{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

På tur med islænder {{forumTopicSubject}}


Hej jeg var ude og ride for første gang alene på min måske kommende part.. Banen var frossen så vi red ud på tur. smiley

Nå men vi skridtede og det gik rigtig godt, han var ikke bange for busser eller lign. selvom de kom bagfra o:

Vi red ind på en sti med rideskole på den ene side, og lille bitte privat stald på den anden nå.. det var første gang jeg skulle se hvad han sagde til andre hest ( godt nok på afstand ) han reagerede kun ved at spidse ørene når de vrinskede, men jeg distraherede ham ved at lave nogle versader til begge sider smiley

Jeg kunne se at der forude kom nogle ret urolige, og kæmpe store heste ridende og besluttede at vende om før de opdagde hinanden.
Jeg satte ham så i trav, da det gik så godt i skridt og jeg havde fuld kontrol over ham.. Men jeg ved ikke om det var mig der spændte op eller hvad, han satte ihvertfald i rimelig hurtig trav som jeg ikke var helt parat på ( havde håbet på en lunte ligene trav smiley ) men da jeg så prøvede at sætte farten ned til min den lunte ligene trav, reagerede han ved at øge.. nå måske han bare syntes det var en lidt kort trav og det ikke var tid til at sætte farten ned endu smiley ? jeg opgav ihvertfald min luntetrav og kæmpede lidt for at få ham i skridt ( blev nødt til at zig zagge lidt for at holde farten lidt inden jeg satte helt ned i skridt )

Ved ikke helt hvad i skal kunne gøre ved "problemet"
MEN syntes i jeg skal finde en lidt længere evt. ikke helt så bred og "andre heste fri" sti, og så kæmpe lidt med ham i traven indtill han går pænt og afslappet, eller vendte til at banen er tøet op så jeg kan få øvet noget trav og temposkift der ?

Skal lige siges at på banen er han en enegl, han går promte i parade direkte fra trav hvis han bliver bedt om det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  På tur med islænder
  • #1   18. feb 2011 Jeg tror det er helt almindeligt at heste bliver så friske og ustyrlige n¨år de kommer ud og rider en "tur" i det her kolde vejr (; Det skal du ikke bekymre dig om, det gør alle heste! smiley bare nyd det ikke er sådan en hest der ikke gider frem . - der er ikke noget værrere (;

Kommentér på:
På tur med islænder

Annonce