{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.187 visninger | Oprettet:

Lægger sig på biddet {{forumTopicSubject}}

Godmorgen kære hg'er (:

Har et lille problem som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Min hest har stået lidt skadet siden november, men er klar igen, så vi er i gang igen, dog i stille og rolig tempo. Når jeg traver på hende, så bliver hun lidt ivrig og venter ikke altid på mig, og hun er begyndt at hænge på biddet. Det er ret tungt at ride med. Hun "hiver" oss lidt i mig når hun ikke sys hun lige gider. Og så er jeg så uheldig at min sadel blev nakket, så rider pt uden, så derfor er det nemmere for hende at få mig ud af balance.

Nogen der har nogle gode råd til at få hende mere op i nakken, så hun ikke hænger sådan?

Når jeg rider, så prøver jeg at ride hende op til udvendig, og det hjælper også. Men nogen der har nogle andre råd? (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lægger sig på biddet
  • #1   26. jan 2011 overgange overgange og overgange. du skal trække hendes bagpart med ind under hende med din lænd.

du skal strække overgangen lang så mulig og hun må IKKE bruge tøjlen til at stoppe med. altså hun må ikke hænge sig i overgangen, hun skal løfte sin front med bagparten

• #2   26. jan 2011 Undervisning smiley

• #3   26. jan 2011 mette Ü: Tak (:

» Because I'm different «: Jeg skal lige ha' en sadel først, og så skal
    vi lige ordenlig i gang igen efter hun har stået stille (:
    Men ja undervisning skal jeg helt klart ha' (:

• #4   26. jan 2011 Ja jeg tænker også overgange og en masse volteskift så hun hele tiden er beskæftiget og bliver stillet efter sporet. Og så tænker jeg: husk at giv efter, så hun selv får lov at bære sig, rid hende lidt lang og ned og saml op igen, og gentag, det finder jeg ihvertfald MEGET brugbart.

Hvis I har været vandt til at ride med sadel, bliver det nok også noget lettere når I får det på igen.

• #5   26. jan 2011 Overgange - ligesom de andre siger smiley

Og versader - det løsner hesten op og får bagparten med..

Men ja, overgange hvor du måske "tjatter" lidt med pisken i overgangen så du på den måde fortæller at det er dér tingene skal ske smiley og husk hesten ikke må trække sig frem på forparten når du rider frem igen smiley

derefter kan du prøve med halve parader hvor du bruger pisken som nævnt ovenfor (MEGET lidt..det skal være en hjælp til hesten og ikke for at slå den smiley ) hvis hesten så ikke lytter for den halve parade tager du den ned i en hel parade.. på den måde lærer hesten også at du kan samle den op og få den tilbage til dig - på bagparten - bare ved en halv parade smiley

• #6   26. jan 2011 Skadet hest og stjålet sadel - øv...:-(

• #7   26. jan 2011 Tak for jeres råd (:

Mathilde Fryba & Rytter's Quality - HIRI .: Jeg bruger ikke pisk på hende, for så spæner hun afsted i stedet for at koncentrer sig. Jeg har gjordt det lidt, men det er aldrig resulteret i noget godt. Så har bare drobbet den. Den er heller ikke så nødvendig (:
    Men vil helt sikket lave nogle flere versader! (:

Anne Frida B: Ja, det er super øv smiley
    Men heldigvis er hesten fin igen, det er det vigtigeste det. Og i dag for vi at vide hvor meget forsikringen dækker, så håber da den kan dække lidt til min nye sadel (:

• #8   26. jan 2011 Jeg har en pony der gør det nogle gange - men han gør det bare fordi han er fræk. Der laver jeg en helt masse øvelser volter, versader osv. så han skal tænke og ikke har så meget tid til bare at "hænge sig". Plus jeg har en pisk med som jeg lige ligger ind til bagparten og så plejer han "at give slip" smiley

• #9   26. jan 2011 Problemet er der ikke i skridt, der går hun rigtig fint, og for hende fint op. Men det er jo så oss noget nemmere at sidde på hende i skridt end i trav.

