{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

Spring afstande "unghest" {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg er tidligere pony spring rytter, (ikke på vildt højt plan, bare nogle Lb klasser) Og det er snart 3 år siden jeg sprang min sidste spring klasse på konkurrence plan smiley

Nu er jeg begyndt at springe på min 6 år gamle "unghest" eller hvad nu kalder sådan en laben smiley og dengang jeg red pony, så var min pony selv skide god til at bedømme afstande (har højst sansynligt lært det her før, men jeg har fuldstædig slået det ud af hovedet ) Min unghest har et super godt talent, men kan simpelhen ikke de afstande ( forståligt nok) men problemet er bare jeg selv er pisse dårlig til at bedømme dem selv smiley Hvordan hulen lærer man en hest om de afstande, syntes at jeg husker at man skal ligge nogle bomme ud? smiley

Ved godt at jeg bare kunne få undervisning, men det er der ikke muglighed for, der hvor jeg rider smiley

Emma.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spring afstande "unghest"
  • #1   27. jun 2011 bomme først, lidt forskellige afstande.. så kommer det..

  • #2   27. jun 2011 Det er meget vigtigt at den lærer at tænke selv. Derfor er bom øvelser rigtig gode, hvor der f.eks. ligger en bom før springet i en passende afstand. Det vigtigste er nok at du måske er lidt afventede - du skal kunne ride frem og tilbage, men i første omgang afventende og venter på at den selv forsøger at finde en løsning. Bare så længe den får en hel masse gode spring, så gør det i en overskuelig højde, hvor det ikke er højden i træner - f.eks. 50-60 cm, indtil den har lært det. Man kommer ingen vegne med bare at springe højt, hvis hverken hest eller rytter kan se en afstand. Så ender det typisk med at de får en masse dårlige spring, og det glemmer de ikke så nemt igen.


  • #3   27. jun 2011 Min veninde træner afstande med sin unghest. hun ligger et bom ud foran springet ca. 2 meter før :O)

  • #5   28. jun 2011 Mange tak smiley


Kommentér på:
Spring afstande "unghest"

Annonce