{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Islænder træning
  • #1   8. mar 2011 De fleste får hjælp af en dygtig underviser når de skal igang med at træne deres heste i tölt og pas.. Det er ikke noget man sådan kan kaste sig over uden vidre..

  • #2   8. mar 2011 okay.

    jeg har også en som træner islænder til daglig og skal undervise mig.

    men ville være rart med folk's erfaringer også.


  • #3   8. mar 2011 Der er så meget, det kan jo ikke skrives i et enkelt indlæg.. Men meld dig ind i gruppen "islænder elsker" Der er alle islænderkyndige samlet..

  • #4   8. mar 2011 okay, tak smiley

  • #5   8. mar 2011 Der er flere forskellige måder at gøre det på så der er ikke en opskrift på det. Det kommer også an på om hesten er pas eller trav agtig i tölt.

    Pas kender jeg ikek til da det er noget jeg ikke vil lære min egen hyp, da det kan smadre tölten.


  • #7   8. mar 2011 Det er vidt forskelligt fra hest til hest, så det kan man ikke bare sådan lige sige.
    Jeg træner min alt efter hvad jeg kan mærke han lige mangler træning i, og så snart det hele kører med holdning, takt og form, så holder jeg det ved lige, og presser den lidt mere, så der måske kommer mere tempo, spændstighed eller bevægelse på smiley


  • #9   24. apr 2011 Hvis din hest er en meget stærk passer, kan passen nogle gange godt at en positiv invirkning på din tølt, hvis du lægger den i pas og tager en nedtagning til tølt, men dette er sjældent..
    Ofte træner man skridt, trav og tølt når tølten er ren og fast og har været det i ca. 2-3 måndeder kan man begynde at træne passen, passen er heller ikke noget der bare er der den skal også trænes ren lige som de ander gangarter..
    Men igen det handler om hvordan hesten er og hvilke gangarter den er sikrest i. smiley



Kommentér på:
Islænder træning

Annonce