{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

kan i hjælp, træning uden noget ? {{forumTopicSubject}}

hej.

jeg sad lige og læste en tråd på HN om ( at se bid løse)
og der var en der havde lagt et link ind til en video med
en mand ved navn..
Honza blaha og er jo fantastisk hvad han kan med den hest.

http://www.youtube.com/watch?v=oHQczRbBHxI&feature=fvw

og tænkte på er der nogle brugere herinde der ved hvordan man opstarter denne form for træning og hvordan man lære den sådanne øvelser som disse han laver...
ved der er et rigtig dygtigt søskende par herinde der er sygt gode,
så ville gerne have lidt imput.. træningen ville være af en shetter...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan i hjælp, træning uden noget ?
  • #1   1. mar 2011 Jeg er meget glad for Honza og har også været til et af hans mange arrangementer, utrolig dygtig mand.

    Altså man starter jo self. med helt grundlæggende ting. De heste han har og især Gaston kan jo bare det grundlæggende forfra og bagfra, og først når den kan det kan man gå videre. Tjek evt. min hjemmeside der står nogle af disse ting med grundlæggende. Meget af det han gør er et spørgsmål om synkrontræning og en række "tricks".


  • #2   1. mar 2011 wauw.

  • #3   1. mar 2011
    Jeg syntes ikke han er så fantastisk men det er så en anden ting xD.

    Men til dit spørgsmål så vil jeg mene at det i bund og grund handler om godt indlærte signaler og at hesten slf. foretrækker at være ved dig istedet for at gå - eller at den simpelthen har lært at den skal blive til den bliver bedt om at gå.

    Vil man gerne ride uden udstyr så starter man m. udstyr på og bruger mindre og mindre tøjlen. Nogle bruger en coredo som overgang til ingenting.
    Men det handler egentligt bare om at man til sidst ikke bruger tøjlen mere og at hesten har signalerne på plads ( at nogle heste så udemærket godt ved om man har tøjler på eller ej er en anden ting xD ).

    Ang. tricks mm. findes der mange hjemmeside hvor du kan læse nærmere om hvordan det gøres :o)


  • #4   1. mar 2011 hej.
    Det er noget der tager lang tid at bygge op da det også har utrolig meget at gøre med hvor godt et forhold dig og hesten har sammen, du skal kunne mange af de her øvelser først med reb og rebet skal simpelthen ligge på jorden for hvis hesten begynder at gå ud af eller finde på sine egne ting, betyder det at i ikke er connected til hinanden og derfor vil tingene heller ikke fungerer uden snor, start med de meget simple øvelser, stop, gå, bak, vend om, trav, galop.. held og lykke.


  • #5   1. mar 2011 den skal ikke rides uden udstyr .. er en 2 års shetter hingst

  • #6   1. mar 2011
    Skriv lidt nærmere om hvad du gerne vil, så er det lidt lettere at hjælpe? smiley


  • #7   1. mar 2011 jamen bare opstart a træningen med denne tillid, ville gerne øvelser som f.eks den går undt om en, rejser sig, sætter sig og neje og piaff..

    bare eks har ALDRIG prøvet denne træningsform før


  • #8   1. mar 2011
    Ville ikke lave piaffe med en shetlænder - piaffe kræver utroligt meget samling og noget der tager mange år.

    Men tricks mm. kan du godt prøve.
    Prøv og kig på www.kaabers.dk - der står hvordan man laver forskellige tricks.

    Udover det så mener jeg ikke det handler om tillid. Hesten er sammen med os fordi den kan li os fordi vi giver den mad og klør den bag ørene. Går den sin vej så er der nok fordi græsset i den anden ende er mere spændende, men det skal man nu ikke tage så tungt.


  • #9   1. mar 2011 oki tak

  • #10   1. mar 2011 Cecilie J, kan der ikke være mange grunde til at hesten udviste stress ? jeg har ikke set den video du omtaler, men kan da tale for mig selv. I to år red jeg en dejlig islænder og vi trænede og trænede og han var måske ikke ligefrem let på tøjlen, men det var aldrig sådan at han løb løbsk med en eller tog biddet.

    Til stævne det gik, alt gik godt, også den første rundte på banen, indtil fanden tog ved kræet. Han tæskede i vild galop , nok 10 omgange på banen, inden jeg med alle min kræfter fik stoppet ham. Og ja jeg havde rykket ham i munden, rigtig meget, for vi var ved at jorde de 3 andre der var inde på banen samme tid, og jeg frygtede at falde af.

    Nogle kom hen og sagde at jeg ikke burde ride hesten sådan, og at jeg var alt for hård ved ham, og at jeg nok trænte ham forkert.

    Jeg turde aldrig stille op på ham sidenhen.

    Min pointe er bare at der er himmelvig forskel på hvordan nogle heste reagere på udebane, fremfor på hjemmebane.


Kommentér på:
kan i hjælp, træning uden noget ?

Annonce