{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
261 visninger | Oprettet:

Træning af sportstraver {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Hvad er den bedste måde at træne sportstravere på?
- Altså travere der er aktive i travsporten.

Er det dumt at træne galop? Hvad med sidebevægelser og samling under rytter?

Hesten skal jo være i møg god form og bare kunne give den gas, men er stærke rygmuskler så en "gene" eller "ekstra byrde" når hesten skal gå løb?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning af sportstraver
  • #1   23. jan 2011 den gang jeg arbejdede på travbanen måtte jeg gøre lige hvad jeg ville med dem. bare aldrig nogensinde gå ind på travbanen og træne andet end løb der

• #2   23. jan 2011 Jeg er selv i travverdnenen.

Og Galop er en super god ting! Det er baare VILDT vigtigt at den kan det via et anspring for hvis den løbes igang vil den også gøre det i løb. smiley
    Og dressur osv. er også godt for så får den flere rygmuskler - men på samme tid må den ikke blive for smidig - da travheste skal være lidt stive i det for at kunne holde balancen.
    Men alt det med dressur osv - snak med kusken som køre den så er du sikker på du ikke gør noget galt! smiley Kuskene er altid villige til spørgsmål! smiley

Hvem har kørt den ved du det? smiley

• #3   23. jan 2011 guldklumpen:
    hmm nu har jeg selv haft travere hele mit liv. og INGEN har kunne lave galop anspring. Galop er super godt for en aktiv travhest, og mange store trænere laver ikke andet end at galop træne deres heste i tungt sand el lign. ellers går jeg meget op i at der er afveksling i træningen, de har godt af en hyggetur en gang imellem hvor de bare blir skridtet i nogle timer.. ellers er ridetræning generelt godt for de fleste travere! mange har det bedst ved afvekslende træning. så prøv fx at ride langsomt trav i 30 min mandag, onsdag kan du lave galop intervaller, torsdag, skridt en lang tur på en time til 2 for at løsne op. lørdag langsomt trav i 30 min.. sådan foregår det hos os.. - og hvis vejret ikk er til ridning el kørsel så longere vi dem ind i mellem smiley min Hybris går bedst når hun kun blir trænet i longen og kun blir spændt for el sadlet op til løb.. så er humøret højt, hvilket er det vigtigeste hos alle heste. de skal altid ha humøret med sig.. Når de har startet er det bedst for dem at have fri ca 3-4 dage efter et løb.. hvor den selvf er på fold og hygger.. eventuelt en lille skridt tur for at løsne op dagen efter.,..

• #4   23. jan 2011 Tusind tak for svarene, virkelig lækkert ! smiley

<b>Guldklumpen<3 !</b>
    Jeg kender ikke kusken, kun ejeren smiley

• #5   23. jan 2011 AM - kører ejeren selv løb? smiley hvis hvilken er det? smiley

• #6   23. jan 2011 <b>Guldklumpen<3 !</b>
    Nej, det gør han ikke.

Hvilken det er? Hesten?
    Ejeren har 3 travere, hvor kun den ene er tilredet og starter løb (de andre er for unge). Den aktive traver hedder Lady, men det er nok ikke hende fulde navn.
    - tvivler på at du kender den, eftersom at det er en travhest som løber her i københavnsområdet og jeg kan se at du traver med ponyer i jylland smiley

Kommentér på:
Træning af sportstraver

Annonce