{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Western, hvordan træner man...?
  • #2   21. dec 2010
    Men det jo når rytteren sider af, at han/hun kaster tøjlerne i jorden, og trasker væk... - der må da ligge noget træning bag.. ?

Man kan jo ikke bruge sædet til så meget fra jorden af.

• #3   21. dec 2010 det kan min hest, hvis ha ikk lige synes han skal noget andet smiley ved ikk hvordan han har lært det, tror bare jeg har sagt han skulle stå også har jeg "smidt" tøjlerne eller tovet på jorden, og hvis han blev stående når jeg gik lidt væk fik han masser ros, men hvis han gik med mig gjorde jeg bare det samme igen og igen indtil han stod stille:)

• #4   21. dec 2010 Okay tak smiley

Har nemlig altid undret mig at western heste er SÅ godt opdragede! - men det lader til, at der bare skal spandevis af tålmodighed til smiley

• #5   21. dec 2010 western heste bliver som regl fra start af opdraget helt anderledes end dressur heste... og det vigtigste af alt er ingen stress overhovedet... og du skal starte med maaske fra ryggen af at han skal staa stille i 5-10 min.... med dig paa ryggen... og saadan forstat udvikle det

• #6   21. dec 2010 Det er simpelt, - lad tøjlen ligge foran hesten når du har parkeret den. Og så længe hesten står stille skal du rose, hvis den flytter sig - så sætter du den tilbage hvor den stod - og giver eventuelt en kommando f.eks. Stå - eller hvad du nu synes. Og når den bliver stående roser du ... ikke med det samme - lad der gå 3-5 sekunder i starten og så længere og længere imellem. Lad være med at skælde ud og råbe når den flytter sig - flyt den bare tilbage hvor den stod - læg tøjlen og giv kommandoen.. Tålmodighed er dit vigtigste redskab, og venlighed..

• #7   22. dec 2010 Enig.

Altid ros når den gør det, går den frem, flyt den tilbage - men HUSK aldrig overdriv i starten... men træn gerne flere steder smiley
    Du kan f.eks. starte med at gå 3 skridt tilbage - 5 skridt tilbage - 8 skridt tilbage osv... så du hele tiden øger tids længden smiley

GOD træning smiley

• #8   13. feb 2011 jeg lærte min det ved når jeg stod og striglede den i stedet for og binde den fast så lod jeg tovet hænge ned på jorden i stedet, så hvis den rykkede sig rykkede jeg den tilbage igen og smed tovet ned på jorden igen, nu står hun (næsten) altid helt stille når jeg tøjlerne/tovet rører jorden (:

Kommentér på:
Western, hvordan træner man...?

Annonce