Sløvhed uden pisk, men ikke med??! {{forumTopicSubject}}
Hej
Min lille hest er kun lige fyldt 6 år, og vi er først rigtig begyndt at ride rigtig nu da vi lige skulle lære hinanden at kende.
Nå, men ville hører om nogle kunne hjælpe mig. Når vi starter "timen" har han som regl mere energi (som jo er normalt), MEN når vi så har fået varmet op går der ikke længe før han "dør" hurtigt for mig. Og så det lidt lige meget hvor meget jeg prøver at få ham frem, så virker det ikke. SÅ han er blevet kanon tung at ride.
Det andet problem er så også at jeg normalt helst undgår at ride med pisk og hvis jeg rider med den er den kun med i hånden og den rammer ham ikke. MEN nu begynder han så og slå fra og løfte hovedet og løbe fra mig. Jeg rider ikke med korte tøjle og er blød på hånden. Jeg har prøvet at vende ham til piske, men det som om det lige pludselig går op for ham at den er med og så sætter *fanden* i ham.
Jeg rider med sporer, da jeg dels pga. miine lange ben og dels på grund af hans energi mangel bare ikke kan få ham frem. Kun i galop! I det hele taget er hans udholdenhed/lyst til at hører efter og ride ikke voldsom stor. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre??
Han går på fold (hver dag), han får havre og nogle vitamin piller (dette er standard for stedet jeg står), Jeg har nu også købt B vitaminer, samt lucerne m melasse og Hippolyt natur müsli. Da jeg har fået afvide det skulle hjælpe.
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 318 Svar: 2.895
Har du overvejet at hesten ikke synes at dressur ikke er sjovt..
Eller at den har ondt, og derfor flygter..
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
jan 2006
Følger: 91 Følgere: 138 Heste: 6 Emner: 400 Svar: 3.368
Dressur keeeeder hende så meget, for i spring og på tur fejler energien ingeting. Det er bare så frustrerende..
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 941
Mht pisken er han tydeligvis ikek tryg ved den og det må du så træne - fx have den med i 5 min og så smide den og så gradvist øge tiden du har den med men uden at bruge den. Du kan også træne ham fra jorden i ikke at være bange for en pisk- den skal jo være et hjælpemiddel ikke et skræmmemiddel.
jan 2006
Følger: 91 Følgere: 138 Heste: 6 Emner: 400 Svar: 3.368
jun 2005
Følger: 187 Følgere: 237 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
Sløvhed uden pisk, men ikke med??!