{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

Forandringen på 2 timer. {{forumTopicSubject}}

godaften HG :D.
igår fik jeg en veninde til og filme Prins og jeg, der er virkelig sket meget forandring på bare 2 timer hvis ikke mindre. (jeg var også tit nede på jorden, så jeg red ikke 2 timer)
ville bare lige høre om hvad i synes om det (:
- modtager ris og ros + kritik bare hold det i en pæn tone smiley

i skal ikke kigge på min opstilling da jeg bare slappede af d:

link: http://www.youtube.com/watch?v=TMnLZ5l2GUg

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forandringen på 2 timer.
  • #1   2. nov 2010 Uanset om du var på jorden eller ej, så er 2 timer alt alt for meget for en utrænet hest. En utrænet hest må maks trænes i ½ time af gangen uanset om du sidder på ryggen eller ej...

Men ellers ser I ud til at klare det rigtigt fint. Bare sæt tempoet en hel del ned, så hesten kan følge med inde i hovedet..

• #2   2. nov 2010 ved heller ikke om det var 2 timer (:

- okay, men han er lidt svær hvis man sætter farten ned stopper han bare. men okay smiley

• #3   2. nov 2010 Mente heller ikke fysisk sætte farten ned. Mere at I skal tage 1 ting af gangen. Fx træn at komme op på ryggen på hesten uden at den småbukker i nogle dage. Og når den kan det, kan I begynde at træne spring osv.

En hest har ikke en specielt stor hjerne. Så man skal passe på med at træne alt for meget på en gang, da man risikerer den bliver frustreret og forvirret. Rom blev ikke bygget på en dag smiley

• #4   2. nov 2010 helt enig med Signe!

• #5   2. nov 2010
    Som der bliver sagt så er to timer alt for meget - stille og rolig tilvænning i små portioner. Ikke mase det hele ned over hovedet på hesten - heller ikke om den var redet meget.
    Hesten ligner en der ikke er særlig trænet, ville ikke springe på den endnu.

• #6   2. nov 2010 nååh d:
    det skal jeg prøve smiley

• #7   2. nov 2010 <b>Krikken ( no man should have all that power ) .</b>:
    den har været redet okay meget. det er bare det med at komme op.

• #8   2. nov 2010 du viser jo ikke særlig meget på din film, at du kan komme op, uden den bukker. -kun i starten, så det kan vel ikke være problemet?

• #9   2. nov 2010
    Redet meget eller ej, så er to timer meget. Især hvis hesten har et problem.
    Så arbejder man med problemet stille og roligt og kun det ene problem - når hesten gør det godt skal man stoppe når legen er god og ikke bare blive ved.

• #10   2. nov 2010 Synes også at du skal slappe lidt af med træningen og ikke tro at mirakler sker på minutter. Tag en ting ad gangen.

- Desuden skal du være meget mere præcis med dine signaler!

• #11   2. nov 2010 ikke just imponeret, helt enig med de andre.
    tror en sadel, et hovedtøj og noget undervisning ville hjælpe på det..
    -sarah.

• #13   2. nov 2010 hold da op hvor er den bare tyk! smiley

• #14   2. nov 2010 Synes ikke du skal ride den på folden. Det er der, den har fri og kan slappe af. Kunne også være derfor den bukker. På med sadel og hovedtøj og væk fra folden.

• #16   3. nov 2010 Som flere er inde på aå er det for længe.. en hest kan ikke koncentrere sig voldsomt længe af gange.. hvis du gerne vil træne ekstra kan du evt i weekenden træne 2 gange (1 gang formiddag og 1 gang til aften) i stedet.. og selvfølgelig ikke for længe.. så vil den have en pause til at fordøje det hele..
    Og brug noget at komme op fra, den bukker fordi det er ubehageligt at have rytteren hængende og dingle med næsten hele vægten på den ene side af dens krop.. og den bliver ramt flere gange af rytterens ben i forsøg på at komme op..
    Og ja rebet må ikke hænge sådan ned foran benene, var den hoppet frem kunne den let have faldet i det..
    Men det ligner en sød pony som nok skal blive fin..

• #18   3. nov 2010 Er heller ikke synderligt begejstret.. Med den opstigning kan jeg godt forstå hesten plejer at bukke.. Du rammer den rigtig mange gange på krydset og hænger på siden i rigtig lang tid, det er LANGT fra behageligt for hesten..

Og det at hesten får lov til at tage lidt græs.. nej nej, træning er træning, fritid er græstid..
    Ville nok, som de andre siger, ikke træne på folden, da det om noget giver blandede signaler for hvad hesten skal..

• #19   3. nov 2010 Hvordan kan man overhovedet finde på at 'træne' og springe på en urutineret hest i TO timer?

Ingen gang en hest i topform skal springe to timer.

Og ja, er enig med de andre... Væk fra folden, på med sadel og trense og få noget undervisning. Det ser ud til du forvirre hesten mere end du hjælper den til at forstå hvad det er den skal.

