6. jul 2006 Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 137
Dårlig balance {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg er pt ved at træne Schaqueline i galoppen da det ser ud til hun lidt har glemt hvordan man lige gør (har lige købt hende for et par uger siden) Samtidig virker det til at hun er lidt ustabil i balancen så er lidt nervøs for at dreje hende rundt på volter i galoppen (har ingen bane eller ridehus at ride på/i, så det foregår på marker og sådan, og som regel bare lige ud) hun er lidt svært ved at holde galoppen og har heller ikke helt let ved at lave anspring, så skal jeg holde mig til at øve lige ud indtil hun er bekendt med galoppen igen, eller skal jeg ind og lave nogle volter og bøje hende af osv? Jeg mangler et godt råd til hvordan vi kan forbedre hendes balance, hvis nogle skulle kende til et godt tip. Longere hende ofte for at bygge lidt fra jorden af. Hvad kan jeg ellers gøre ?
Håber nogle står med et godt trick i ærmet
på forhånd tak
jul 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 137
jul 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 137
Tusind tak for rådene Suzy, jeg vil lige se hvad jeg kan finde på med bomme heldigvis er vi rimelig kreative på gården så med lidt hjælp burde vi kunne finde på noget.
jan 2008
Følger: 49 Følgere: 48 Heste: 8 Emner: 28 Svar: 201
Lav overgange hele tiden, det styrker balancen samt hun lærer at vente på dig.
Lige ud er fint, så længe du ikke føler hun har helt styr på det - men hun må ikke løbe.
Når det med tiden bliver bedre ville jeg lægge flere volter og volteskift ind (med changering gennem trav), igen for at få hende til at vente, samt styrke signalerne.
Held og lykke med det - det tager meget træning, men ofte er der forbedring for hver gang og det er jo det bedste
Dårlig balance