{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.072 visninger | Oprettet:

Kasernens Rideskole Næstved {{forumTopicSubject}}

Hej,

nu da min hyp er blevet slagtet, har jeg overvejet at starte på rideskole igen Det er 8 år siden jeg sidst har fået undervisning, så kunne nok godt bruge det.

Og da tiden ikke er til en part eller egen hest, er det jo en god måde at få motion på en gang om ugen.

Jeg har så Kasernen i tankerne, da den ligger dejligt tæt på. Og umiddelbart har jeg ikke hørt noget videre dårligt om den.

Men er der nogen her der kender til rideskolen?

Hvordan er hestene? (Størrelser, temperament osv)

Hvordan er undervisningen?

Jee har redet i 14 år. 6 år på rideskolen Baunehøj og så 8 år med egne heste, tilridning af egne og andre, parter osv. Har startet enkelte spring og dressurstævner, men det er flere år siden. De sidste par år har jeg bare været hyggerytter og har jo nok tillagt mig en del dårlige vaner, som ku være godt at få pillet af.

Vil jeg kunne få noget ud af undervisningen, eller er den mest for nybegyndere eller hvordan?

Jeg håber at høre en masse, både godt og dårligt, så jeg bedre kan tage stilling...
Dermed ikke sagt at der skal rakkes fuldstændig ned på nogen eller noget. Jeg ønsker bare at vide om det er noget for mig?

Maria


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kasernens Rideskole Næstved
  • #1   8. jul 2006 Er der kommet rideskole på den gamle kasserne ?

    Jeg er tidligere Næstvedpige som også har redet i flere år på Baunehøj - nu bosat i nordjylland.

    Ja sorry ... men faldt over du kom fra Næstved - skønt at læse om sin hjemby smiley


  • #2   8. jul 2006 VÆLG IKKE KASERNEN!
    - Please, min hest har stået derude i lidt over 2 år, og det er virkelig det værste sted du kan vælge, jeg har lige fået flyttet min pony over på baunehøj som også ligger i næstved, og det er 100000 GANGE bedere!
    Seriøst kasernen er det største sladder sted du kan vælge i hele danmark.


  • #3   8. jul 2006 Undervisningen er svag, og meget underlig pga claus har været sådan noget soldat ting så det mega mærkeligt at ride derude.
    Tag baunehøj igen, det meget bedere der har jeg redet i snart 10 år.


  • #4   8. jul 2006 Nu skriver Thy Bavian ^ Blæreøven « jo at du skal vælge Baunehøj.

    Nu kommer jeg med nogle grunde til hvorfor du IKKE skal vælge Baunehøj:

    1. Når rideskolehestene/ponyeren bliver syge er ejeren af rideskolen lige glad de får bare lov at ligge.

    2. Den ene ridelærer løber efter hestene med en longepisk også med nybegynderne

    3. Den ene ridelærer siger til ALLE han underviser at de SKAL have spore på, selvom de rider en pony som nemt kan gå uden, eller en pony som spasser ud hvis rytteren har spore på!

    4. Da jeg var på ridelejr på Baunehøj havde jeg min egen pony med. Vi ahvde skrevet at jeg havde min egen pony med på tilmeldningen men ejeren havde ikke fundet et sted de kunne stå. Det ende med min pony stod i en stævne boks i en kæmpe hal (Du har vel set hallen)

    5. Jeg fik afvide jeg var for stor til ponyer da jeg var 150 cm. og vejet 55 kg.

    6. Underviseren på hestehold sidder mens hun skal undervise og snakker i mobil, har veninder med ude og snakker med dem eller sms'er HELE tiden.
    Rytterne får bare besked på at den der rider først må bestemme.

    7. Rideskolehestene/ponyerne kommer ikke på fold om vinteren.

    Jeg stopper nu.

    Jeg kan ikke udtale mig om Kasernen da jeg kun har været ude og kigge et par gange, fordi jeg overvejet at flytte der hen men stoppede så helt med at ride.
    Min veninde rider der og syntes det er en god rideskole. Men du kan jo få en prøve time så kan du selv bedømme smiley

    Men jeg håber ikke du vil støtte Baunehøj.

