{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
646 visninger | Oprettet:

Hjælp ! {{forumTopicSubject}}

hej alle
jeg har en 3 års hoppe som kan finde på at putte sig når jeg rider fordi hun er så mega følsom på tøjlen man skal bare tænke på tage tøjlen så går hun ind og putter sig og det skal jeg meget genrne havde pillet af hende er os godt igang men det er som om der lige mangler det siste. . .
for skal til sadelkåring med hende på vilhelmsborg d 26 aug så tænkte har i nogle gode øvelser trikc til at hjælpe hende med at ride frem og suge på biden jeg kan godt få hende til at lade vær med at putte sig vis jeg bare rider stille rundt . . men når vi skal lave fri trav eller galob i overgange gør hun det og igen det skal gerne pilles lidt af hende inden sadelkåringen nogle gode ideer ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp !
  • #1   18. aug 2011 Kigger med smiley

• #2   18. aug 2011 du skal da være velkommen smiley

• #3   18. aug 2011 Da jeg red unghest red jeg ham rigtig godt frem især bagfra,og så havde jeg bare helt komplet rolige hænder. Men ofte er det nemmere hvis man får noget undervisning

• #4   18. aug 2011 Jeg ville vælge at ride den mere med benene, så man slipper for at arbejde i tøjlen. Det er positivt at hun giver sig så godt på tøjlen og det ville være synd at ødelægge.
    Så hvis du kan træne hende til at høre på ben og stemme frem for tøjle, så tror jeg du kunne få en kanon lækker hest ud af det

• #5   18. aug 2011 Hun skal lære at sænke tempoet/stoppe op via dit sæde. Brug sædet til at lave en anholdning

• #6   18. aug 2011 Miin erfaring er at hvis hesten putter sig, så er det for at slippe for det der er hårdt . Dermed ikke sagt at du har en ulydig hest, men det er muligt at den ikke er stærk nok til at kunne holde bæringen og tempoet. smiley
    Jeg ville øve en masse temposkift, og sørge for at bagparten er med . Du har ikke lang tid til at gøre den helt klar , så du skulle nok ride med løse tøjler, som andre også påpeger, og så lave temposkift . smiley
    Husk ikke at ride hesten træt. Vi kender det fra os selv, når vi bliver trætte, så er vi ikke ret stærke og må derfor give efter (gå ind og putte sig).

• #7   18. aug 2011 jeg får undervisning 2 gange om ugen og vi træner os meget på det og jeg har inget selv i tøjlen jeg sider hende stort set kun i sædet og hun tager farten af og tager farten op når jeg giver signal med mit sæde og prøver at gøre min arme lidt længere ind hvad jeg skal for at få hende til at gå ud med hovedet. . . men ja når man har en følsom hest så skal det ikke ødelægges smiley men lige så følsom smiley
    men mange tak for i vil komme med lidt hjælp til mig
    men ja skal havde undervisning idag så må vi se om min underviser syntes det har hjulpet smiley

• #8   18. aug 2011 med det du siger, at du allerede gør så tror jeg det sidste bare handler om tid!

• #9   18. aug 2011
    Hvordan samler du hesten?
    Er tænderne tjekket af tandlæge? Er den tjekket i nakken/halsen?

• #10   18. aug 2011 hun har haft tandlæge for noget tid siden da hendes tænder drillede hende så det er ikke det . . . men hun er bare så følsom. . .
    men ja som PIO siger er det nok tid der skal til desværre nu hvor det endelig skal kælde her d 26 og så har hun vokse pause efter den
    men jeg siger rigtig mange tak for i ville ligge et ord ind smiley

• #11   18. aug 2011 Tusinde måder at klare det på!

• #12   18. aug 2011
    Hvis det er hesten på din profil, så vil jeg mene at holdningen er alt for samlet til en unghest. Sådan en burde for mig have en længere hals og være mere fremme med næsen.
    Men det er jo så hvilken holdning man har til ungheste ridning :o)

Men en anden ting er så, lige ang. det spørgsmål med hvordan du samler den. Det svarede du ikke på, så kommer bare med et eks nu.
    Hvis du tager og giver, piller, nuller, nykker, arbejder eller andet med tøjlen så bukker hesten nakken via. negativ forstærkning.
    Så derfor forbinder hesten tøjle kontakt med = ind med snuden. Derfor bliver hesten også forvirret når man prøver på at opnå kontakt, den stikker snuden ind, da den jo er vant til at tøjle kontakt = ind med snuden for at undgå pres.
    Også forvirres signalerne også for så betyder pres i tøjlerne pludselig både stop og buk nakken.

• #13   19. aug 2011 krikken
    jeg har næsten slet ikke ved tøjlen og ja hun går dybt med snyden på de billeder men det var os der det var slemmest med hende nu er det dov blevet nemmere men arbejder intet med tøjlen jeg støtter hende op som man skal med alle heste jo
    men det tager nok bare tid

Kommentér på:
Hjælp !

Annonce