{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.617 visninger | Oprettet:

Gaardbakken. {{forumTopicSubject}}

Så har jeg endelig fået oprettet min drøm som jeg længe har haft i mange år....

Læs mere herom hvad det er for noget ....

Gaardbakken er et sted med interesse indenfor HESTE og for alle indenfor kurser uanset køn, handicap, alder , internationalitet osv osv.
Undervisningen foregår hhv. på tegnsprog og dansk kommunikation.
Jeg - Mia Angela - kan tegnsprog, mimik og døv-blinde tegnsprog - er god til at formulere mig via krop sproget, og kan også tale godt dansk i forhold til mit eget handicap.

Jeg er svært hørehæmmet, og bruger dagligt et CI apparat. Jeg er 35 år og flyttede ud på landet for 2,5 år siden.
Er gift med en hørende mand, og har en halv voksen søn derhjemme (hørende), så jeg er vant til at omgås med hørende samt har et bredt kendskab til kundeservice i gennem mange års rengøringsarbejde og rideskole undervisning.
Har 26 års heste-erfaring og 6 år som ridelærer. ( underviser stadigt )
Har taget kurser indenfor ridelærer faget og er blevet undervist hos en kyndig berider.
Jeg har et let kommunikations-forståelse, og har stor erfaring i undervisning af døve, blinde, mongoler, svært udviklingshæmmede., hørehæmmede og CI-brugere/ handicappede samt hørende.
Hertil kommer et stor engagement i både rideverdenen og handicap/ folk med alm. hørelse - miljøet.

Undervisningen tilbydes til både institutioner og private samt også på egne heste.
Til folk med egne heste / halvparts heste :
Den daglige undervisning - foregår hos kunderne med egne heste fra Mandag til Fredag hvor det vil hovedsageligt foregå som ene-timer - for at få så stor udbytte ud af timerne som muligt.
Mindre hold af 5 personer kan dog forekomme efter aftale herom.

Kurserne`s holdkurser vil max være på 6 personer. Og foregår på Gaardbakken som er beliggende mellem :
Ringsted, Holbæk, Sorø, Slagelse.
Adressen er : Merløsevej 26, 4296 Nyrup

Det er utroligt vigtigt at hver elev får en følelse af at man har "tid" til vedkommende.
Man bliver delt op i hold med hjælper / u. / hjælpere evt- afhængig af kursets indhold.
Som ridelærer er det noget jeg virkeligt sætter som nr. 1. At hver person får en indflydelse på at når de er her så er det noget de virkeligt føler de har lært og ikke bare at " ridelæreren " er stresset for så smitter det også af på kunden.
Vi gør det i ro og mag og har " god tid " så er da nogen som ikke lige kan følge med - så er disse kursuser / undervisning- nemlig her du skal søge hos mig.
Egne heste er velkommen mod forvisning af gyldigt vacc. kort fra 2006- fold og vand mulighed for hesten/e er da mulighed for samt overnatning for hesten/e.
Overnatning for mennesker kan jeg anbefalde en Bed and Breakfast til en billig pris klasse i Ugerløse- beliggende ml. Holbæk og Sorø.

Kurser indenfor :

Horsemanship - fra jorden- Monty Robert og Klaus Hempling.( heste og menneske forståelse på hestens krops sprog )
Hestevogn kørsel
Heste trailer- angste heste.
Røgt og Pleje og udmugning.
Udstyr vedligeholdes- lær at skille et hovedtøj/sadel og saml det igen osv.
Heste klipning ( egen hest skal medbringes - også manken og hale klipning kan forekomme.
Klikker.
Menneske fobi overfor heste.
Heste adfærd / unoder.
Heste sygedomme. ( med opgaver )
Heste massage til husbehov og konkurrence heste( diplom fåes på sidste dagen med fremvisning ).
Føl- åringer - grund oplærning.
o.m.a- se under arrangmenter på hjemmesiden ( se forneden )

RIDE UNDERVISNING :
5-7 års alderen: Grund ridning før ”rideskoles start”


• Nybegynder holdet. ( alle kan starte på nybegynder holdet uanset alder )
* Handicap ridning.

