{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Erfaringer med hackamore? {{forumTopicSubject}}

Da jeg snart skaffer mig en hackamore, pga., at jeg bedre kan lide denne ridemetode, ville jeg gerne høre jeres erfaringer. Jeg er klar over, at man skal ride forsigtigt med denne, og jeg er heller ikke ude på, at diskutere hvor vidt hackamore er en god idé eller ej. Kun erfaringer smiley

Mvh. Malene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med hackamore?
  • #2   22. apr 2011
    Jeg syntes en hackamore er en super ting hvis man rider skovtur på en hest der er rolig, lydig og afslappet. Sådan en er Maja.

    En hackamore skal efter min mening ikke bruges til dressur eller spring - eller hvis man har en hest man skal have meget fat i på tur.


  • #3   22. apr 2011 hackamoren er min foretrukne bidløse, da hesten reagerer for meget fine signaler, så jeg kan ride 'sytråds-ridning' i den, også på tur smiley

  • #4   22. apr 2011 Okey, mange tak for jeres svar smiley

  • #5   22. apr 2011 Har redet med hackamore en gang hvor den virkede fint nok :D.
    Det med at den kan brække næseryggen på en hest, Ja det kan en grime også? :).

    Fortrækker dog at ride i grime og træktov ,da min pony ikke skal ha så stort pres før hun stopper :). Men overvejer selv at købe en smiley


  • #6   22. apr 2011 jeg vil dog anbefale dig at købe en med korte stænger....
    -jo længere stænger, jo større pres/skarpere 'bid'
    -jo strammere kæde, jo større pres/skarpere 'bid'

    få hjælp af en der ved lidt om brugen af hackamore, så du får den placeret rigtig, for hvis den kommer for langt ned, kan den lukke af for hestens luftveje, og sidder den for højt kommer den til at gnave hesten i hovedet


  • #7   22. apr 2011 Hvis du virkelig gerne vil ride med hackamore, så invester først noget tid i at lære din hest i at ride for sæde, ben og vægt, det kommer du virkelig til at få brug for når du skal skifte medmindre du vil sidde og have fat i den hele tiden..

    Jeg ville ikke købe en hackamore med kæde, det synes jeg personligt selv er for voldsomt og gavner ingen, da hesten jo ikke skal straffes, men i skal jo samarbejde...
    Hackamoren handler om små korte præcise signaler, det er svært i praksis og man kommer meget hurtigt især i starten til at lave fejl, fordi man let kommer til at ty til gamle trick, da det jo er det man kender til, det dur bare ikke med en hackemore, man bliver straffet promte og får en hest der modarbejder en og derfor lægger mange, mange ikke alle, hackamoren i skuffen efter et stykke tid, eller kun rider med den engang imellem...
    Den er tricky!!

    Det er ikke et bid og kan ikke bruges på samme måde, især ikke i dressur!
    Derfor den også bliver brugt mest i spring, da det mere er hiv og slip, på spring banen vel at mærke...

    Hvis du kan mestre den, har du et dejligt stykke "værktøj" smiley


  • #8   22. apr 2011 Well.. Personligt så vil jeg sige at hvis en hackamore bliver brugt korrekt og med en BLID hånd - Så er den bedre end bid.

    Men hvis man kan ride med alm. bidløs så ville jeg hellere gøre det smiley


  • #9   22. apr 2011
    . MLC . - Man behøves nu ikke invistere i at gøre det smiley Som sagt, hvis hesten er rolig og afslappet på tur så bruges hackamoren kun i nødstilfælde.
    Hackamoren blev bare puttet på dyret også afsted der ud af.
    Men har man en hest der er overgearet så ville jeg nu slet ikke anbefaale en hackamore...

    Kæde kan man iøvrigt lade været med at stramme, min er helt løs.


  • #10   22. apr 2011 Jeg synes bestemt også du skulle overveje at købe et sidepull. Men hackamore er også fint et sidepull er bare blødere smiley

  • #11   22. apr 2011 Jeg elsker hackamoren! Min hest har aldrig gået bedre end da hun fik hackamore på for mange år siden.

    Køb et soft hackamore uden kæde så er du godt kørende :O)


  • #12   22. apr 2011 Jeg er utrolig glad for min hackamore smiley Bruger den til når træningen går godt og hjælperne skal forfines. Andre islænderryttere bruger stangbid, men det er jeg ikke meget for og min hest er heller ikke.
    Men at ride med en hackamore svare lidt til at ride med et koordinations bid, så man skal være forsigtig med den og ride mest for ben og sæde smiley


  • #13   23. apr 2011 Krikken ( nu som fuldendt hippie ) .

    Hvis man ønsker at ride fuldtid og dressur med den, så jo smiley

    På tur engang imellem så nej..


Kommentér på:
Erfaringer med hackamore?

Annonce