{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.529 visninger | Oprettet:

Hvor tit må man springe i ugen.??? {{forumTopicSubject}}

Haii. Jeg sad lige og tænkte på hvor mange gange man må springe på en hest/pony i ugen. Jeg springer nu selv kun 1-2 gange i ugen.! Hvad er jeres mening.?
Da jeg har spurgt nogen forskellige der går på den efterskole jeg os går på.
Nogen siger 2 gange i ugen.
Nogen siger 4 gange i ugen
Og så er der dem som siger hver dag, springer jeg min hest.!?
Så er der en som siger at det er synd hvis man IKKE springer den hver dag.??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor tit må man springe i ugen.???
  • #1   9. dec 2010 En hest må kun springes maks 2 gange i ugen, også selvom det er en stor hest.. Hvis den ska krudtes af, så må hun jagte den rundt inde i ridehallen først.. For springer hun den hverdag, så ødelægger hun hestens sener i dens ben
    Jeg har selv haft en stor hest på 181stg og han blev kun sprunget 1 gang i ugen.. Det er ikk synd for hesten ved at den kun bliver sprunget 1 gang i ugen.. Man kan risikere at hesten tilsidst ikk gider at spring

• #2   9. dec 2010 Har jeg også undret mig over, jeg plejer at sige maks 2 gange hvor man springer seriøst. Og så hvis man er på tur kan man godt springe nogle grene ...

Jeg har en veninde som når hun rider springe hun kun, hun får springundevisning en gang om ugen og så når hun ellers har den ude springer hun også, det er et helt tilfælde hvis hun rider noget andet, hun rider IKKE dressur på nogen måde ..

• #4   9. dec 2010 Jeg bliver trænet af Svend i spring en gang i ugen, som er nok for min hest. Hver dag er godt nok i overkanten. Man kan sagtens springe 2-3 gange i ugen, hvis det ikke er en time hver gang.

Mvh Louise

• #5   9. dec 2010 Ps. det er så inkl. stævner det med hvor meget jeg springer ...

• #6   9. dec 2010 Kommer an på meget..
    Er det bar spring på 20-30cm sker der intet ved at tage nogle spring hver dag..
    Men snakker vi højde, vil jeg sige 2 gange seriøst, og 1gang hvor det er f.eks bom træning, 20-30cm spring og sådan..

• #7   9. dec 2010 Maria C
    Hun springer indtil den ikke kan springe højere det vil sige at hun sætter den et hold op ad gangen indtil den stopper.

• #8   9. dec 2010 det er syndt for hesten:(

• #9   9. dec 2010 Ja det syntes vi os.! smiley

• #10   9. dec 2010 Enig med Maria C.
    Faktisk vil jeg mene at hvis man har en springhest, som man nogle gange springer højt på, så er det bedste at springe nogle små spring på den min. 4 gange om ugen.
    Husk på at heste er atleter og det kræver sin hest at kunne springe og den får kun det rette muskler via træning. Man kan jo fx ikke selv træne sig op til et marathon ved at løbe 1 gang om ugen smiley

• #11   10. dec 2010 Jeg ville ikke springe mere end 2 max 3 gange om ugen og ikke bane/højt hver gang..

Tutsi J: Hvad pokker skulle ideen være i at jagte hesten rundt i ridehuset ?? det får man da bare en stresset hest af..

Signe b: Nu trænes en spring hest jo ikke kun ved spring.. ingen top ryttere træner spring 4 gange om ugen selv om deres heste springer højt.. dressur og ture træner dem også op.. lige som folk der rider lange distancer de rider heller ikke lange ture hver dag, de rider kun 1-2 lange ture om ugen, noget bane ridning og noget interval træning..

• #12   10. dec 2010 Signe: Jeg er ikke enig smiley
    Min eks er proff kick boxer og jeg kender flere andre proff atleter, og jeg kan se den måde de træner og det er altså ikke 2-3 gange om ugen i den diciplin de udøver, det er meget mere. Og min mor er læge, så har talt med hende om de fysiologiske aspekter ved den slags træning. Og selvfølgelig er heste anderledes end mennesker, men trods alt ikke mere end at de basale aspekter ved god træning går igen.

Så jeg holder fast i min mening og mener at det er ukorrekt og skadeligt ikke at træne bestemte muskelgrupper hos hesten fast og ofte.

• #13   10. dec 2010 Signe B: Du kan ikke sammenligne mennesker og heste... hvad menneskelige atleter gør har intet med hvad professionelle ryttere gør at gøre.. jeg har stået sammen med både internationale distance og spring ryttere og de træner altså ikke det samme hver dag... de springer ikke hesten 4 gange om ugen (spring ryttere) eller rider lange distancer hele tiden (distance rytterne)..
    At din mor er læge giver hende jo ikke nogen viden om heste.. du må selvfølgelig tro hvad du vil.. men det jeg skriver er altså fakta fra dem der netop træner på de høje nivue..

• #14   10. dec 2010 Jeg springer høj bane 1 gang om ugen, og så træner jeg afstande og kombinationer på små spring 1 gang om ugen + bom træning..

• #15   10. dec 2010 signe spider pig - Jeg er helt enig med dig.

• #16   10. dec 2010 Der må jeg give signe ret..

Topryttere springer selv kun 1-2gange om ugen, og ellers er det skridtbånd eller dressur..
    Nu har jeg selv været et sted med top ryttere, og hestene blev kun sprunget 1-2 gange hvor det så var med undervisning..

Kommentér på:
Hvor tit må man springe i ugen.???

Annonce