{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Hvordan går jeres træning? {{forumTopicSubject}}

Skal vi lave en træningsopdateringrunde?

Jeg kan starte:)

Efter at min hest sidste år i januar fik stemplet en tand ud har jeg brugt over et år på at få ham på højkant igen! Han har været meget hårdt angrebet af orm fra foråret 2010 til februar 2011 - så det har været en hård omgang med gødningsprøver og ormekure :S

Men endelig lader det til at vi har fået bugt med ormene og jeg har med hjælp fra MicroVital og Fiberpiller (plus hans normale foder selvfølgelig) er han nu klar til at komme i arbejde igen! Eller rettere han har været i gang det sidste stykke tid faktisk smiley

Monark er en 16 årig vallak, som jeg har kendt siden han var en ung og vild hingst på 2½ år. Jeg købte ham da han var 5 og jeg var så heldig at debutere ham i Grand Prix oktober 2009. En kæmpe oplevelse! Men desværre har tanden sat os en hel del tilbage smiley

Men ja træningen er jo bare kondition, muskelopbygning og løsgørende arbejde. Det tager lang tid... Jeg har oprettet et fotoalbum som i dag er knap to uger gammelt:
http://hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=299591

Og på de to uger er det vildt hvad der er sket! Hans overlinje er blevet meget mere muskelfyldt og han har taget yderligere på - så han nu er ved at være for tyk smiley

I fotoalbummet har jeg problemer med den ene skulder, den "hænger" en smule på ham og derfor er han svær at rette ligeud. Men i dag er der ingen problemer! Så nu er han så småt ved at være klar til at lave nogle flere sidebevægelser og komme lidt i gang med kontragaloppen også! Så det er super lækkert!

Det er ingen hemmelighed at jeg drømmer om at ride Grand Prix igen på ham! Men jeg vil ikke presse ham unødigt... så vi ser om han vil være med smiley

Hvordan går det med jeres træning? Kan I mærke fremskridt? Og hvad er jeres mål med træningen?


Kommentarer på:  Hvordan går jeres træning?
  • #1   9. apr 2011 Anne - hvor er det dejligt at det går fremad, selvom i har været sat en del tilbage! Elsker at høre at folk har haft deres heste i mange år og selv rider dem op - respekt til det arbejde der bliver lagt. 12.000, det viser også at alle kan være med i den ende af ridesporten, hvis man selv har de skills, der kan føre en videre smiley

    Sigyn - Øv at få sin hest tilbage i den stand smiley Godt i tager det stille og roligt med ham, og dejligt at i er to om det.


    Det går fremad med Zorro nu :0) Vi har ellers været sat lidt tilbage af en flænge på mulen, der skulle sys. Efterfølgende synes jeg ikke han virkede så tilfreds med ridningen, og da min samvittighed ikke er til andet, valgte jeg at få en dyrlægeuddannet kiropraktor til at se.. Og ja, det viste sig så at muskulaturen i skuldrene var skæv og at rygmuskulaturen var meget underudviklet i forhold til hals og bagpart. Jeg blev anbefalet at ride uden sadel, for at se om det kunne være at sadlen havde trykket ham. Det har jeg så gjort cirka halvanden måned nu - har redet ham i en lidt længere og dybere form i kombination med en masse arbejde fra jorden (longe). Zorro er blevet meget gladere og mere motiveret og har helt sikkert gjort mange fremskridt :-)) Hans bæring er blevet forbedret, så vi har taget hul på lidt kontragalop og versadearbejdet skrider også fremad smiley Ville gerne debutere i en LA1 sidst på sæsonen - nu må vi bare se, han er jo en lille hest, så bæringen skal være i orden, hvis vi skal konkurrere med de langbenede brune :0)) Han døjer også med støvallergi og det er jo ikke til at sige om det kommer til at genere, hvis det bliver en varm og tør sommer.


  • #2   9. apr 2011 Sigyn V: Lyder som en rigtig træls ting at få sin hest retur i en sådan forfatning smiley Øv øv! Men godt han er tilbage i gode og trykke hænder hos dig, hvor han bliver taget godt af! Hvordan har han det med sadel efter han har haft sår pga. dårlig sadel?

    Ida&Natasja: Dejligt det går den rigtige vej for jer! smiley Håber ikke at støvallergien kommer til at påvirke jeres træning! Hvordan med sadel nu? Har du fået en ny til ham, eller fungerede den gamle fint?

    Og tusind tak for jeres kommentarer til min gamle dreng smiley Ja, det er lidt sjovt at have købt en hest til 12.000 som jeg har redet Grand Prix på smiley Det er vist en one-in-a-lifetime smiley


  • #3   9. apr 2011 Anne - jeg krydser fingre for at jeg kan beholde den gamle smiley Har en Sommer Diplomat og den er jeg meget glad for - var heldig og købte den let brugt af Heri til 3800, men synes ikke jeg har råd til en ny sadel af den kvalitet. Tager på studietur nu 5 dage, og får den så tilpasset når jeg kommer hjem.. Har ikke lyst til at bruge Heri igen, så har tænkt meget på at få BarokAmok ud - så vidt jeg forstod så de også sadlen på hesten i bevægelse og den bliver omstoppet på stedet, så det virker rigtigt positivt :0)
    Zorro var også billig - han blev købt for 6.000, som utilredet 6års og med et lidt hingstet sind, men synes efterhånden at han er blevet ret 'ridetam' smiley Men grandprixhest bliver han nu nok ikike, selvom han da er min lille dressurstjerne :-))


  • #5   11. apr 2011
    Har desværre ikke redet de sidste 3 uger, manglende tid og elendigt vejr, været det forkerte sted osv og nu har jeg også fået fuld tid smiley

    Men på onsdag siger jeg fuck vejret hvis det er dårligt og smutter over til fimsen og finder på et eller andet hyggeligt.


Kommentér på:
Hvordan går jeres træning?

Annonce