• Let øvede holdet

• Øvede holdet

• Spring : Fra nybegynder til LA niveau kan man lære det.

• Dressur : Fra nybegynder til LA niveau kan man lære det.

• Undervisnings niveau for både dressur/spring fra : LC til LB/LA.
Gældende for alle alder grupper.

Hvem kan få undervisning ? :
Svært udviklingshæmmede mennesker
Genoptrænings folk.
Døve
Hørehæmmede/ CI brugere
Alle mennesker.
Psykiske og gang besværet
Blinde / døvblinde.
Mongoler.

Ridelejr for både handicappede og alm. mennesker .
Se under arrangmenter på : (link fjernet)

Skrevet af Ridelærer Mia Angela Alstrup Jensen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gaardbakken.
  • #1   11. jul 2006 Det var da lækkert, var.

    Det er altid rart at føle man kan gøre en forskel for andre.

    Og det er da også rigtigt lækkert at der er en mulighed for alle, både tykke og smalle, smiley for at lære at ride, uanset handicap

    Katrine


  • #2   11. jul 2006 Hej Katrine.

    Ja for handicap verden er faktisk ikke nemt....

    PÅ mange områder og da selv har det handicap som ikke lige er så synligt så tænkede jeg at jeg vil så gerne gøre noget godt for andre. Men også for dem da føler sig mobbet ud på rideskolerne fx....

    Jeg har arbejdet med folk af alle slags også stof misbrugere og alkoholiker som er på afvænning og det har et stort og positivt indflydelse på spec. omsorgs svigtende mennesker uanset alder osv.

    Og heste har et stort og positivt indflydelse på mennesker ligesom hunde og katte.

    Og jeg ønsker ikke at man skal betale sky høje priser for at lære noget.

    jeg vil hellere give min erfaring ud fremfor de sky høje priser rundt omkring,.

    da er helt sikkert folk med samme tanke som jeg som også giver billige og gode kursuser og det er virkeligt dejligt...

    Så ja jeg håber jeg bliver lidt " kendt " med tiden....

    Du / I andre er altid velkommen til at lægge vejen forbi mine kursuser vedr. tilmeldning - og også vejen forbi gæste bogen og man kan også læse om hvad folk synes om min undervisning / arbejde under :

    "Kundens ros" på hjemmesiden og da kan jeg fortælle at jeg har en gammel kunde som har taget kontak til mig igen....

    Og læs gerne om hvad hun skriver....

    Knus fra Gaardbakkens Privat Ridelærer Mia Angela


  • #3   11. jul 2006 uhha .. lyder rigitg godt . især for handicappede ! smiley
    syntes bare det er super at der også er et sted for dem , for bare fodri de er 'anderledes' , skal der jo også være et sted for dem - hvis de kan lide heste (:


  • #4   11. jul 2006 Det skal lige siges også at jeg håber at det også er alm. mennesker som fx er under genoptræning efter skader uanset hvad indholdet er af skader.... Så er jeg helt sikkert på at jeg kan gøre andre folk glade....

    Mvh.

    Gaardbakkens Privat Ridelærer Mia Angela


  • #5   11. jul 2006 Hej.....

    Ja og kursuserne gælder også for dig som ikke er handicappet og for alle andre...

    Jeg har arbejdet på rideskolerne og har stor erfaring med tøsserne / drengene og de klikèr som da dannes....

    Gaardbakken er et sted for ALLE. uden klikèr og mobning !

    Gaardbakken er ikke en virksomhed som er moms registret- men en hobby plans " virksomhed " som er godkendt til ikke at være moms registreret.

    Så priserne er ikke med moms.
    Knus fra Gaardbakkens Privat Ridelærer Mia Angela


Kommentér på:
Gaardbakken.

Annonce