Køb/salg af brugte ridehjelme!? {{forumTopicSubject}}
Nu, sidder jeg og surfer rundt herinde, og ser forbløffende mange brugte (nyere og ældre) ridehjelme til salg på markedet...
Men men men... er det ikke nogle ærgerlige penge at spare, hvis sælger (måske uden at vide af det) har solgt en defekt ridehjelm, og derfor ikke yder den beskyttelse man tror man har købt sig til!?
Jeg ved godt at de er dyre, min egen ("billige") hjelm har "kun" stået mig i 700 kr, og skiftet til for nyligt efter jeg er faldet af for mange gange på min gamle hjelm...
jeg var nødt til at klippe remmene i stykker, idet en i stalden meget gerne ville have min gamle, og fiskede den op af skraldespanden, til trods for jeg fortalte at jeg var faldet af 7 gange, (ja den skulle være skiftet for længst) sidste gang pådrog jeg, mig en hjernerystelse med hjelmen på (røg med hovedet først ind i en træstamme, på min første jagt) men hjelmen var jo stadig flot at se på, helt uden ridset og så stadig ny ud
Derfor prøver jeg nu at sprede budskabet....
6-700 kr. er da små penge for at bevare sin førlighed!?
Og derudover vil jeg gerne benytte lejligheden til at huske jer på at;
1: hjelmen beskytter ikke dit hoved hvis ikke den sidder på det (og er passet til)
2: hesten (ligemeget vor sød og nem den normalt er) er præget af 3 basale instinkter Flugt/Flok/Foder hvis der sker noget uforudset er det første den tænker "lad mig komme væk" og ikke "nu må jeg hellere passe på at min rytter ikke falder af"
Derfor kan du ALDRIG vide dig sikker på at din hest ikke "taber" dig på ride"turen"
(derudover vil jeg gerne slå et slag for sikkerhedsvesten... de nye lamelveste koster fra 500 kr. er behagelig at have på, og nåe man først han anskaffet sig den kan man vel ligesågodt bruge den, især på tur og ved spring)
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.391
har selv en af de ridehjelme til 6ookr, og den fungere fint, og beskytter lige så godt som en af de der meget dyre hjelme, som i mit hoved er spild af penge, for hvis du blivver kylet af en gan og den rammer jorden hårdt skal den skiftes.
dog rider jeg ikke med vest, og er helt overbevist om jeg heller ikke kommer til det.
hellere en skade på ryggen, end en brækket nakke og døden
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 4 Emner: 5 Svar: 222
ja, det kommer jo selvfølgelig fra hvilken højde den falder, men giver dig ret i det store hele
Mht til vesten risikerer du jo kun at brække nakken, hvis du vest ikke passer dig, eller hvis du har for meget tøj indenunder (så den ikke sidder helt tæt på kroppen... Men så har du HELT ret... hvis ikke vesten passer er det MEGET bedre at man helt undlader at ride med den...
Fuldstændigt ligesom med hjelmen... er hjelmen for stor eller lille kan den gøre mere skade end gavn!
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.391
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.047
Køb/salg af brugte ridehjelme!?