Hvad med jer andre? har I erfaringer med hende, gode eller dårlige?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mia Lykke Nielsen
  • #1   2. sep 2010 Jeg var på kursus med hende sidste år i Kjellerup, og skulle have været sidste weekend (det blev aflyst). Hun var fantastsik. Jeg havde min fjrodhest med, som virkelig er en kælling for at sige det lige ud. Hun var blevet tilredet for 7 år siden, men så blev jeg gravid og jeg fik ikke tid til at ride hende så hun var bare foldbums. Var var afsted i to hele dage, på anden dagen var vi oppe at ride på hende...... Det var helt fantastsik. Den første dag løb hun bare rundt i ridehuset, kastede sig ind i barriaren, hun (hesten) svedte så jeg troede hun ville falde død om, sparkede ud efter Mia så hun fik et trælår, der var Mia virkelig kommet på arbejde. Sidst på dagen overgav hun sig endeligt, det var helt vildt at se..... Hun kan varmt anbefales fra min side.......

• #3   2. sep 2010 Hej,

Jeg kan KUN anbefale Mia. Jeg har netop nu et meget bestemt og vågen dame ude ved hende. Men jeg har kun ros til overs for Mia´s arbejde med hende. Hun er nået rigtig langt med hende, og det var ellers en hest jeg havde svært ved at forstille mig nogensinde skulle blive ridehest!

Men det er gået over alt forventning, og Mia har arbejdet med hende på en rolig måde, så jeg nu har en hest jeg selv tør sætte mig op på.

Det er rigtig at MIa, ikke er til udstyr og piller alt af, og hun er også tilredet bidløs. Men det er jo hendes holdning til tingene, og enten "tror" man selv på det, ellers er der jo masser af andre altaernativer.

Men jeg er ret sikker på at hvis hun var blevet redet til et andet sted, var det gået rigtigt galt. Men nu har jeg en hest som tror på at mennesker er hendes leder, og hun godt har tilllid til dem;-)

Mvh Jane

• #4   2. sep 2010 Mia Lykke Nielsen, er det anja og malenes mor?? smiley

• #7   3. sep 2010 Stald Bregnegården: Så må hun have lavet sine metoder lidt om. For jeg talte med hende om, at jeg gerne ville ride min uden udstyr, men jeg ville have det super skidt med bare at tage udstyret af og sætte mig op. Men hertil sagde hun, at hun ikke ville udsætte mig for fare, ved at sætte mig op, inden han havde lært det. Så det ville hun 100% gøre.

Hun lærte også en sadel-angst hest at få sadel på, ganske stille og roligt.

Hvad er det ved Mias metoder, Ute ikke bryder sig om? Mia laver ikke alle de samme øvelser som Monty Roberts.

Spørger af nysgerrighed, og fordi jeg overvejer og bruge hende. Men så vil jeg gerne høre ALT hvd der er at sige om hende smiley