    - Camilla





  • #5   8. jul 2006 En af mine veninder har en "papsøster" der rider på kasernen og jeg har været derude et par gange, jeg kan ikke rigtig sige så meget om den, min veninde fik på et tidspunkt undervisning derude, hun syntes det var okay, men det var kun i en kort periode.

  • #6   8. jul 2006 hej jeg kender dem der underviser han hedder claus. jeg syntes det er en fin rideskole så den skal du vælge.

  • #7   8. jul 2006 Jeg vil heller aldrig starte på Baunehøj igen. Been there - done that. Det er ikke et sted jeg overhovedet ønsker at støtte og bryder mig ikke om tonen derude.

    Thy Bavian: Du skriver at det er det største sladdersted på Kasernen. Det er vel som man ser det. Nu har jeg kendt Baunehøj i 14 år og hvis det ikke er et sladdersted, ved jeg ikke.

    Men sådan er meninger jo nok så forskellige. Jeg kender en del, der har deres heste stående på Kasernen og er absolut fuldt ud tilfredse med det. Modsat det jeg kender til Baunehøj. Det er derfor jeg er interesseret i rideskolen på Kasernen.

    Camilla Douglas: Nej, jeg agter ikke at støtte Baunehøj. Det du skriver, kan jeg kun give dig ret i ud fra mit kendskab dertil. Har kun en kort periode været tilfreds med undervisningen derude, men den ridelærer er desværre rejst for mange år siden.

    Ja, jeg agter også at få en prøvetime, men det var meget rart at høre fra nogen der kender det lidt mere indefra. Alt det ser jeg jo ikke ved en prøvetime...


  • #8   8. jul 2006 Det er jeg glad for.

    Du kan starte på Kasernen også stoppe hvis det ikke er for dig.



  • #9   8. jul 2006 Camilla Douglas: Ja, det er jo det... smiley

  • #10   3. dec 2006 jeg har redet og haft hest der,
    og jeg har nædten kun godt om det, jeg kan godt lide claus og hans måde og undervise på, men der er et minus, han har iik så mange heste, men dem der er er alle søde og gode i hoved smiley men hvis ikke det er noget for dig er der ogaå askov
    super lækkert seted, men skriv bare til mig hvis du vil vide mer smiley


  • #11   10. jan 2009 Kasernen, det er helt 100!! Selvom nu har BENT PEDERSEN fucking overtaget rideskolen på kasernen!! Det er noget rigtig lort! Alle pigerne derude, vi er simpelthen i så dårligt humør! Fordi Claus er bare den BEDSTE! Han er SÅ dygtigt.. Det er noget være sludder det der med at han ikke underviser godt osv! Bare fordi i er vant til det der med at der ikke er nogen der siger; Ret ryggen, husk lige det & det.. Det lære man faktisk af. End bare der der: Så går i gallop. Så i trav. Så skridter vi. Så går vi i gallop.. Sådan er Claus slet ikke.. Men nu hvor BAUNEHØJ FUCKING HAR OVERTAGET KASERNEN! Så er det ligesom ikke fedt længere.. Jeg ville virkelig komme til at savne at Claus ikke skal undervise os mere. ALLE og jeg siger ALLE os piger, vi er SÅ sød, hjælpsomme mod hinanden. Og vi er slet ikke onde, snobber eller noget som helst. Claus griner & fjoller med os.. Og vi griner ALTID derude. Indtil vi fik afvide, at irriterende BAUNEHØJ havde overtaget stedet, og nu bliver undervisningen dyre.. Og vores rideskoleponyer, dem tager Claus med.. Jeg komme fanme til, at savne det gamle.. Det bliver overhovedet ikke det samme.. Har gået på Baunehøj.. Det er SÅ dårligt. Kasernen er det bedste sted der findes.. Og hvis det bliver noget seriøst lort når bent overtager det, så stopper jeg.. For jeg skal ikke gå derude hvor folk ikke kan tage det seriøst & sjovt.. Kasernen er det bedste.. Og det er jeg HELT sikker på, at alle mulige ved.. Og ponyerne, alle os piger, har et knyttet bånd til alle ponyerne/hestene derude.. Såå.. Og så skal vi bare sige farvel til dem.. På den her måde, det er slet ikke fair synes jeg smiley

