852 visninger
|
Oprettet:
hvornår begynder man så småt? {{forumTopicSubject}}
At træne i spring.. feks hvor gammel skal hesten være før den bliver løssprunget og hvor gammel før man så småt begynder med rytter på?
nov 2008
Følger: 125 Følgere: 106 Heste: 2 Emner: 90 Svar: 818
sep 2006
Følger: 70 Følgere: 64 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 92
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 60 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 1.161
Du kan sagtens begynde at springe en 2 års hvis den fysiske udviklining er i orden, det vil sige at hesten vokser i et dejlig tempo, stille og roligt, hvis den derimod døjer med for højet bagperti,vokseværk osv ja så dur det jo ikke..
Det samme hvis hesten ikke er klar mentalt som du er inde på....
så til tråd starter, det kommer helt an på hvordan og hvorledes med din hest, visse racer er langsomere udviklet end andre, det skal man også tage højde for, men jeg ville personligt ikke gå længere ned end 2 år, og ville i så fald kun øve let spring tekning (lette spring med let tilløb og indspring) og i så fald ville jeg ikke gøre det mere end 3 gange hvis det evt var op til en kåring osv..
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 1.160
Men ja, til dvs. kåringer bliver de løssprunget, så der skal de jo kunne, og nogle bliver kåret som 3 års, jamen så træner de dem som 2 års.
Min blev løsspringet første gang som 2 ½ års, og er kun løssprunget ca. 1 meter. Skal så begynde at indspringe ham efter jul, når han er fyldt 4.
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
Min 5 års hoppe er aldrig løssprunget, men kun prøvet meget let over cavalettis med rytter på..
apr 2005
Følger: 24 Følgere: 61 Heste: 6 Svar: 352
hvornår begynder man så småt?