{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

fra pony til hest: hvor svært kan det være? {{forumTopicSubject}}

ja, hvor svært kan det lige være at komme fra pony, og så til hest?

ja det syntes jeg er PÆNT svært!
ihvertfald i spring..

her kommer jeg og føler mig som verdensmester fordi jeg bare kan det shit der- så mig ud og prøve(springe) 2 heste, man aldrig har redet før, og bevares, jeg var da hardcore i dressuren, det må jeg indrømme..

men så skal jeg trave hen til et kryds på 50 cm.. og tænker "hold kæft hvor er jeg cool".. lige indtil hesten springer 10 m op i luften.. og jeg bare flyver direkte ned i den stakkels hest..

jeg har aldrig følt mig mere begynder.. ikke nok med det, så skal jeg ud og prøve nr. 2 hest som også bare springer mig a helvede til.. SÅ PINLIGT!!!

jeg kunne så godt tænke mig et par tips fra nogle af jer som har/er gået igennem det her overgangs ritual fra p-h

hvad gør jeg???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fra pony til hest: hvor svært kan det være?
  • #1   27. jul 2011 spørg eventuelt ejeren hvordan hesten er at springe, inden det første op, springer den tidligt, sent, eller højt? osv smiley

• #2   27. jul 2011 Du blir ved med at kæmpe... da jeg var 17 og havde redet hest havde jeg en rideveninde på 14 hun pralede med hvor dygtig hun var og vi diskuterede ofte forskellen imellem hest og pony. hun mente hendes pony var lige så svær at ride som en hest.. Jeg sagde "bare vent til du kommer på hest det er bare meget sværere"

da hun var 17 år gammel kom hun hen og måtte indrømme det jeg sagde den gang.

Bliv ved at kæmpe smiley det kommer men det tager tid smiley det er som at lære at ride på ny smiley

• #3   27. jul 2011 nu fik jeg heldigvis lov til at se begge ejere springe lidt efter jeg havde redet, og de sprang normalt. ganske tragisk for mig..
    haha jeg er frygtelig smiley

• #4   27. jul 2011 syntes slet slet ikke at det er et svært skifte fra pony til hest.
    men har også en engel af en hest som altid er der for mig.
    Kun samling af hesten er sværere da der jo helt naturligt er noget mere krop af få samlet.

• #5   27. jul 2011 Line S:
    nej, hvis det er dressuren du snakker om, så er det slet ikke svært, men det her med springning.. det går da helt op i lagkage altså haha smiley

• #6   27. jul 2011 Det er hammer svært! Især hvis du kommer fra en pony med middel gang til en hest med kæmpe gang!! Kunne ikke sidde på den hest jeg lånede!! smiley
    og har redet siden jag var 6 år!

men træning træning træning, du skal vænne dig til gangen m.m. og det tager tid (:

• #7   27. jul 2011 Havde en god overgangsperiode, startede som 13-14 årig samtidig med ponyen, men det var da noget af en mundfuld, mest størrelsen og gangen, teknisk var det ikke meget sværere, da min tidligere pony var MEGET teknisk svær.
    Men er da glad for overgangsperioden, for det betyder at jeg nu som snart 16 årig har nået at få en del erfaring, så jeg er klar med 2 store heste smiley

• #8   27. jul 2011 hvis jeg kunne spole tiden tilbage 2 år, så havde jeg også fået hest dengang istedet for pony. er 177 nu så har hele tiden været for stor.

men syntes simpelthen bare at det er så pinligt at jeg kommer over på en ny efterskole, med en hest jeg ikke engang kan ride et kryds på, uden at ligne en totalt retardo..

det værste er at jeg ikke har noget jeg kan øve mig på, sådan hestemateriale.. så havde håbet jeg kunne få tips til at fremskynde processen med at lære det der lort.. smiley

• #9   28. jul 2011 aldrig spring over hvor gæret er lavest:)

Tag den lange vej, vil give det bedste resultat i slutningen

• #10   28. jul 2011 jeg synes det sværeste er at lave nedsidning på hest xD

• #11   28. jul 2011 øvelse gør mester smiley

• #13   28. jul 2011 Hehe, lyder lidt pinligt smiley

Jeg har redet både ponyer og heste gennem årene som part, og min erfaring er, at det er lettere at sidde på en pony i trav, men sværere i galop.
    Det er nok det, jeg savner mest ved at have købt pony i stedet for hest - den dejlige, store hestegalop smiley

• #14   28. jul 2011 hahahaha hvor du sød xD

Altså, jeg sprang MB.MA på min gamle pony, som var 2'er, syntes det var vildt vildt vildt højt! så fik jeg hest, da mine ponyår sluttede xD
    og hvad sker der så? bare en <b>LD!</b> er allerede 90 cm, dette var LA for mig før :O! og så var det jo en ivrig hest jeg fik, en meget MegeT ivrig springhest, hahah tro mig, han kan virkelig springe tidligt + højt over xD og jeg lærte det hurtigt! du skal bare følge hesten, og har man været springrytter i lang tid, kan man altid mærke, når de sætter af, prøv det ((o: god aften!

• #15   28. jul 2011 Altså jeg skiftede fra en Connemara til en Araber på 155, da jeg var 14, så det var jo ikke den største hest, men det er hvertifald irriterende i springklasserne, for jeg er altså ikke lige klar til at springe LD og LC for hest endnu, og så skal man altid ride sådan nogle små underlige klasser -.-' Men selve overgangen var ikke svær, kunne faktisk ikke rigtig mærke det xD..

• #16   28. jul 2011 jeg vil sige, dressur= ingen problem smiley

men det der lorte spring= stort problem!

har aldrig haft problemer med at sidde ned på heste, da jeg jo er en del langbenet. rider oppe hos lund, og det er ikke små heste hun har, tvært imod, den mindste er måske 164, så at ride nedsidning i springsadel er efterhånden ikke så forfærdeligt smiley

rider pt LB* og LB** på c-plan på pony, og er god nok til selv at bedømme afstande, men hjælper ikke når man kommer op på hest, og 1 ponylængde svarer til 0,25 hestelængde smiley

• #17   31. jul 2011 Mange siger at man skal starte forfra når man kommer til at ride hest.

• #18   31. jul 2011 ja, forfra det kan jeg godt forstå! smiley

kan heldigvis medele at jeg har fundet melodien, og alt mit brok var unødigt, dagen efter jeg skrev emnet skulle jeg ud og prøve 2 springheste, og det gik over al forventning, red baner uden at lave lorte afstand, og uden at lave elevatorhop smiley JUHU.
    igår var jeg ude og prøve endnu en springhest, og det gik faktisk rigtig rigtig godt! sprang en bane på 1 m, og 115 på enkeltspring, samt vandgrav og mur, igen på nogle fine afstande, hvor er jeg dog glad, og glæder mig til at få hest smiley

Kommentér på:
fra pony til hest: hvor svært kan det være?

Annonce