• Mia N
    Mia N Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Svar: 1
    #8   6. sep 2010 Hej Jeanette - Undskyld at jeg lige blander mig:-)
    Først vil jeg gerne sige til stald bregnegaarden at jeg virkelig er ked af hvis sessionen med mig ikke levede op til forventningerne. Det kan være svært at arbejde med en hest og ejer for første gang, et nyt sted. Og især fordi at hesten i dette tilfælde efter den information jeg fik var helt ny på stedet og for ejeren. Og når man står med en helt ny hest uden forudgående træning der skal startes op og så benytter en helt ny type træning kan det vel godt være svært at afstemme forventningerne. Men hvis jeg på nogen måde er gået over dine grænser er jeg meget ked af du ikke sagde noget da jeg var der, for det har da bestemt ikke været min hensigt...
    Med hensyn til din bekendt må jeg sige at jeg aldrig har oplevet en klient sætte sig op på en fri hest først... Jeg har bestemt heller ikke anbefalet dette. Det ville jo være ekstremt farligt og direkte uansvarligt.
    Så det beror altså på en misforståelse.
    Dog er det muligt at jeg har fortalt om mine træningsmetoder. - At jeg ønsker at opnå fuld tillid og lederskab fra hesten fra jorden af først og fremmest. I denne proces arbejder jeg med hesten fri. Når dette er opnået ønsker jeg at få dette lederskab med op på ryggen af hesten. Denne proces starter altid med at jeg sætter mig op på hesten imens den er fri. Jeg gør dette fordi jeg mener at hesten er i stand til at træffe frivillige valg. De kan tage stilling til om de vil følge os fra jorden i skridt, trav eller galop, de kan tage stilling til om de vil lytte til os, opretholde fokus på os om meget mere. Ligeledes mener jeg altså at det er muligt for hesten at tage stilling til det at få en rytter på ryggen. At hesten vil vælge at acceptere dette helt fri og helt rolig. Når dette opnås at hesten helt fri vælger at jeg må være på dens ryg når den er tryg ved at jeg er der, bevæger mig osv. når den lytter til mine signaler jeg kan stoppe den og bakke den på manen osv. Så har den accepteret en rytter nok til at jeg kan begynde at tilvænne den til det udstyr jeg bruger og ride med det. Jeg oplever jo at det er muligt for os mennesker at opnå den lederstatus som en lederhest i en hesteflok har. Men det kræver træning og det er ikke noget der sker på en session. Og jeg oplever altså at dette foregår lettest når hesten igennem forløbet er fri. Jo mindre udstyr der er jo mindre er der for hesten at have modstand imod.
    Disse metoder har jeg erfaring med og de virker for mig. Dog er jeg meget bevidst om at disse processer kan være meget farlige for andre at gå igang med. Derfor er det altid mig selv der i første omgang arbejder med at få lederskabet på plads fra jorden af, ligesom det altid er mig selv der (når der nås så langt i forløbet) der sætte mig op på hestene for at opnå denne accept af rytteren. Ejeren kommer først ind og arbejder med hesten i de processer hvor den helt har accepteret lederskabet og når modstanden er væk. Dvs. når det gælder ridningen kommer mine klienter først selv på ryggen af hesten når de er nået til at have udstyr på og fungerer i ridningen. Det er kun fordi jeg har den erfaring jeg har at jeg kan gøre dette, at tro andre bare lige kunne gøre det samme ville jo være helt skørt.
    Så med hensyn til din bekendt må jeg have fortalt hende om disse metoder og om at det kunne være godt for hendes hest at gennemgå disse processer for at bryde de uhensigtsmæssige mønstre. Men jeg har fortalt det i forbindelse med et tilbd om et længerevarende træningsforløb hos mig, Jeg har fortalt det udelukkende for at hun kunne danne sig et billede af hvordan jeg ville arbejde med hendes hest i et sådan forløb.
    Hvis hun så ud fra mine ord selv efterfølgende har sat sig op, lyder dette virkelig farligt og det vil virkelig være noget jeg må tage til eftertanke når jeg i fremtiden fortæller folk om hvordan jeg arbejder.
    At arbejde med heste fri, hvad enten det er fra jorden af eller fra ryggen af kræver virkelig meget erfaring samt evnen til at læse alle hesten signaler inden de reagerer. Det kræver øvelse ogtræning for at det kan foregå på en sikker måde. Jeg ville aldrig selv anbefale nogen at gøre det selv uden intensiv træning og undervisning.
    Med hensyn til hvad Ute siger, vil jeg bare sige at jeg har al mulig respekt for Ute og hendes måde at arbejde på. Dog ved jeg godt at vi har meget forskellige måder at arbejde på og selvfølgeligt ser forskelligt på nogle ting. Dog har jeg haft flere igennem her som også har brugt Ute, de bruger hvad de kan fra begge verdener. Og så er der dem der gerne vil have heste tilredet eller i forløb, måske fordi de ikke er trygge ved selv at tilride.
    Så der er forskellige grunde til hvad man vælger, det vigtigste er at man mærker godt efter og vælger det der føles rigtigt for en selv. Det er jo os mennesker der skal være ledere for vores heste og dermed også os der kritisk skal vælge hvordan de skal trænes.
    Hvis andre skulle være nysgerrige på hvordan jeg arbejder er det altid muligt at få lov at komme og følge mit arbejde på lykkegårdens hestecenter i skælskør.
    Eller i kan læse mere på www.mia-nielsen.dk
    Venlig hilsen Mia Nielsen

