Galopsi-anspring :D {{forumTopicSubject}}
Hej der HG'ere!
Jeg ville gerne have lidt hjælp. Det er derfor jeg skriver. Så....
Min lille hest har svært ved galopanspringene. Det virker som om at hun ikke gider, eller at hun ikke helt ved hvordan hun skal gøre det. Hvis I forstår?
Hvordan kan jeg træne signalerne ordenligt, så ikke hun tror hun skal løbes igang, når hun skal i galop. Hun reagerer ikke på det normale, andet end hun begynder at stresse. Og jeg failer ofte, fordi jeg giver op, da jeg ikke magter en forvirret hest...
Vi rider normalt i skoven, så der "kommer" jeg til at løbe hende igang :S Ups. Men spontane galopper er det bedste.
HG - send den bedste hjælp til mig
Signe & Zey
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Og hun er ikke låst eller øm i kroppen og sadelen ligger som den skal? For ellers ken det nemt gøre ondt at sætte i galop.
Udover det, så plejer jeg til at starte med at løbe igang, men igen fatter det hurtigt. Så det er benet tilbage og driv, tjattet til hesten med pisken og blive ved med at presse med benet og tjatte til den til den sætter i galop - så slipper man alt pres med ben og stopper med pisk.
Ret hurtigt plejer hesten at opfange at den skal sætte i galop for at slippe for presset fra benet og pisken.
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.263
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.067
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
jul 2007
Følger: 97 Følgere: 93 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 619
det kan du lære din hest ved at træne i longe. når du så svinger ud med ppisken siger du højt GALOP. og så skal den nok hurtigt lære det..
ellers skal du ride frem ad i trav ned af langsiden. lave en halvparade og så anspring i hjørnet..
mange heste forstår nemlig dét at man lægger benene til som 'frem' -hvilket jo er korrekt. de læber dog kun hurtigere i trav-. men hvis du i forvejen rider lidt frem, vil RIGTIG mange heste forstår at de ikke bare skal trave hurtige.. - sådan har jeg bla. altid gjordt på ungheste
Galopsi-anspring :D