  • #12   10. jan 2009 julie?
    claus bliver på kasernen han bliver ved med at undervise derude han skal nemlig lave et samarbejde med bent


  • #13   10. jan 2009 SERIØST? :b det står der da ikke i brevet som jeg har fået med hjem.. det kan jeg ikke lige huske. håber du har ret, fordi så bliver jeg glad smiley

  • #16   13. sep 2009 Hej smiley

    Ved ikke rigtigt noget om kersernen, men meget glad mennesker.

    Jeg rider selv på askov, og har redet der i 7-8 år. De fleste mennesker er glade og griner meget, synes jeg. Der er både store og små heste, og mange forskellige racer. Nogle af dem kan godt være nogle biser, men ellers rigtig søde, synes jeg, da jeg har arbejdet der i 2 år.
    Du vil lærer rigtig meget som bare ugeligt rytter, og få nogle venner.
    Jeg ved ikke om du kender Kirsten ?
    Men ridelærerne er Kirsten, Pia, Susanne og Harriet (til privat/ nogle voksne ryttere).
    Der er både uden dørs og og indendørs ridebane.
    Hestene er på folde det meste af sommeren og kommer om formiddagen- til eftermiddagen ude om vinteren.

    Jeg kan rigtig godt lide Harriet og den måde hun er over for de forskellige personer på. Hun er venlig og det hele. Men hver sin meninge (: Jeg har haft hende i 3 år nu og hun har fået mig og hendes rideskolehest op og gå LB klasser til stævner til over 60%.
    Jeg er rigtig glad for at gå på askov. Men hvis du starter derude kommer du nok sikkert til at møde mig. (: hehe.
    men god fornøjelse med søgningen. Ville bare lige sige at der ikke kun var de to valgmuligheder men flere (:
    Håber du finder det rigtige sted:)

    Lene


  • #17   29. sep 2009 Claus er en god underviser og rideskolen er fin .. Selvom jeg kun har været der et par gange med Super hingsten Scoop smiley

  • #18   6. dec 2014 Det er noget værre Lort i skriver om ingen af hans ponyer blive behandler dårlig
    heller ikke hans heste på Kasernens Rideskole jeg har været medhjælper hos ham i mange år og intet har der i siger passer ikke..Claus har redet i virkelig mange år og han have en stor flot hest som jeg godt kunne li smiley men desværre lukket ridskole fordi han skulle flyt til et nyt sket. så nu ejer Bent Det . men ja Claus har været både i forsvaret og Den Kongelige Livgarde og mange andre flere ting smiley


  • #19   8. dec 2014 Team L-L: du har bemærket at emnet er over 8 år gammelt, ikk?

  • #20   8. dec 2014 Jo det ved jeg godt men folk skal ikke sidder og skrive sådan noget når det ikke passer smiley

  • #21   8. dec 2014 Det er jo deres oplevelse af tingene og de er jo ikke mere forkerte end andres, så længe det er førstehåndsviden smiley

  • #22   9. dec 2014 Jeg er klar selv viden når jeg har abejeder som medhjælper i stalden smiley
    syndes bare ikke folk kan være bekendt og nedgøre folk på den måde


  • #23   9. dec 2014 Men du nedgører jo de, som har haft dårlige oplevelser med Kasernen og beskylder dem for at lyve. Men det er jo altså nu engang deres oplevelse af tingene. Du har en anden. Men derfor kan begge altså godt være korrekte.

  • #24   9. dec 2014 Jeg siger at de tag fejl men det har deres mening ja klar men de skal jo ikke gøre det værre end det er smiley

Kommentér på:
Kasernens Rideskole Næstved

Annonce