{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
535 visninger | Oprettet:

Dårlig balance {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg er pt ved at træne Schaqueline i galoppen da det ser ud til hun lidt har glemt hvordan man lige gør (har lige købt hende for et par uger siden) Samtidig virker det til at hun er lidt ustabil i balancen så er lidt nervøs for at dreje hende rundt på volter i galoppen (har ingen bane eller ridehus at ride på/i, så det foregår på marker og sådan, og som regel bare lige ud) hun er lidt svært ved at holde galoppen og har heller ikke helt let ved at lave anspring, så skal jeg holde mig til at øve lige ud indtil hun er bekendt med galoppen igen, eller skal jeg ind og lave nogle volter og bøje hende af osv? Jeg mangler et godt råd til hvordan vi kan forbedre hendes balance, hvis nogle skulle kende til et godt tip. Longere hende ofte for at bygge lidt fra jorden af. Hvad kan jeg ellers gøre ?

Håber nogle står med et godt trick i ærmet smiley

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig balance
  • #1   25. okt 2010 glemte lige at få med at det går rimelig stærkt fremad i galoppen så vi skal øve os i at få hende samlet lidt, det er bla. også grunden til jeg er lidt nervøs for at dreje hende når det går så hurtigt og med dårlig balance og samtidig lidt klodset galop fordi hun lidt har glemt det, frygter at hun mister balancen og vælter.

• #3   25. okt 2010 Jeg skridter rigtig meget på hende (nok det jeg gør mest i) og finder gerne bakker i skoven at ride i osv.

Tusind tak for rådene Suzy, jeg vil lige se hvad jeg kan finde på med bomme heldigvis er vi rimelig kreative på gården så med lidt hjælp burde vi kunne finde på noget.

• #5   25. okt 2010 Helt sikkert overgange!
    Lav overgange hele tiden, det styrker balancen samt hun lærer at vente på dig.
    Lige ud er fint, så længe du ikke føler hun har helt styr på det - men hun må ikke løbe.
    Når det med tiden bliver bedre ville jeg lægge flere volter og volteskift ind (med changering gennem trav), igen for at få hende til at vente, samt styrke signalerne.

Held og lykke med det - det tager meget træning, men ofte er der forbedring for hver gang og det er jo det bedste smiley

Kommentér på:
Dårlig balance

Annonce