• #22   3. nov 2010 Katja og Musse smiley .: Tager sgu hatten af for dig! dit indlæg er godt skrevet og formuleret, og kanon fedt at du 'gider' bruge tid på at skrive det! smiley

• #24   4. nov 2010 grunden til jeg rider uden saddel er at i den stald han står er der ikke nogen ordenlige saddeler og han bare ville få ondt i ryggen, så synes jeg det ville være bedre at ride uden saddel.

jeg kan ikke bruge en skammel da der ikke er en. og han er bange hvis jeg bruger en stol. og hende der filmede var bange for at løfte mig op smiley

hvis jeg ikke skulle træne på den bane vi har bygget på folden ville det være på heden.

jeg kan ikke blive undervist da vi allerede bruger så mange penge på rideskolen, så jeg både kan ride dressur, spring og at jeg har part på Kordian. og ham vil jeg ikke opgive for bare at få en underviser til Prins.

ja han er meget tyk xD.

og igen jeg ved ikke om det var to timer.

• #25   4. nov 2010 og min mor er meget bange for heste, og min far bor i tyskland så ingen af dem villenok kunne køre mig. ++ vi har ingen bil.

• #26   4. nov 2010 det tror jeg vil blive for forvirrende. men det er noget jeg kunne gøre i sommerferien. men så skulle jeg til og finde en underviser og blabla det bliver for meget synes jeg.

• #27   4. nov 2010 jo, men så må det vente til sommerferien eller til der bliver bedre vejr d: ellers skal man træne i snevejr (:

• #28   4. nov 2010 det gør der sikkert d: det er jo kolde Skagen vi snakker om ;).

• #30   4. nov 2010
    Snevejr er ingen hindring - overhovedet.
    Det kræver bare den rigtige påklædning.

Det snevejret kan hindre er dressurtræning fordi sneen bliver for høj og dermed for hård for hesten at ride i.
    Men for koldt, nej - det kræver bare det rigtige tøj.

• #31   4. nov 2010 <b>Katja og Musse smiley .</b>:
    altså du synes at min familie skal være fattig og ikke have råd til mad bare så jeg kan ride undervisning?

• #32   4. nov 2010
    • CK • *bubbibjørnene* - one of a kind. . - Det er ikke hvad Katja skriver smiley
    Hun skriver at du skal priotere - hvad vil du helst? Gå på rideskolen eller lære Prins ordentlige signaler og få noget undervisning?
    Dvs. enten det ene eller det andet.

• #33   4. nov 2010 det er en meget svær beslutning. For når Bounty dør lukker og slukker hende der ejer stalden, så ved jeg ikke hvad de gør af med prins. og så hvis jeg har sagt parten op på Kordian så skal jeg igen vente 20 tusind år på jeg kan få part på ham igen (: det er ikke lige den beslutning jeg træffer så hurtigt smiley

• #34   4. nov 2010
    Men det er en beslutning du må tage smiley

• #35   4. nov 2010 det er bare ikke nemt hvad der sker med Prins :).

• #36   4. nov 2010 Forstår ikke helt hvorfor det er blevet til en debat om økonomisk priotering og ikke bare nogle fif til hvordan trådstarter kan blive en bedre rytter :s

1 - lad være med at træne i så lang tid af gangen, hvis hesten ikke er vant til det
    2 - undgå at træne alt for mange nye ting i samme omgang
    3 - vær meget mere præcis i dine signaler. fx lad være med at sparke hesten i siderne for hvert skridt, samt undgå at holde så meget i tøjlen

^ det er hvert fald en start.

• #37   4. nov 2010 Enig med AM

Trådstarter får meget mere ud af gode råd.

Nu hvor hun rent faktisk beder om gode råd, er det da en bedre hjælp at give hende det i stedet for at sige buuuuh.

AMs råd er ganske gode smiley Så har du da lidt at arbejde med.

• #38   4. nov 2010 Enig med alle om at 2 timers træning er for meget og de kunne godt bruge noget undervisning. Men jeg synes, at det er dejligt at hun vælger at ride uden sadel ( speceilt når dem hun kan bruge ikke passer) Godt valg. Desuden rider hun uden bid, så der har ponyen også mere frihed. Jeg tror, at hvis en hest kunne tale, ville den bestemt foretrække ikke at få en gjord spændt om maven og et bid stukket i munden. Ja, der er naturligvis en grund til sadler og bid, men de blev opfundet for rytterens skyld ikke for hestens og en forkert sadel gør meget mere skade end ingen. Desuden kan man jo se at ponyen ikke er rå, bare ikke profesionelt tilredet, men helt ærligt, hvor mange ponyer er det?
    Så nyd din ridning på ponyen, bare lidt kortere tid og gå lidt roligere frem.

• #39   4. nov 2010 Du kan sagtens lære den at stå stille ved siden af noget, så du kan komme op uden at ramme den eller genere den.. det er faktisk rigtig god træning at de kan stå stille også ved siden af forskellige ting smiley

• #40   4. nov 2010 okay (:'

Kommentér på:
Forandringen på 2 timer.

Annonce