• #10   26. jan 2011 Det kan også være fordi hun ikke er helt klar til at kunne holde sig der endnu - efter hun har været skadet. Hun skal jo lige trænes op igen (ved ikke hvor længe du har været igang) smiley
    Men kunne det ikke tænkes at det er fordi hun ikke er helt stærk nok endnu? smiley

• #11   26. jan 2011 Guldklumpen<3 !: Jo jeg tror noget af det er fordi hun lige skal i gang igen, men hun gjorde det oss lidt før hun blev skadet. Hun har stået stille siden den 26.10.10 og så skulle hun stå tre uger, men jeg valgte at lade hende stå året ud, så jeg var helt sikker på at hun var okay igen, og så kunne hun få lidt ferie, og så kunne vi begynde på en frisk. Vi har værtet i gang i lidt over 2 uger, så det er ikke så lang tid smiley

• #12   26. jan 2011 Nej så er det ikke så lang tid i har været igang smiley Min dressur pony når han skal igang igen så hænger han også på bidet når han har gået samlet i mere end 15-30 min. smiley Men så lader jeg bare være med at samle ham og lader ham selv samle sig hvis han synes han har kræfter til det smiley Så de første 3 uger der arbejder jeg SLET ikke for til for han skal nok selv søge lidt ned når han har kræfter til det smiley og så hænger han sig ikke bare - for hvis han først "får lov" til det så er han sååå svær at vende fra det igen smiley

• #13   26. jan 2011 Måske vente med at forlange at hun skal helt derop og gå?? Hun er jo ret muskelfattig efter en sygepause.. Så rid hende lidt længere og dybere i en periode.. Jeg tror det vil hjælpe..

• #14   26. jan 2011
    Tænker at når du siger hesten ikke "gider" så er det egentligt at hesten ikke selv har muskler til at bære sig selv også derfor bliver tung.
    Altså at du forlanger for meget samling.

Rider du lige så høj samling som før skaden? Hvis ja, så giv længere tøjler, måske helt løse tøjler. Men find det punkt hvor hesten ikke længere har brug for dig til at bære halsen.

• #15   26. jan 2011 Nej, jeg forlanger ikke det samme af hende som før. Det kan hun jo ikke endnu. Hun skal jo lige i gang igen, og ha' trænet sine muskler igen.
    Jeg giver hende pause hvor hun lige kan strække sig, og så prøver jeg lidt igen. Men vi traver ikke så meget endnu. Vi traver nok 15 min. i det hele.

Det er bare fordi hun gjorde det oss før hun blev skadet, så jeg vil prøve at "forbygge" det.
    Men nej, jeg forlanger ikke det samme af hende som før.
    Det kommer først senere (:

• #16   26. jan 2011
    Ville ikke kun give hesten strækpauser men hele tiden ride hesten i frem og ned form istedet for :o)

• #17   26. jan 2011 Det har noget at gøre med at den ikke bruger sig nok i bag.
    Du skal lave som tidligere sagt overgange. Men også en masse temposkift, først rider du frem i øgning og tilbage i arbejdstrav.
    Det er en god og skånsom måde, at lære hesten at sætte sig lidt i bag,. Men husk at frem og tilbageridningen skal ske for sædet. Hurtigere takt og frem afridning med sædet og tilbage ridning ved at gøre sig tung og langsom.
    smiley

Ønsker jer det bedste i fremtiden! smiley

• #18   26. jan 2011 Det gjorde Lady fall, hende i min profil også. Det med når hun endelig kom på plads så hang hun i bidet, startede med at lave overgange det hjalp ikke da hun have fundet ud af at bidet var så blødt det var mere behageligt at hænge der.
    Så begyndte på bare at slippe bidet, altså bare slippe tøjlen når gjorde det så hun følte hun mistede balancen, så gik det hurtigt over det show med et hænge hoved smiley
    Men prøv overgange først smiley

• #19   26. jan 2011 - Anne Emilie Hansted & Pascal smiley <: Mange tak for dit råd, jeg vil prøve så godt jeg kan. Det er lidt svært at skulle øge og gå tilbage i arbejdstrav når jeg pt ikke har nogen sadel, men jeg vil helt sikkert prøve! smiley

Men man må sige jeg får en god balance, og mærker hende meget bedre uden sadel!

• #20   26. jan 2011 Emilie, selv tak.
    Jeg har selv lige haft en periode på 2½ uge, hvor jeg selv valgte at ride uden sadel, det er altid godt. Man mærker hesten på en anden måde smiley

Kommentér på:
Lægger sig på biddet

Annonce