Grime problem. {{forumTopicSubject}}
Hej nu spørg jeg er til råds.
da jeg fik min hest for to år siden kunne vil slet ikke røre ham, og slet ikke i hovedet.
Nu har jeg stadigvæk lidt problmer med at strigle ham i hovedet, han atger hovedet op, men det ikke værre end man lige likker hånden på næseryggen og siger "ned med hovedet"
Men grimen nej puha stort problem for ham.
når jeg kommer med grimen vender han røven til mig og hvis jeg vender ryggen til ham bakker han så han nermest kllør røv op af mig.
Hvis jeg går hen i mod hans hovede kan vi lege juletræ. og hvis jeg fanger hans hovedet bliver dte med meget besvær jeg ligger grimen på, men så snart den er på er han kold.
Men hvis jeg kommer med cordeoen, stikker han selv hoedet ned i den og jeg kan folde den så det ligner en grime, no problem.
Han står næsten aldig bundet fast da han altid står stille.
Men der er ingen problemer med hoevedtøj både med og uden id, dog kan han godt blive lidt sær hvis ørene ikke kommer med i første forsøg, men intet slemt.
Ang grimen hvad ville i gøre?
Har førsøgt med godbider osv.
jan 2008
Følger: 340 Følgere: 305 Heste: 15 Emner: 188 Svar: 841
maj 2006
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 2 Emner: 33 Svar: 636
Men jeg gjorde det jeg havde en grime man også kunne lukke op i mulen også fik han den over ørerne og det havde han det faktisk helt fint med da han fandt udad hvad det var... Og nu stikker han selv hovede ned i grimen
maj 2006
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.391
maj 2006
dec 2007
dominans, det lyder slet ikke som noget dre kunne ligne, ham men det kan jo være
jan 2008
Følger: 340 Følgere: 305 Heste: 15 Emner: 188 Svar: 841
det vi gjorde med hamila, var at hver gang hun gik væk fra os, fik vi hende til at gå mere væk fra os, og det gjorde vi hver gang hun vendte røven mod os, og så ventede vi på at hun stod stille, og ja så gik vi bare hen og tog grime på hende.. grunden til at hun gjorde det var fordi hun "lærte" det af sig selv hos gamle ejer..
men tror hellere jeg skal forklare det for dig på søndag, så det giver vikelig pote
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.549
vi bruger grimer med hul- spænde i nakkeremmen til ham, og så åbner vi grimen på den måde i stedet for at bruge karabinhagen. så er det nemt nok at få grimen på uden at genere hans ører. Han bliver 4 næste gang, er af egen avl, og har altid været sådan, men er da blevet meget bedre... da han var to kunne det kræve mange forsøg, (heldigvis hjalp det på samarbejdet, hvis jeg begyndte at lukke hans kammerater ud, når han ikke ville have grimen på) som 3 års har han fået for vane at bide sig fast i næseremmen (suk) men når man har fået "tawet" på at smutte grimen op om mulen, og samtidig lige holde to fingre under hans hage så han ikke får grimen i munden... ja, så står han nok så pænt.
jeg kan ikke forstå han er så sart med ørerne, for jeg har altid været meget forsigtig med ikke at mase ørerne på mine heste, fordi jeg som barn hørte en rigtg skrækhistorie om en hest der havde haft brækket ørerne ( ? mon det kan lade sig gøre?) fordi hovetøjet var blevet mast ned over ørerne på den.
hvordan er din hest hvis du bare lægger et træktov bag om ørerne på den?
måske kan du undgå konflikten ved at bruge et træktov eller en fange-grime, så du har hold på hesten, og den ikke vender rumpen til dig, mens du finder den rigtige grime frem og giver den grimen på, bare oven på det andet, det kan jo let fjernes bagefter...
så kommer det måske af sig selv... held og lykke
dec 2007
Grime problem.