• #9   8. feb 2011 hej alle!!
    jeg kan stærk anbefale mia.. jeg har en ung hest hos hende i øjeblikke, som skal til rides, tager hatten af for hende, hun kan bare noget, som vi ikke kan.. hun har også hjulpet min datter og hendes pony(tak mia)
    i løbet af kort tid, følger hesten en, uden nogen form for udstyr, hvis du beder den om at stille sig der, midt i ridehuset, bliver den stående, og du kan gøre alt ved den.. mia får tit problem heste/ponyer ind, de bliver super gode..
    nu er jeg meget såen hønemor over mine dyr og hos mia får de kys kram og meget ros..
    jeg har selv oplevet en anden person som underviser i hms og ridning, der kan jeg så sige om!! hun var sød ved hest og rytter, hesten har alt udstyr på, den bliver trænet med hms med det på, alt forgår stille og roligt, uden nogen forstyr.. så tænker jeg.. hvad sker der lige, når hest og rytter tager ud på tur eller til stævne..
    hos mia lære de/styrke at der alså også forgår noget, mens der arbejdes.. man kan sige at hun rider dem til fra jorden af først, at de går rigtig o.s.v i er velkommen og kigge i min profil med magico eller min datter mia sørensen med hendes pony indiana, så kan i lure lidt der, da vi skulle lære det med hms.. hv jette

• #10   28. okt 2011 Synes Mia er helt fantastisk! jeg har set hende arbejde med en hoppe der ingen respekt havde for mennesker og efter 10 min fulgte den hende rundt!
    det var ikke min hest, men jeg arbejde efterfølgende med den på den måde Mia viste og det var en fantastisk oplevelse! desværre er den blevet flyttet
    men skal klart have hende ud til min smiley

• #11   9. dec 2011 Mia er fantastisk. Hun træner mig og Brian når hun er ude ved nyt hesteliv. Hun har gjordt mig og Brian's venskab stort. smiley

• #12   3. jan 2013 Mia er FANTASTISK!!!!!!!!

Kan kun anbefale hende........
    Var deroppe på ridelejr og det var virkelig fantastisk. Jeg var med til at tilride en pony. En af mine bedste oplevelser.
    Men det er jo en smagssans's det med metoder og vi er jo alle forskelige smiley

• #13   23. apr 2013 har en hest deroppe som har vært i ridning et andet sted før fordi han blev for vild og voldsom og farlig at ride , og det sted jeg sendte ham i ridning hos gjorde det være så nu er han hos mia og det går rigtig godt med ham han er en hest der har vært udsat for meget så Vil klart anbefale MIA !! smiley

• #14   23. apr 2013 Kan kun komme med ros til søde Mia ^^
    Mange jeg kender har været hos Mia med kun positive oplevelser!

Jeg og 4 andre pige plus 'problem'heste blev sendt afsted og vendte tilbage med kun positive ting og øvelser.
    Mia er meget åben og hvis man synes at noget virker forkert eller noget andet - jamen så tager man da lige en snak om det?

Min ridelærers hest har Mia faktisk overtaget ^^ Funi ^^

Udover det er selve ridelejren en virkelig ubeskrivelig fantastisk oplevelse i sig selv!
    Ville tage derhen udelukkende for oplevelsens skyld!

Det skal så lige med at jeg er 90 % udstyrsrytter med bid og det hele !
    Og jeg NØD det !

Mia og Tanja er dejlige dejlige mennesker!

• #16   11. sep 2013 Mia er intet mindre end fantastisk!!! Til storhestedag i år, ved ikke om nogen så det, men der lavede 8 unge rytter, inkl. mig et show i cordeo! Mias metode er bygget på vilde heste, det vil sige en metode som alle heste vil forstå meget hurtigt! Elsker både hende, hendes undervisning og hendes metode!!! smiley

• #17   11. sep 2013 Pigerne var sååå dygtige (Og det er ikke kun fordi 2 af dem var mine veninder smiley *Blær Blær*)

Kommentér på:
Mia Lykke Nielsen

Annonce