{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Spore - lange/korte (: {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg er en pige på 11 , og jeg har kun redet i 1½ år. det første 1 år og 3 mrd, havde jeg ikke brug for spore eller pisk da jeg red på en pony med krudt i numsen. Her efter har jeg skiftet rideklub og ride nu på en 21 årig vallak som er urtrolig doven. Jeg red før kun med pisk men jeg indså at jeg synes det var en forkert måde at drive hesten frem på! Så jeg købte et par spore. Jeg fik lidt hjælp, og jeg sagde han var 21 år og meget gammel + hest, hvor jeg så fik et par lange hestespore. Jeg var tilfreds og tænkte ikke på meget, og de hjalp utrolig godt, og nu rider jeg kun med sporene :-D. Men da jeg så kom på ridelejr var der en der sagde til mig: "Det er godt nok nogle lange spore du har"

-Også kom jeg godt nok itvivl! Er det forkert jeg rider med sporene ? Jeg sidder ikke konstant med dem i ham, men sådan prikker til ham med dem, og bruger dem kun på bane, når vi rider tur har jeg en springpisk med, hvor at være sikker, men han går fint frem der (-:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spore - lange/korte (:
  • #1   23. jul 2011 Det må næsten være din underviser, der vurderer det bedst:-)

• #2   23. jul 2011 som sabine siger det ved din ridelære bedst

men hvor lange er de?

• #3   23. jul 2011 Jeg vil nu sige min ridelære ikke har sagt noget (-:

Men hende før mig rider med pony spore på ham, og han overhovedet ikke drive ham frem..

• #4   23. jul 2011 Jeg ved ikke hvor lange de er ..

• #5   23. jul 2011 De ser sådan ud.

(link fjernet)

Ved godt de sidder for langt nede, men jeg havde ikke fået sat dem ordenligt ..

• #6   23. jul 2011 Altså vis du bruger dem rigti kan jeg ikk se nået problem i længden og nogen gange er det bedre de er lidt lange så du kan nå ind til hesten istedet for de er korte så du er nød til at sparke hårde så du kan nå hesten så den kan mærke det

• #7   23. jul 2011 Okay (-:

Jeg mener bestemt jeg bruger dem rigtigt (-:

• #8   23. jul 2011 Kan ikk li se hvor lange de er, ligner du har vendt dem op af??

Men vil ikk synes at du skal ride med andet end pony sporer.

• #9   23. jul 2011 Jeg ved ikke om du kender en pony som du kan sparke til så hårdt du kan, og den ikke reagere, så dan er han, hvis man ikke har spore eller pisk på, og jeg synes det er forkert at ride med pisk, og jeg har redet med pony spore, men han vil ikke reagere..

• #10   23. jul 2011 Synes de ser fine nok ud, men de vender forkert..

• #11   23. jul 2011 Ved godt de vender forkert (-:

• #12   23. jul 2011 De vender på "hovedet" smiley

Det lyder som om hesten er schenkel døv ?
    Reagere han overhovedet ikke på schenlken hvis du rider uden sporre ?

• #13   23. jul 2011 Jo, men det er ikke ret meget.. man kan sætte ham i langsom skridt og ikke meget mere .. Han han schenlkenvigninger, men ikke rigtigt gå op i fart I:

• #14   23. jul 2011 er det mon ikke bare fordi den er gammel og dvask, måske det i virkeligheden er overanstrengende for den at blive drevet fremad på den måde, og i det hele taget blive brugt som elevhest? Bare en tanke smiley

Men dine sporer vender i hvertfald forkert, og jeg rider selv med ret lange spore, man vælger vel sporer ud fra behov og hvad man har den bedste føling med smiley din ridelærer skal jo nok sige noget til det, hvis han/hun ikke mener det er okay smiley

• #15   23. jul 2011 Ja (-:

