hvordan løsspringer man? {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg søgt lidt på google, men kan ikke rigtig finde noget, så ville spørge jer allesammen. ;D
På mandag bliver min dejlige part 20 år gammel, men da jeg ikke kan komme der eller søndag, så må vi fejre det lørdag. Og fedt nok, så er det lige den dag man kan leje ridehuset til løsspring, og det elsker hun!:D
Nu har jeg så ikke prøvet det før, men ved hvad det går ud på og sådan noget.
Men hvordan starter i op? Skal der opvarmning, og hvor lang tid? Hvor højt skal springene være? Og hvordan får man den til at springe?
Lidt et dumt spørgsmål, men jeg er ikke på nogle måde mester i spring, så hvordan løsspring i?
Håber i bær over med min intet vidne.
sep 2010
Følger: 65 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 121
maj 2004
Følger: 89 Følgere: 84 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 2.588
Man kan lave oxer,tribbelbar,lodret,kryds, bomme på jorden variation er godt
Jeg skridter den også altid af. Du giver for det første slip på hesten s¨å den er løs også kan du evt have en pisk som du driver den rundt med. De fleste plejer at opstille løspring således:
I-----------xI--------------I
set lidt fra siden
I er stolper
X er spring
---- er snor som gør at når hesten kommer forbi den første stolpe med snoren så skal du bare drive fordi så kan de ikke løbe uden om
jul 2008
Følger: 73 Følgere: 64 Heste: 10 Emner: 529 Svar: 2.832
Det er valgfrit om man vil sætte snor op ved springet som "leder" hesten han til springet, eller om man vil løsspringe uden snor.
Til opvarmning plejer jeg at gå lidt med den først og så lader den trave i lidt tid og galopere lidt, og så springe. Så jeg er sikker på alle sener er opvarmet.
Start med kryds og arbejd dig op af, bare husk at aflæse hesten hvor meget den kan og hvor meget du selv tør lade den springe. Heller for småt en for højt (:
okt 2009
Følger: 38 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 39 Svar: 244
Så skal jeg lige ud og skrive mig selv på listen i morgen, yees
hvordan løsspringer man?