{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
508 visninger | Oprettet:

Unghest {{forumTopicSubject}}

<b> Hej alle, </b>

Jeg er igang med tilridningen af min unghest, <i> Østergaards Amira. </i>
Hun har gjort det godt nok indtil videre, men hun stopper indimellem, og når jeg så vil have hende frem, så bliver hun stående, når jeg sparker en smule til hende. Hun reagere egentlig ikke rigtig. Hvad kan jeg måske gøre, eller lave om?

<i> Mvh
Louise </i>

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåmaskine kniv er bøjet, skal rettes ud og slibes 400 kr.
  • Ophæng af plisse’ gardiner og tilskæring 1.000 kr.
  • Reparation af fejl 44 AEG opvaskemaskine samt optimering af afløbsslanger og vandtilførsel 1.030 kr.
  • Fjerne ukrudt 600 kr.
  • Toilet løber. Geberit. 1.000 kr.
  • Reparation/service plæneklipper 820 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Unghest
  • #1   29. apr 2011 Har du lavet den der tøjle øvelse? Altså med træning for at få den til at gå frem på kommando?

• #2   29. apr 2011 Tøjle øvelse? Det kommer an på hvad du mener..

Mvh
    Louise

• #3   29. apr 2011 Sådan noget hvor der er én som holder tøjlerne, nede ved mankens start. rytteren sidder så på, og hver gang hesten stopper, klikker rytteren og trækkeren.. Vis hesten ikke reagere ligger trækkeren så vægt på tøjlen, og rytteren driver let på hesten... Når den så går frem, slækkes grebet om tøjlerne, og hesten standses igen, og øvelsen foretages igen smiley

^^ Den øvelse er MEGET nyttig, har selv benyttet mig af den til 3 heste med succes smiley

• #4   29. apr 2011 Desværre. Synes ikke at det er en særlig god træning for min hest smiley

Mvh
    Louise

• #5   29. apr 2011 En unghest ved ikke hvad schenkler er, så at sparke før signalerne er indlært, virker ikke.
    Du risikerer også en schenkeldøv hest.

En god ide, er at have en dressurpisk med, og lægge den på bagparten, mens du klemmer med schenklerne.
    Du skal ikke slå, bare røre, så den ved hvad du gerne vil have den til.

• #6   29. apr 2011 Hmm det lyder til at din hest misforstår signalet fremaf.. En unghest ved ikke hvad det betyder, med mindre den har lært at gå frem for benene.. Hvis ikke er du nødt til at lære den det, så den bedre kan forstå det..

Den måde jeg lærte min unghest at gå frem for benene var, at efter jeg havde redet i longe på min unghest et par gange, og derefter skulle til at ride selv, havde jeg stadig min hjælper med på jorden, til at "drive" lidt på bagfra, hvis hesten stoppede op, eller ikke rigtig forstod hvad den skulle.. På den måde, lære hesten lyn hurtigt at forstå fremaf signalet.. Lige til at starte med "læner" hesten sig lidt op af hjælperen på jorden, men det er fint nok, indtil hesten begynder at forstå hvad den skal.. smiley

Jeg syntes det har hjulpet mig rigtig meget til at lære min hest at gå ordenligt frem, uden at tøve.. smiley Det er da værd at prøve.. smiley

• #7   30. apr 2011 Jeg tror også din tilridning er lidt gal !!

Det ville være en stor fordel at lære hesten de forskellige kommandoer med stemmen .. feks... kom i skridt kom i trav osv..

Hvis hesten kender disse kommandoer med stemmen kan du ved brug af disse også gøre brug af schenkler til at få den til at gå frem.

På den måde lære den at gå frem når du klemmer til den..

Har du ikke longeret din unghest og lært den disse kommandoer..

Kommentér på:
Unghest

Annonce