Han bliver ikke brugt ret mange gange om ugen, men det kan også være fordi han har redet i 1 time når jeg skal ride ham (-: Han bliver redet 4-5 gange om ugen, og har fri i ferier, og weekendter (-:

• #16   23. jul 2011 Jeg må indrømme jeg synes det lyder af meget for en rideskolehest i den alder. Jeg tror ikke den er doven, men at det der imod er alderen der trykker, umiddelbart ville jeg synes det ville være lidt strængt at ''tæske'' løs på sådan en gammel sag (:

• #17   23. jul 2011 Jeg bruger ikke pisk, eller spore med mindre at vi skal sætte en gangart op/ Bruger ikke pisk da jeg synes det er en forkert måde at drive hesten frem ad på (-: Somsagt bruger jeg dem kun til at sætte en gangart op. Og ellers bruger jeg stemmen mest mugligt (-:

• #18   23. jul 2011 Jeg er tilfreds med at han ikke går super frisk frem men går frem. Han bruger også noget af sin energi på at gå ned i holdning, hvilket jeg ikke skal gøre en sk*id for!(-; Han er en dressur pony, og kan gå super frisk frem af egen fri villige :D.

• #19   23. jul 2011 Læg en pisk til den når du bruger dine ben - som en slags forstærker for benet sporene er fine nok længde mæssigt - da jeg begyndte at bruge sporer på min startede jeg med dem - nu rider jeg med alm dressur spore.
    Men ellers prøv at lån et par som er længere? Det skader jo ingen ting at prøve? smiley

• #20   23. jul 2011 sporer må og skal kun bruges til at forfine signalerne på en i forvejen lydig/følsom hest, aldrig til at forstærke signalet på en schenkeldøv hest. Jeg synes ikke du bør ride med sporer. Det klart hesten ikke længere er helt frisk og livlig, den er 21 og elevhest. Det synes jeg bør accepteres..

• #21   23. jul 2011
    Elevheste er ofte trætte - eller, det har jeg oplevet, efter 1-2-3 time så er gassen ved at gå ud...

Anyways, kender problemet selv. Maja har haft periode hvor man kunne tjatte til hende, sparke osv - det ragede da hende voldsomt langsomt, især med lang vinterpels.

Udover det, så kan det være at hestens normale tempo ikke er særligt højt. Når Maja er i normalt humør så er hendes tempo.. Normalt, men nogle syntes det er langsomt, men det er Maja.

En anden ting er at Maja kan være på helt samme måde hvis man rider på dressurbanen. Totalt umulig at få fremmad og ligeglad med det hele.
    Rider man uden for banen så reagere hesten lige med det samme.
    Så, hesten kunne også være træt af ridebane livet...

• #22   24. jul 2011 Sarah og Felix 8)

nu når du syns hun ikk burde bruge spore så giv hende da et tip til hvordan hun ellers for den frem når det nu er forkert at hun bruger dem?

Men syns du ikk selv det bedre at bruge hjælpe midler til at få den frem istedet for at hun skal side og vold sparke til den fordi den ellers ikk reger på et normal tryk og vis nu spore virker er det så ikk bedre end det andet

• #23   24. jul 2011 1. Han begynder at ligge øre hvis jeg 'bruger' pisken.
    2. Man kan godt få ham igang uden pisk eller spore.
    3. Han reagere utrolig meget bedre på at blive rørt med en spore.

Også lyder hende maja til at være en Fix:p. Og på min rideskole hvor han er tager de hensyn til Fix, og synes det er ok han ikke går hurtigt frem(-:

Han er halv fjordbolle og passer derfor meget godt på sin rytter også går han mere med ørene fremme (-;

Jeg sidder jo med sporene i ham 24/7 vel, det er bare for at hjælpe ham jeg engang imellem giver ham et prik (-; på spring og tur vil han gerne frem, men til Dressur er han sløv;p

Kommentér på:
Spore - lange/korte (:

Annonce