779 visninger
|
Oprettet:
bidløs trense {{forumTopicSubject}}
hej HG
jeg har tænkt meget over det med at ride med bidløs trense fordi jeg har set hvad det kan gøre ved en hest at ride med bid..
Og jeg skal netop igang med at tilride min hest NU. fordi min dyrlæge fandt ud af at han var 3,5 og ikk 2,5 som jeg havde fået afvide. hvad kan jeg gøre for at lære ham at ride uden bid han er meget nem og rolig og er lidt følsom i munden tror jeg fordi han lystrer ved et reb i grimen..
Meen nu kommer det værste.. jeg vil gerne bruge ham til at køre med.. kan man også bruge bidløs der..??
hilsen alice håber i vil gi mig lidt hjælp..
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
nov 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 237
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 4 Heste: 2 Emner: 59 Svar: 147
nov 2005
Jeg kan bedst lige hvis de ikke strammer om eller giver et ekstra tryk når man rykker i dem, jeg synes helst de skal have samme funktion som grimen, så hackamore og de sidepull med to remme der strammer op er jeg ikke så vilde med. Så kan jeg bedre lide kapsun, eller nogle af de eksempler her:
http://www.naturhesten.dk/product_info.php?manufacturers_id=2&products_id=76
(link fjernet)
Men ellers kan du jo sev prøve at gå ind på naturhesten.dk, der er et 'stort' udvalg af trenser(:
nov 2005
Men okay, det er sidepull der er min ynglings, da den har samme funktion som en grime, men sidder ordentligt på hovedet af hesten. Jeg synes hvis man vælger at være bidløs er det fordi man vælger at være mere skånsom overfor hesten, men hacamore har jeg hørt faktisk er liges slemt som et bid, og synes egentlig heller ikke ret meget om funktionen af den..
nov 2007
Følger: 198 Følgere: 166 Heste: 5 Emner: 886 Svar: 3.820
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 4 Heste: 2 Emner: 59 Svar: 147
bidløs trense